MuscleMeat

En ik dacht dat de usa het bakend licht vd westerse samenleving is?

Bush heeft Amerika kapot gemaakt, net zoals zijn prof voorspelt had.

Yoshihiro Tsurumi, an avowed opponent of Bush’s current views and policies who was a visiting associate professor of international business at HBS between 1972 and 1976, said Bush was among 85 students he taught one year in a required first-year course.

“All Harvard Business School students want to become president of a company one day,” Tsurumi said. “I remember saying, if you become president of a company some day, may God help your customers and employees.”

“I always remember two groups of students,” Tsurumi said then, according to published reports. “One is the really good students, not only intelligent, but with leadership qualities, courage. The other is the total opposite, unfortunately to which George belonged.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
het was bush niet die de palestijnen verdreef en hun land gaf aan de joden :)

http://www.youtube.com/watch?v=ocneQaBFvXg

schendingen vd geneve conventie/basis mensenrechten/...

keep it up a**holes :thumbup:

Er is veel op Amerika aan te merken, maar de overgrote meerderheid van de Arabische landen en niet in de laatste plaats Iran is natuurlijk veel erger. Liever de VS als supermacht dan Iran.

Waarom die je daar eigenlijk zo schijnheilig over? Ik hoor je nooit over de misstanden in die landen, maar misschien heb ik er overheen gelezen.

Heb wel ziekere dingen gezien. Vrouwlijke US soldaat die haar 'hondje' uitlaat en afstraft enz.
Gay shit, er moet altijd een controlerende partij zijn waar ook ter wereld. Macht maakt corrupt.

• Topic Starter Topic Starter
Er is veel op Amerika aan te merken, maar de overgrote meerderheid van de Arabische landen en niet in de laatste plaats Iran is natuurlijk veel erger. Liever de VS als supermacht dan Iran.

Waarom die je daar eigenlijk zo schijnheilig over? Ik hoor je nooit over de misstanden in die landen, maar misschien heb ik er overheen gelezen.
omdat je ook weet dat zulke praktijken schering en inslag zijn daar terwijl de good ol' usa de politie vd wereld pretendeert te zijn

Bush is waarschijnlijk de domste president in de Amerikaanse geschiedenis.
Voor iemand in zijn functie zal zijn IQ inderdaad beneden het gemiddelde liggen, wat nog steeds een stuk boven het gemiddelde van de gewone Amerikaan ligt. Maar ik denk dat niet zijn IQ, maar vooral zijn visie op Amerika en de rest van de wereld de oorzaak is van zijn falen. Hij heeft het kapitalisme laten groeien zonder beperkingen op te leggen, hierdoor konden sommigen zich enorm rijk maken, maar ten koste van vele anderen. De gevolgen kent iedereen. En zo zie je dat extremen nooit tot iets goed leiden: een uiterst communistisch systeem is even slecht als een uiterst kapitalistisch systeem. Een balans vinden tussen deze twee levert de beste resultaten op. We kunnen alleen hopen voor de Amerikaanse bevolking dat zijn opvolger de problemen begrijpt en de juiste keuzes zal maken.

Het hele politieke apparaat achter bush is hiervoor verantwoordelijk.
Bush is een marrionette...niks meer en niks minder!

Er was een Clinton nodig om de puinhopen van Bush sr. op te ruimen, ik was van mening dat de andere Clinton nodig was om de puinhopen van Bush jr. op te ruimen.
De Amerikanen dachten hier anders over.

Misschien voor een ieder die dit leuk lijkt, onderstaande test te doen en uitslag te vermelden?

http://www.eenvandaag.nl/stemwijzerusa/mccain-obama-nl/

Voor iemand in zijn functie zal zijn IQ inderdaad beneden het gemiddelde liggen, wat nog steeds een stuk boven het gemiddelde van de gewone Amerikaan ligt.

PRESIDENTIAL IQ
147 Franklin D. Roosevelt (D)
132 Harry Truman (D)
122 Dwight D. Eisenhower (R)
174 John F. Kennedy (D)
126 Lyndon B. Johnson (D)
155 Richard M. Nixon (R)
121 Gerald Ford (R)
175 James E. Carter (D)
105 Ronald Reagan (R)
098 George HW Bush (R)
182 William J. Clinton (D)
091 George W. Bush (R)
D= Democraat
R= Republikein

Ik zie dat Democraten gemiddeld een hoger IQ hebben dan Republikeinen. Toeval of..? ;)

Als je je grote zorgen maakt over hoeveel schulden je hebt, het kan allemaal nog veel erger. Amerika’s nationale schuld is meer dan 9 triljoen dollar. Dat is $9.000.000.000.000 ----- genoeg om Buckingham Palace 9,000 keer te kopen.

De verhoging, goedgekeurd door het Congres, geeft de regering de mogelijkheid om nog eens $781 biljoen te lenen. Hierdoor word de nationale schuldlimiet, het maximum dat Amerika kan lenen, verhoogd van $8 triljoen en $184 biljoen tot $8 triljoen en $961 biljoen.

Wanneer het verhogen van de schuld, zoals door het Congres bepaald, niet was verhoogd voor 24 maart, had de regering niet meer kunnen lenen. Dit zou tot gevolg hebben dat uitstaande verplichtingen niet meer voldaan konden worden, met alle gevolgen van dien.

Het verzoek om de schuldlimiet te verhogen, zoals gevraagd door het Witte Huis, is het vierde verzoek sinds de huidige president Bush aan de macht kwam. In 2001 was de nationale schuld $5,7 triljoen. Vandaan de dag is dat dus explosief gestegen tot $8,2 triljoen, getallen die zeldzaam worden besproken in Washington.

De nationale schuld is het totale bedrag verschuldigd door de regering. Niet te verwarren met het begrotingstekort, wat aangeeft dat er jaarlijks meer uitgegeven wordt dan dat er aan inkomsten is. Wanneer deze tekorten oplopen, zal dus ook de nationale schuld oplopen.

Toen Bush het Witte Huis betrok erfde hij een begrotingssurplus van $236 biljoen, een erfenis van Bill Clinton. Deze had het extra geld gebruikt om de nationale schuld te verlagen in zijn laatste twee jaar als president. Bush erfde ook een ontzettend optimistische projectie. Experts voorspelde dat het bedrag aan extra inkomen over de aankomende 10 jaar zou oplopen tot $5,6 triljoen, er werd zelfs gesproken over het aflossen van de totale nationale schuld.

Vanaf dat moment hebben een aantal factoren, de aanslagen op 11 september 2001, de onverwachte lage belastingsinkomsten, Bush zijn belastingverlagingen en ontspoorde regering uitgaven, ervoor gezorgd dat het jaarlijkse inkomen weer in een tekort is veranderd. Dit jaar is het tekort bijna $400 biljoen.

De grootste zorg van analisten is de schuld van Amerika aan buitenlandse regeringen en banken, vooral in Azië. De nationale schuld is gesplitst tussen publiekelijk schulden, geld verschuldigd aan Amerikaanse en buitenlandse investeerders en geld verschuldigd aan onderdelen van regeringen. Bijna de helft van de publieke schuld is in handen van buitenlanders. Japan is de grootste crediteur met een totaal van $668 biljoen. China volgt, met een bedrag dat recent nog verhoogd is met $40 biljoen, met een totaal van $263 biljoen.

“Het waren vroeger beduidend minder buitenlanders waar we een schuld aan hadden”, Alice Rivlin, een voormalige begrotingsmedewerker onder president Clinton, “dit maakt ons veel kwetsbaarder voor de agenda van mensen”.

Historisch is de huidige nationale schuld de hoogste in dollars, maar niet het hoogste in een percentage van het bruto nationaal product. In 1946 was dat $270 biljoen, 122 procent van het bruto nationaal product.

(bruto nationaal product = consumptie + investering + export – import)

Nu is dat 65 procent van het bruto nationaal product, bijna gelijk aan de 67 procent van 1996. Amerika heeft een nationale schuld sinds 1791, toen was het $75 miljoen. Vandaag de dag groeit de schuld met dit bedrag ieder uur.

$9 TRILJOEN

Is ongeveer vier keer het bruto nationale product van Groot-Brittannië.
je kunt er alle thee in China mee kopen voor de aankomende 2000 jaar.
je kunt er 28 Eiffel Torens mee bouwen, gemaakt van puur goud.

Nog een paar leuke cijfers:

Amerika moet iedere dag $2 miljard lenen om de rente over de schulden te betalen.
De medische kosten van meer dan 500.000 gewonde en stervende soldaten kost Amerika meer dan $2 miljard per maand.
President Bush heeft al meer geld uitgegeven dan ALLE voorgaande 43 presidenten bij elkaar opgeteld.

Wat The Incovenient Truth was voor het milieu, dat moet de documentaire I.O.U.S.A. worden voor de Amerikaanse economie. De documentaire waarin zelfs Warren Buffet de trom roert, gaat deze week in première.

Zie film trailers:

http://nl.youtube.com/watch?v=HBo2xQIWHiM&feature=PlayList&p=89512EE5ABE4AA0A&index=7

http://nl.youtube.com/watch?v=Dp8ZmQMCtqA&feature=iv&annotation_id=event_864275

Laatst bewerkt:

Bedoel je misschien de dictatuur in Saoedi Arabie die door Amerika gesteund wordt (we weten allemaal waarom), of bedoel je Saddam die jarenlang door Amerika en Europa gesteund werd? De regime in Iran is zeker erg, maar ik denk dat de neo-conservatieven in Amerika wereldwijd voor meer puinhopen hebben gezorgd dan Iran, aangezien ze de vreselijkste mensen hebben gesteund of bewapend uit eigenbelang.

Trouwens Roxxe zal dat beter weten dan wij, aangezien de regime in Iran waarschijnlijk de reden is dat hij in Belgie woont.

Bedoel je misschien de dictatuur in Saoedi Arabie die door Amerika gesteund wordt (we weten allemaal waarom), of bedoel je Saddam die jarenlang door Amerika en Europa gesteund werd? De regime in Iran is zeker erg, maar ik denk dat de neo-conservatieven in Amerika wereldwijd voor meer puinhopen hebben gezorgd dan Iran, aangezien ze de vreselijkste mensen hebben gesteund of bewapend uit eigenbelang.

Trouwens Roxxe zal dat beter weten dan wij, aangezien de regime in Iran waarschijnlijk de reden is dat hij in Belgie woont.

Tuurlijk, Amerika heeft genoeg op z'n kerfstok, onder andere het in het zadel houden van criminele regimes in het Midden Oosten. Maar ga nou niet doen alsof het nu een schitterende democratie zou zijn als de VS zich er niet mee bemoeid hadden. Landen die weinig of niets met de VS van doen hadden daar zijn net zo corrupt en misdadig. Ik probeer hier niet Amerika te verdedigen trouwens hoor, ik plaats het alleen in perspectief.

En @ Roxxe: Van Amerika weten mensen net zo goed dat ze dingen fout doen, dus als je nooit wat over Iran zegt geeft dat een krom beeld.

PRESIDENTIAL IQ
147 Franklin D. Roosevelt (D)
132 Harry Truman (D)
122 Dwight D. Eisenhower (R)
174 John F. Kennedy (D)
126 Lyndon B. Johnson (D)
155 Richard M. Nixon (R)
121 Gerald Ford (R)
175 James E. Carter (D)
105 Ronald Reagan (R)
098 George HW Bush (R)
182 William J. Clinton (D)
091 George W. Bush (R)
D= Democraat
R= Republikein

Ik zie dat Democraten gemiddeld een hoger IQ hebben dan Republikeinen. Toeval of..? ;)
Ten eerste kan niemand het IQ van de presidenten weten, dus het zijn pure gokken slechts gebaseerd op wat men van de buitenwereld kan zien aan deze personen. Ten tweede kan Bush nooit lager dan 100 zitten, men schat zijn IQ eerder rond de 115. Dit lijstje zal wel gemaakt zijn door een overenthousiaste democraat :roflol:

En vervolgens is het een typisch middenklasse fenomeen het obsessievelijk bezig zijn met het hele concept IQ. De instituten waar intelligentie en aanverwante zaken van doorslaggevende waarde zijn is het angstvallig stil over het hele begrip IQ omdat de nu paradoxaal klinkende slimste mensen van de maatschappij beseffen dat IQ een loos begrip is en vooral een speeltje voor jan met de pet om zichzelf te onderscheiden van 'lotgenoten' en in zijn benauwde wereldje, onderklasse.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven