AndroidHealthClinic

Breaking News En ook Paars Plus gaat niet door

VVD in een paars plus kabinet zou geen slimme zet zijn. Niet voor nederland en niet voor de VVD zelf.

Wat gebeurt er eigenlijk als er helemaal geen kabinet gevormd kan worden. Kan het dan zo zijn dat we gewoon opnieuw naar de stembussen moeten?
Niet dat ik denk dat het zo ver komt, maar stel.

Wat gebeurt er eigenlijk als er helemaal geen kabinet gevormd kan worden. Kan het dan zo zijn dat we gewoon opnieuw naar de stembussen moeten?
Niet dat ik denk dat het zo ver komt, maar stel.
Dat weet jij toch ook wel? Maar inderdaad, als niets lukt, dan vraagt men in een democratie opnieuw de mening van de kiezer. Maar dit is hoogst ongebruikelijk zo kort na elkaar, en het is maar de vraag of die kiezer dan niet gewoon nog radicaler gaat stemmen, waardoor de zaken alleen nog moeilijker worden. De meeste partijen zullen dit dus willen voorkomen en desnoods in een minder gunstige coalitie gaan.

Als ik het had geweten had ik het niet gevraagd natuurlijk. Maar bedankt voor de uitleg, klinkt erg logisch inderdaad.

Reken maar dat de PVV er dan helaas nog groter uitkomt.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, Wilders is verre van een populist :roflol: Vandaag roep ik dat de AOW op 65 een breekpunt is en een dag later gooi ik mijn breekpunt weg. Ach moet kunnen.

Ach ja het discriminatieve van Wilders laten we ook maar gewoon even buiten beschouwing. Ach ja joh, kopvoddentax, hij meende het niet zo.
Een weldenkend man als Cohen kan je er prima bij hebben tussen al die kemphanen. Liefst als MP nog.

Wilders is wel gewoon eerlijk. Kijk maar naar de avond van de verkiezingen, toen de AOW leeftijd nog een keihard breekpunt was aan tafel bij Witteman. De volgende morgen viel er wel over te praten, weet je in ieder geval wat je er aan heb, of niet "PatrickvH"?

Wilders is wel gewoon eerlijk. Kijk maar naar de avond van de verkiezingen, toen de AOW leeftijd nog een keihard breekpunt was aan tafel bij Witteman. De volgende morgen viel er wel over te praten, weet je in ieder geval wat je er aan heb, of niet "PatrickvH"?

Halve tamme, dat punt heb ik al genoemd! :D

Ohja, nu zie ik het. Ja meestal sla ik jouw posts over als het druk is op kantoor ;)

Of wat dacht je van het daadkrachtige optreden van de PVV in Almere en Den Haag. Die wilden echt niet gewoon veilig in de oppositie blijven zitten hoor, kwam gewoon door de cordon sanitaire die ze tegen ze hebben opgeworpen!

Minderheidsregering VVD+CDA en gesteund door PVV in oppositie (Deens model) lijkt nu wel realistisch te worden als uitweg. Er zal toch een keuze gemaakt moeten worden, zonder CDA blijft het moeilijk. En anders de kiezer nog eens vragen wie er nog verder afgestraft moet worden, wie weet blijft er dan niets meer over van CDA en dan hoeft men ook geen rekening meer te houden met die partij.

Ja ik begrijp dat Wilders ook geen ideaal figuur is, maar alles beter dan iemand die nog meer van de burger af wilt pakken.

Dom van Wilders over dat breekpunt, had die niet moeten zeggen, net als dat bepaalde partijen hun arogantie aan de kant moeten schuiven om alleen in hun droomkabinet te willen regeren.

Ja ik begrijp dat Wilders ook geen ideaal figuur is, maar alles beter dan iemand die nog meer van de burger af wilt pakken.

Dom van Wilders over dat breekpunt, had die niet moeten zeggen, net als dat bepaalde partijen hun arogantie aan de kant moeten schuiven om alleen in hun droomkabinet te willen regeren.

Ook begrepen dat je wel van de burger iets moet afpakken wil je de begroting rond krijgen? 30 miljard tover je ook niet uit de hoge hoed als je morgen de grenzen dichtgooit en stopt met ontwikkelingssamenwerking. Dat laatste wordt hooguit verminderd.

Wellicht volledig overbodig dit te moeten vermelden maar iedereen weet toch dat Bakvis er zo eentje is die niet in aanmerking zou komen voor stemrecht als er ook maar een heel klein simpel testje ter keuring van de mentale capaciteiten aan vooraf zou gaan he?

Zou wel vreemd zijn als het CDA wel akkoord gaat met het ''Deense model'', want in feite leg je daarmee nog meer macht bij de PVV.

Geef me maar een testje Klaaswitz.

Zou wel vreemd zijn als het CDA wel akkoord gaat met het ''Deense model'', want in feite leg je daarmee nog meer macht bij de PVV.

Dat Deense model komt er ook niet of de informateur moet gewisseld worden. Informateur heeft de opdracht om een meerderheidskabinet mogelijk te maken.

Dat zal wel meevallen, informateur kan zijn taak neerleggen en dan komt er een PvdA-informateur. Kan Rutte gezellig opgezadeld worden met een linkse coalitie aangevuld met het CDA. Ze zijn er gek genoeg voor.

dat denk ik niet, want cohen wil niet met verliezers regeren zegt hij toch

Terug
Naar boven