XXL Nutrition

Breaking News En ook Paars Plus gaat niet door

• Topic Starter Topic Starter
Ook begrepen dat je wel van de burger iets moet afpakken wil je de begroting rond krijgen? 30 miljard tover je ook niet uit de hoge hoed als je morgen de grenzen dichtgooit en stopt met ontwikkelingssamenwerking. Dat laatste wordt hooguit verminderd.

Tuurlijk van mij mogen ze op sociaal gebied best wat afpakken en laat ze ook in de ambtenaren snijden.

Is een keer mooi geweest belastingen moet niet eindeloos verhoogd worden.
Zeker niet voor doelloze projectjes van politici als een km heffing waar berge geld tegenaan gesmeten word en dan nog niks mee gedaan word omdat de burger het terecht niet ziet zitten.

Als je over 2 maanden verkiezingen houdt komen er weer andere krachtsverhoudingen uit de hoge hoed. Reële optie in z'n rap veranderend spectrum.

Politieke partijen zijn prostituees geworden met wispelturige klanten, als er niet naar de mond wordt gesproken kijkt men weg.

Inderdaad, Wilders is verre van een populist :roflol: Vandaag roep ik dat de AOW op 65 een breekpunt is en een dag later gooi ik mijn breekpunt weg. Ach moet kunnen.

Job Cohen doet vrolijk mee als populist.

Beste heer Cohen, wat denkt u te doen aan de economie?
"Samen staan we sterk, iedereen telt mee!"
Ja maar, en de economie?
"Ik vind, dat iedereen mee moet kunnen doen in deze maatschappij, iedereen telt mee! ongeacht huidskleur!"
ECONOMIE? BEGROTINGSTEKORT VAN 30 MILJARD???
"Uhhh, rijken meer belasting? Of zoiets?"

Beste heer Cohen, wat denkt u te doen aan de economie?
"Samen staan we sterk, iedereen telt mee!"
Ja maar, en de economie?
"Ik vind, dat iedereen mee moet kunnen doen in deze maatschappij, iedereen telt mee! ongeacht huidskleur!"
ECONOMIE? BEGROTINGSTEKORT VAN 30 MILJARD???
"Uhhh, rijken meer belasting? Of zoiets?"

Tuurlijk, binnen en buiten de kaders van het populisme doet links niet onder voor rechts.

Kom op, dat doen ze toch allemaal in bepaalde mate? Kijk naar een Rutte die als binnen de VVD zichzelf profilerende naar relatief links neigende liberaal is omgeslagen naar rechts ten faveure van het electoraat en zelfs terminologie van Wilders heeft overgenomen. Ik vermoed dat Rutte de afgelopen maanden best eens iets te lang beteuterd in de spiegel heeft gekeken.

Je moet gek zijn om niet populistisch te zijn, want het werkt gewoon, verkiezing op verkiezing bewijst dat.

Het is ook best fijn om er populistisch gebral uit te gooien en het trekt stemmen, dus waarom niet? Of het goed is voor het land is een tweede.

Nederland naar de klote omdat mensen PVV stemmen. Was op voorhand al duidelijk dat er niemand met de PPV samen kán regeren.

Kan?
Je kan over Wilders denken wat je wilt, maar is toch arrogant te noemen van partijen dat ze lak hebben aan de mening van het volk.

Kan?
Je kan over Wilders denken wat je wilt, maar is toch arrogant te noemen van partijen dat ze lak hebben aan de mening van het volk.

Als je van die extreme standpunten aanneemt als de PVV dan kán niemand met je regeren ja. Het mening van "het" volk of niet.

Ach die extreme kantjes zouden er wel af gaan bij de besprekingen hoor, net als die andere breekpunten die hij al liet vallen. Het niet 'kunnen' regeren met PVV lijkt mij eerder een excuus. Net zoals men een excuus gebruikt voor alle andere mogelijke coalities. Er is duidelijk onwil van sommige partijen (uit eigen belang).

• Topic Starter Topic Starter
Er was sprake van een misverstand. Hij heeft gezegd dat het ooit een mogelijkheid kan worden bij gebrek aan beter, in het landsbelang. Op dit moment geen optie.

Ah daarom gaan ze er vandaag ook over praten, de informateur heeft het meegenomen als optie en er wordt dus ook over gepraat.

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:57 ----------

Kan?

Een gedeelte van het volk, in een democratisch systeem kan je daar best lak aan hebben. Natuurlijk moet er serieus gekeken worden naar een coalitie waarin de PVV is vertegenwoordigd maar wel met partijen die programmatisch passen bij de uitsluitingspolitiek van de PVV. De PVV heeft als 1 van de speerpunten toch wel hun strijd tegen de islam en dat botst met nogal wat programma's van andere partijen.

Gewoon de drie grote partijen bijelkaar, bam. Waarom? Omdat de kiezer dat wil. Vreten dan, stelletje laffe tekkels. Al dat gejank over ''er niet uitkomen''...

Ah daarom gaan ze er vandaag ook over praten, de informateur heeft het meegenomen als optie en er wordt dus ook over gepraat.

Yeah, ik ving gisteren iets op wat niet helemaal klopte. Ik hoopte eigenlijk dat deze misstap ongezien aan de wereld voorbij zou trekken maar helaas.

Kom op, dat doen ze toch allemaal in bepaalde mate? Kijk naar een Rutte die als binnen de VVD zichzelf profilerende naar relatief links neigende liberaal is omgeslagen naar rechts ten faveure van het electoraat en zelfs terminologie van Wilders heeft overgenomen. Ik vermoed dat Rutte de afgelopen maanden best eens iets te lang beteuterd in de spiegel heeft gekeken.

Yup, maar ik vind de economie toch echt wel een punt op de agenda die door een aantal partijen keihard wordt vermeden. Natuurlijk leuk voor al die groenlinks, pvda, sp stemmende babyboomers, maar de "rijken worden rijker, armen worden armer!" bullshit hebben we nu ook wel weer gehad (ik doel op het feit dat ze triomfantelijk presenteren dat de beste oplossing is gewoon vermogende mensen de crisis te laten ophoesten, natuurlijk zeer appetijtelijk voor de simpele man).

Las ook een stukje "JOVD vs jeugd SP", waarin de SPer duidelijk maakte dat er niet aan de ontwikkelingssamenwerking zou mogen worden gesleuteld "Want hij zou er niet mee kunnen leven daar minder aan uit te geven terwijl er elke dag kindertjes honger lijden" :roflol:.

Vooruit schuiven is natuurlijk lekker makkelijk, maar dan mag ik het dus gaan betalen, neuh dankje.

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

Tuurlijk, binnen en buiten de kaders van het populisme doet links niet onder voor rechts.

Je hebt goed je best gedaan op deze zin, alleen jammer dat het toch niet helemaal gelukt is!

Terug
Naar boven