XXL Nutrition

elke nacht wakker

RvR

Freaky Bodybuilder
Waardering
66
Lengte
1m78
Massa
105kg
sinds ik aan het bulken ben word ik elke nacht wakker en slaap ook heel slecht.. kan dit komen doordat ik een energie-overschot heb ofzoiets dergelijks? hebben meer mensen hier last van?

ja, had ik gisteren, heel de tijd liggen woelen werd maar niet moe. Heb ik wel vaker. Vanmorgen 2 uur les doorgemist omdat ik eindelijk laat inslaap heb gevallen.

ik wordt bijna iedere nacht 1 keer wakker. meestal om te pissen soms zomaar.
meestal loop ik dan maar effe naar de koelkast voor een hapje kwark, en daarna doe ik de oogjes weer dicht. :)

ik wordt bijna iedere nacht 1 keer wakker. meestal om te pissen soms zomaar.
meestal loop ik dan maar effe naar de koelkast voor een hapje kwark, en daarna doe ik de oogjes weer dicht. :)

Soms slaap ik ook heel slecht. ik zou niet weten hoe dat komt. het zijn vaak periodes die vanzelf weer overgaan. qua training heb ik er niet echt last van ofzo.

Wordt ook elke nacht meerdere malen wakker om ff wat te pinkelen. Dan weer lekker verder slapen. Misschien heb je net ff vrij ofzo waardoor je meer uitslaapt of minder doet overdag?

Ja, ik probeer mijn postcount op te krikken. Dat moet van de stemmen in mijn hoofd.

Net deed de bewerk knop het niet ofzo. Toen heb ik de extra alinea d.m.v. van de citeer knop eraan geplakt. Maar dat is niet helemaal goed gegaan ofzo.

Ben erg stresserig dus heb zobizo vaak periodes dat ik slecht slaap. Dat ik snachts wakker word heb ik altijd een x of 3 a 4.

• Topic Starter Topic Starter
Rob G zei:
Wordt ook elke nacht meerdere malen wakker om ff wat te pinkelen. Dan weer lekker verder slapen. Misschien heb je net ff vrij ofzo waardoor je meer uitslaapt of minder doet overdag?

ik weet niet wat het is.. want ik heb het echt elke nacht, terwijl mn dagen hetzelfde zijn als VOOR de bulk.. zal wel door de bulk komen dan..

niet dat ik hierdoor ga stoppen hoor.. ik ga snachts wel eten dan als ik wakker word.. shake ofzo of kwarkje.. (heb ik er misschien nog wat aan :p)

Ben jij dat trouwens op dat plaatje RvR ? Zoja damn!

RvR zei:
ik weet niet wat het is.. want ik heb het echt elke nacht, terwijl mn dagen hetzelfde zijn als VOOR de bulk.. zal wel door de bulk komen dan..
Er kunnen zoveel zaken oorzaak zijn van slecht slapen. Er is dan ook nog een verschil tussen slecht in slaap komen en steeds wakker worden.
Stress is een heel bekende boosdoener. Nadeel is dat je je misschien niet gestressd voelt, maar het wel bent en daardoor moeite hebt met slapen. Ontstressen is dan het antwoord.
Een andere oorzaak kan zijn dat je slaappatroon verstoord is (dit kan ook komen door wekelijks te gaan stappen). In dat geval zal je een strikt slaappatroon moeten volgen: elke dag om dezelfde tijd naar bed en dezelfde tijd opstaan. Na een tijdje gaat het dan weer beter.
En het kan zijn dat je (net als ik soms) een laag melatonine-niveau hebt. Wat melatonine precies doet weet ik niet, maar het zorgt ervoor dat je gaat slapen en wakker wordt. Als dat de boosdoener is, kun je melatonine-tabletjes slikken (verkrijgbaar bij betere drogisten).
RvR zei:
niet dat ik hierdoor ga stoppen hoor.. ik ga snachts wel eten dan als ik wakker word.. shake ofzo of kwarkje.. (heb ik er misschien nog wat aan :p)
Dat 's nachts eten kun je heel snel aanleren, maar is heel wat moeilijker om af te leren. Misschien wil je niet steeds 's nachts wakker worden met een hongergevoel als je straks weer in de cut gaat...

Neem je veel supplementen RvR? Ik heb vroeger ook nog slaapstoornissen gehad door het gebruik van bepaalde supps.

Xtreme_BODY zei:
Ben erg stresserig dus heb zobizo vaak periodes dat ik slecht slaap. Dat ik snachts wakker word heb ik altijd een x of 3 a 4.
Niet om het een of ander, maar spreek je dat woord ook echt zo uit irl? :D

Diabolic zei:
Neem je veel supplementen RvR? Ik heb vroeger ook nog slaapstoornissen gehad door het gebruik van bepaalde supps.

ik ben supplemten-vrij :) alleen eiwitten, maar daar zal het niet door komen haha

@slettiebettie: hoe kan ik kijken of mijn melatonine niveau hoog of laag is?

RvR zei:
@slettiebettie: hoe kan ik kijken of mijn melatonine niveau hoog of laag is?
Geen idee, bij mij was het alleen een vermoeden dat het zo was (al het andere kon ik namelijk al wegstrepen).
Een potje melatonine gekocht (paar euro) en uitgeprobeerd (1 minuscuul tabletje per avond). Na een paar nachten sliep ik weer als een baby. Daarna heb ik de tabletten niet meer nodig gehad...

Je kan het allicht proberen.

ik ga in ieder geval proberen eerst echt strikte regelmaat te krijgen.. als ik na een maand ofzo niet goed slaap dan ga ik voor dat melatonine..

dank je :D

Ik heb het ook RVR, soms lig ik 2uur te woelen voor ik in slaap geraak, terwijl ik mijn slaap hard nodig heb, kmoet soms 's middags brossen om te gaan slapen omdat ik het niet meer uithoud. Maar als dat 3 dagen na elkaar is dan de 4de nacht ben ik zo moe dat ik toch wel direct in slaap val. Komt idd door de bulk denk ik had het ervoor niet zo erg.

ik ook man.. om gek van te worden af en toe.. de laatste tijd sta ik gewoon op ga lekker wat eten en dan weer naar bed.. werkt beter dan 2 uur lang woelen en draaien

Ik heb het ook wel eens en weet bij mij gelukkig precies waardoor het komt. Stressen doe ik nagenoeg nooit (overdag), maar het schijnt dat hoe relaxed je ook door het leven kan gaan..'s nachts dealt je onderbewustzijn met je dagelijkse zorgen (waar jij je dus misschien niet zo'n zorgen om maakt overdag). In extreme tijden van tentamens icm met ziekte en veel werken naast school ga ik het soms toch wel eens zomber inzien en dan slaap ik 's nacht heel onrustig en wordt meerdere malen wakker. Meestal is dat uiterlijk na een week of 2 over en dan val ik weer terug in mijn oude vertrouwde ritme.

Ik heb ook de laatste maand ontdekt dat ik 2 cruciale momenten heb op de avond waarop ik gelijk als een blok in slaap val. Mijn eerste 'slaap moment' is rond de klok van 11 uur (kan 5 min voor zijn, of 5 min over). Ik weet van mezelf dat als ik dan in mijn bed lig dat ik dan binnen no-time lig te slapen. Mijn tweede moment (waar ik vroeger altijd gebruik van maakte) is rond de klok van 1 uur. Dan val ik weer gelijk in slaap, maar slaap wel een wat minder rustig dan als ik om 11 uur slaap. Het nadeel van het 1 uur moment is dat ik niet aan mijn 8-9 uur slaap kom die ik nodig heb en daarom voel ik me 's ochtends ook vaak wat brak.

Mijn advies dus aan jou, zoek een ritme op en hou je daaraan (iedere dag). Vind voor jezelf uit wanneer voor jou het moment is dat je gelijk in slaap valt. Ik moet meestal tussen 7 en 8 op dus voor mij is 11 uur naar bed logisch aangezien ik minimaal 8 uur slaap nodig heb voor herstel. Succes ermee!

Terug
Naar boven