AndroidHealthClinic

Breaking News En ook Paars Plus gaat niet door

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
AMSTERDAM - Mark Rutte ziet te weinig perspectief in een Paars Plus-coalitie en wil niet onderhandelen. Dat liet hij dinsdagmiddag weten na urenlange gesprekken. Ook Cohen (PvdA) zag onvoldoende aanknopingspunten. Femke Halsema toonde zich wel positief en liet weten 'enorm te balen'.

Cohen is niet bereid te onderhandelen over een middenkabinet met VVD, PvdA en CDA. Dat zei hij dinsdag na overleg met informateur Uri Rosenthal. Het is aan Rosenthal om nu verdere stappen te zetten, gaf Cohen aan. De aankondiging van Cohen kwam voor Femke Halsema van GroenLinks niet als een verrassing. „De PvdA heeft dit altijd buitengewoon helder gesteld. Dit is een probleem dat de VVD moet oplossen”, aldus de fractievoorzitter na afloop van het overleg.

Cohen gaf vorige week vrijdag al aan niets te voelen voor een kabinet van zijn partij met VVD en CDA. In die combinatie zitten volgens hem twee partijen die verlies hebben geleden bij de verkiezingen en dat zou daarom in zijn ogen geen goed vervolg geven aan de uitslag.

Volgens de PvdA-leider zou de VVD te weinig perspectief hebben geboden. Cohen zei na afloop wel dat de 'persoonlijke sfeer heel goed was'. Rutte sloot zelfs niet uit dat de combinatie later weer aan bod komt.
Halsema wilde, net als Cohen, niet ingaan op de vraag wat er nu moet gebeuren. Ze prees wel de sfeer tijdens de gesprekken. Ze zei verder dat het aan haar fractie niet heeft gelegen. GroenLinks wilde overal over praten.

Ook Alexander Pechtold van D66 toonde zich in mineur over het afketsen van Paars-plus. „Uit de gesprekken van gisteren en vandaag is gebleken dat de VVD op dit moment geen ruimte ziet om door te gaan met het verkennen van een mogelijke coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. D66 heeft geen taboes geformuleerd, maar de VVD ziet op dit moment geen perspectief. Dat vinden wij teleurstellend.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7014841/__Paars-Plus_van_de_baan__.html

Middenkabinet is ook gelijk afgewimpeld door Cohen. Lijkt me dat VVD, PVV en CDA het dus maar moeten uitzoeken dan. Feest, Nederland naar de klote omdat niemand wil regeren.

Je quote de Telegraaf Eric, ik wacht liever of verrificatie van een betrouwbare bron.

• Topic Starter Topic Starter
Over paar maanden staan we gewoon weer in het stemlokaal.

Als de VVD er niet uitkomt mogen andere partijen het nog eens proberen. Misschien dat die er wel met elkaar uitkomen in het belang van het land. Toch schat ik ook die kansen laag in.

Zou wel een bak zijn, een kabinet zonder VVD. :D

Dat zal wel meevallen, informateur kan zijn taak neerleggen en dan komt er een PvdA-informateur. Kan Rutte gezellig opgezadeld worden met een linkse coalitie aangevuld met het CDA. Ze zijn er gek genoeg voor.

Zag het net op tv, erg teleurstellend dit.

Wordt binnenkort weer naar de stemlokalen huppelen denk ik.

Dat zal wel meevallen, informateur kan zijn taak neerleggen en dan komt er een PvdA-informateur. Kan Rutte gezellig opgezadeld worden met een linkse coalitie aangevuld met het CDA. Ze zijn er gek genoeg voor.

In theorie mogelijk maar gezien de duidelijke rechtse ruk die het volk maakt is dit niet wenselijk.
Mocht het zo ver komen dan zal er heftig protest volgen waarna er weer verkiezingen worden uitgeschreven.

Nogmaals het meerdere partijenstelsel heeft zijn langste looptijd gehad, splinterpartijen zullen moeten verdwijnen of samengevoegd gaan worden met de grootste partijen.

Ze kunnen ook gewoon een minderheids kabinet vormen.
Zijn meerdere landen waar dit ook aardig werkt.

Als de VVD er niet uitkomt mogen andere partijen het nog eens proberen. Misschien dat die er wel met elkaar uitkomen in het belang van het land. Toch schat ik ook die kansen laag in.

Zou wel een bak zijn, een kabinet zonder VVD. :D

Een oppositie die bestaat uit PVV en VVD zou een bak zijn, die andere splinterpartijen hebben toch niks in de melk te brokkelen. Maar ik neem aan dat er nu wederom een verkenning plaatsvindt naar een coalitie met VVD/PVV en CDA. Zal wederom stuklopen, CDA wil gewoon niet.

maar goed ook dat paars plus niet door gaat. Stelletje debielen bij elkaar..

Tja ik vind het best hoor vvd,cda,pvv
Wilders is niet zo straf als hij doet voorkomen.

Laatst bewerkt:
Godzijdank, je moet er toch niet aan denken die Halsema nog vaker op tv te horen hijgen :kots:

ik vraag me af waarom ze mij niet gewoon de leiding geven over nederland. ??????

Laatst bewerkt:
Cohen zie ik ook liever niet in het kabinet of andere linkse partijen.

Heb redelijke vertrouwen in Rutte, wie weet komt het ooit nog goed met Nederland.

Ik ben voor een kabinet met: PVV, Groenlinks, D66, SGP, ChristenUnie, Partij voor de dieren en CDA. Als dat niet lukt moeten ze er maar om pokeren vind ik.

Zowel het CDA als VVD willen nog niet te veel prijs geven, feitelijk is Paars Plus de enige overgebleven optie. VVD wil daar niet te snel aan gaan in verband met hun campagne retoriek, PvdA gaat niet een kabinet vormen met zowel CDA als VVD en het CDA wil de oppositie in.

Terug
Naar boven