AndroidHealthClinic

Sticky Startersguide voor beginnende sporters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik las dat je met een eventuele deel 2 bezig was? :) Hoe gaat het daarmee (just asking)
 
Ik las dat je met een eventuele deel 2 bezig was? :) Hoe gaat het daarmee (just asking)

Ik ben met een eigen bedrijfje bezig dat binnenkort online komt :) Als dat allemaal rond is ga ik aan de tweede versie werken :thumb:
 
Ik ben met een eigen bedrijfje bezig dat binnenkort online komt :) Als dat allemaal rond is ga ik aan de tweede versie werken :thumb:

Bicepswarmers in de vorm van kerstmutsjes? I'm in!
 
Interesting, ik notificeer mezelf even.
 
bedankt voor dit artikel! Hier heb ik heel veel aan als beginner. :)

Ik begin maandag met dit schema: https://www.muscleandstrength.com/workouts/dumbbell-only-home-or-gym-fullbody-workout.html. OK wat jullie betreft?

Nu moet ik nog letten op mijn voeding. Dit vind ik heel lastig want ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg in een week. Dit verschilt bij mij ook heel erg. Mijn kcal bakans is 2700 kcal (net uitgerekend). Ik wil niet aan supplementen doen, maar whey kan denk ik geen kwaad. Wat raden jullie aan voor mij om te eten als ontbijt en lunch? savonds eet ik altijd al een lap vlees met groenten en aardappelen. En moet ik ook extra letten op voeding voor en na het sporten? Wat kan ik dan eten, en hoeveel?
 
bedankt voor dit artikel! Hier heb ik heel veel aan als beginner. :)

Ik begin maandag met dit schema: http://www.muscleandstrength.com/workouts/dumbbell-only-home-or-gym-fullbody-workout.html. OK wat jullie betreft?

Nu moet ik nog letten op mijn voeding. Dit vind ik heel lastig want ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg in een week. Dit verschilt bij mij ook heel erg. Mijn kcal bakans is 2700 kcal (net uitgerekend). Ik wil niet aan supplementen doen, maar whey kan denk ik geen kwaad. Wat raden jullie aan voor mij om te eten als ontbijt en lunch? savonds eet ik altijd al een lap vlees met groenten en aardappelen. En moet ik ook extra letten op voeding voor en na het sporten? Wat kan ik dan eten, en hoeveel?

Mooi dat je er iets aan hebt :thumb:

Kies vooral eten wat je voor jou makkelijk en vol te houden is. We kunnen je wel vertellen om havermout met een schep whey en wat melk (is overigens een prima optie) te nemen, maar als jij geen zin meer hebt in havermout na 2 dagen heb je daar weinig aan.

Varieer ook lekker met wat je eet. De ene dag rijst, de andere havermout, (zoete) aardappelen, bonen, brood etc. Eten moet ook gewoon lekker en leuk blijven.

Zolang die kcal goed zitten kan je behoorlijk variëren in je voedselkeuzes,

Voeding rond de training wordt besproken.
 
Mooi dat je er iets aan hebt :thumb:

Kies vooral eten wat je voor jou makkelijk en vol te houden is. We kunnen je wel vertellen om havermout met een schep whey en wat melk (is overigens een prima optie) te nemen, maar als jij geen zin meer hebt in havermout na 2 dagen heb je daar weinig aan.

Varieer ook lekker met wat je eet. De ene dag rijst, de andere havermout, (zoete) aardappelen, bonen, brood etc. Eten moet ook gewoon lekker en leuk blijven.

Zolang die kcal goed zitten kan je behoorlijk variëren in je voedselkeuzes,

Voeding rond de training wordt besproken.

Bedankt voor je reactie! Kun je ook even een snelle blik werpen op het trainingsschema dat ik gelinkt heb? Ik wil graag weten of die goed is! :) (voorlopig kan ik enkel thuis trainen en heb enkel 2 verstelbare dumbbells van 15 kg, ik kan uiteraard gewichten aanschaffen als 15 te weinig wordt).

Ik heb even opgeschreven wat ik vandaag allemaal gegeten heb, en het aantal kcal uitgerekend. Dan kom ik uit op 2477 kcal. Volgens mijn energiebalans (voor zware intensiteit, krachttraining dus) moet ik minimaal 2700kcal op een dag binnenkrijgen (ik weet dat dit een schatting is). Ik zit hier dus toch nog fors onder, terwijl ik vandaag toch meer heb gegeten dan ik normaal doe. Dit heb ik vandaag gegeten:

Ontbijt
2x broodje met schuddenbuikjes: 2x150 = 300kcal
1x boterham met schuddenbuikjes: 150 kcal

Lunch
2x boterham met ham en kaas: 2x150 = 300kcal
2x boterham met pindakaas: 2x340 = 680kcal (klopt dit wel!?)
1x afbakbroodje met kipfilet/pesto = 229kcal

Avondeten
2x volkoren cracker (bolletje) met smeerkaas: 2x89 = 168kcal
1x kant en klare lasagne = 650kcal

totaal = 2477kcal

Kloppen de aantallen kcal een beetje? Eet ik (veel) te weinig? Verder moet ik erbij vermelden dat ik alleen op zaterdag (vandaag dus) kant-en-klare lasagne als avondeten eet. Alle andere dagen eet ik een gezonde maaltijd (lap vlees/klip/vis, groenten en aardappelen. Geen idee hoeveel kcal dat ongeveer is..).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Kun je ook even een snelle blik werpen op het trainingsschema dat ik gelinkt heb? Ik wil graag weten of die goed is! :) (voorlopig kan ik enkel thuis trainen en heb enkel 2 verstelbare dumbbells van 15 kg, ik kan uiteraard gewichten aanschaffen als 15 te weinig wordt).

Ik heb even opgeschreven wat ik vandaag allemaal gegeten heb, en het aantal kcal uitgerekend. Dan kom ik uit op 2477 kcal. Volgens mijn energiebalans (voor zware intensiteit, krachttraining dus) moet ik minimaal 2700kcal op een dag binnenkrijgen (ik weet dat dit een schatting is). Ik zit hier dus toch nog fors onder, terwijl ik vandaag toch meer heb gegeten dan ik normaal doe. Dit heb ik vandaag gegeten:

Ontbijt
2x broodje met schuddenbuikjes: 2x150 = 300kcal
1x boterham met schuddenbuikjes: 150 kcal

Lunch
2x boterham met ham en kaas: 2x150 = 300kcal
2x boterham met pindakaas: 2x340 = 680kcal (klopt dit wel!?)
1x afbakbroodje met kipfilet/pesto = 229kcal

Avondeten
2x volkoren cracker (bolletje) met smeerkaas: 2x89 = 168kcal
1x kant en klare lasagne = 650kcal

totaal = 2477kcal

Kloppen de aantallen kcal een beetje? Eet ik (veel) te weinig? Verder moet ik erbij vermelden dat ik alleen op zaterdag (vandaag dus) kant-en-klare lasagne als avondeten eet. Alle andere dagen eet ik een gezonde maaltijd (lap vlees/klip/vis, groenten en aardappelen. Geen idee hoeveel kcal dat ongeveer is..).

Je kan dit soort vragen beter in het voeding topic stellen, daar kunnen meerdere mensen je verder helpen :) Ik kan niet persoonlijk voor iedereen gratis een schema en voedingsplan gaan maken, dan hou ik geen tijd meer over.
 
Het zou verplicht moeten worden gesteld dit artikel te lezen alvorens iets te mogen posten in de beginnerssectie... Mooi artikel!
 
Het zou verplicht moeten worden gesteld dit artikel te lezen alvorens iets te mogen posten in de beginnerssectie... Mooi artikel!

Vind ik ook. Het zou eigenlijk ook gewoon een sticky moeten zijn. Er wordt vaak geroepen "lees de stickies", maar de meeste stickies stammen zo'n beetje uit de begintijd van dit forum, geloof ik. Ik heb al een paar keer gehad dat links niet meer werken, de plaatjes verdwenen zijn of dat ik me afvroeg waarom er info wordt gedeeld die beginners vooral in de war brengt (zie bijv. het vreemde fullbodyschema met 3x15 squats met een rep tempo erbij...).
 
Het zou verplicht moeten worden gesteld dit artikel te lezen alvorens iets te mogen posten in de beginnerssectie... Mooi artikel!
Wel eigenlijk voor ze toegang krijgen tot de site zou je ze zoiets moeten laten lezen en mss een app maken die hun kennis test en als ze dan 25/40 halen of beter dan mogen ze erin? xD

Schat... als je me masseert, in de nek kust en me naar bed draagt dan mag je. xD
 
Wel eigenlijk voor ze toegang krijgen tot de site zou je ze zoiets moeten laten lezen en mss een app maken die hun kennis test en als ze dan 25/40 halen of beter dan mogen ze erin? xD

Schat... als je me masseert, in de nek kust en me naar bed draagt dan mag je. xD

Haha zou zo'n slecht idee niet zijn, maarja, zo beperk je natuurlijk erg het aantal leden... We leven nu eenmaal in een wereld waar iedereen overal de antwoorden op wil!
Hou je misschien gelijk al die trollz buiten ;)
 
Haha zou zo'n slecht idee niet zijn, maarja, zo beperk je natuurlijk erg het aantal leden... We leven nu eenmaal in een wereld waar iedereen overal de antwoorden op wil! Hou je misschien gelijk al die trollz buiten ;)
Nee want die trolls zijn dikwijls leden die zich vervelen en die zelf erg wat kennis hebben. En niet newbies.
 
goeie leesvoer! weer een stuk wijzer geworden :D thanks
 
Back
Naar boven