MuscleMeat

eiwittengebruik + acné (ervaringen, tips gevraagd)

mdv

Cool Novice
Waardering
3
Hoi allemaal,

Ik heb het idee dat sinds ik kwark en shakes ben gaan gebruiken, dat mijn huid hier onder te leiden heeft, voornamelijk mijn gezicht en borst.
Nu ben ik een week of 2 sowieso gestopt met shakes (gebruikte 30gram poeder per dag) en had van de week ook een dag of 3 geen kwark genomen. Ik had het idee dat mijn huid zuiverder was.
Ik moet zeggen dat ik sowieso al een acné gevoelige huid heb, vroeger ook een kuurtje Roa gehad etc.
Nu vraag ik mij af of jullie eiwitgebruik ook een zelfde soort ervaringen heeft opgeleverd.
Zou het puur alleen door de lactose komen ?
Denken jullie dat een eiwit isolaat of een hydrolisaat shake misschien een oplossing zou zijn ?
dan zou ik de kwark gewoon weg willen laten in mijn dagelijkse voeding.
Graag jullie ervaringen, tips etc.

Alvast bedankt.

Hangt misschien ook gewoon af van hoeveel eiwitten je per dag binnenkrijgt? ik had net hetzelfde en ben toen verminderd in eiwitten naar 2g per lichaamskillo of ietsjes meer en heb er minder last van.

• Topic Starter Topic Starter
ik weeg rond de 60kg en kreeg rond de 120-130 gram per dag binnen.
nu zonder kwark en shakes zit ik nog op hooguit 60 gram per dag denk ik. Eiwitten nu alleen uit kip, rund en sochtends soja melk + brinta.
echter lijkt 1 gram per kg lichaamsgewicht me niet voldoende, dus ik ben op zoek naar alternatieven.

Ik krijg zelf wel de indruk dat lactose de grootste agressor is inderdaad, niet een teveel aan eiwitten of opeens meer eiwitten gaan eten. Je hebt sowieso niet meer dan 1.8x je gewicht aan eiwitten nodig.
Probeer eens 2-3 weken alle lactose eruit te gooien en zie dan verder.
Ik had zelf meer problemen toen ik nog melk dronk, kwark at en normale whey had.
Nu eet ik alleen nog kaas en heb ik isolaat whey.

bedankt voor je ervaring !
Van welk merk heb jij je Whey nu ?

Zelfde probleem!
Van nature een acne gevoelige huid.
Was relatief rustig maar sinds ik begon met kwark + whey en caseïne shakes weer stuk onrustiger.
Inmiddels nu weer een week gestopt met kwark maar nog niet veel verbetering.
Vraag me dus af of ik ook met beide shakes moet stoppen of gewoon ff geduld moet hebben...

Weet de precieze getallen niet maar in whey zit toch zeker 3-5%, misschien wel meer lactose.
Isolaat is dit uitgehaald en smaakt daardoor ook een stuk minder, lactose is een vorm van suiker dacht ik.
Kaas heeft nauwelijks lactose

Ik krijg zelf wel de indruk dat lactose de grootste agressor is inderdaad, niet een teveel aan eiwitten of opeens meer eiwitten gaan eten. Je hebt sowieso niet meer dan 1.8x je gewicht aan eiwitten nodig.
Probeer eens 2-3 weken alle lactose eruit te gooien en zie dan verder.
Ik had zelf meer problemen toen ik nog melk dronk, kwark at en normale whey had.
Nu eet ik alleen nog kaas en heb ik isolaat whey.

Mijn whey is ook isolaat, merk: royal green proteïne isolate

Weet jij hoe het met caseïne zit? Heb je daar in ook nog isolaat en en gewoon?
Zelf dacht ik namelijk al dat de caseïne eerder de boosdoener was dan de whey.
Zal vanavond is kijken of er op staat hoeveel lactose erin zit. Het is volgens mij een blend.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Mar 2013 om 14:54 ----------

Weet de precieze getallen niet maar in whey zit toch zeker 3-5%, misschien wel meer lactose.
Isolaat is dit uitgehaald en smaakt daardoor ook een stuk minder, lactose is een vorm van suiker dacht ik.
Kaas heeft nauwelijks lactose

Lactose is inderdaad melksuiker.
Word in het lichaam afgebroken doe lactase als ik het goed begrepen heb. Maar veel volwassenen maken dit onvoldoende aan.

@ originele naam

van welk merk heb jij je Isolaat nu ? ik ben een beetje rond aan het kijken hiervoor.

caseïne is gewoon een wat andere samenstelling van whey, normaal gesproken zit daar ook lactose in. Weet niet of er een isolaat versie is.
Heb zelf cookies en cream van XXL. De smaak gaat je tegenvallen, bij elk merk. Die paar grammen melksuikers per scoop voegen veel smaak toe.
René van XXL zei overigens dat die chocolade de beste vond.

Ik heb juist andersom. Had altijd verdwaalde puistjes op mijn gezicht, nu ik gecontroleerd eet en in combinatie met shake r. Nr1 merk ik dat ik nu zuiverder wordt.

Terug
Naar boven