Fitness Seller

ene kant gespierder?

Ik weet niet wat voor oefeningen doet, maar als je met een barebell aan het "pompen" bent, dan pak je gelijk de beide kanten. Als je met dumbbells aan het trainen bent, dan kan het zijn omdat je links of rechts bent, meer kracht kunt zetten aan die bepaalde kant.
Dus: als je met dumbbells aan het trainen bent, is het verstandiger om eerst de 'zwakkere kant' te pakken tot het maximum, en dan vervolgens de sterkere kant en dan niet meer herhalingen of gewicht dan de zwakkere kant.
Zo houdt je alles mooi in verhouding.

Zit er maar niet al te veel over in, in het begin. Probeer gewoon later naar een sportschool te gaan waar je gebruik kan maken van goede apparatuur. :)

andersom, met barbells is het juist dat je sterkere kant teveel kan compenseren en juist met dumbbells zal dit niet op treden. en je gaat toch niet 1 arm dumbbell flyes of presses doen? ben je meer bezig met stabiliseren dan echt met je borst.

andersom, met barbells is het juist dat je sterkere kant teveel kan compenseren en juist met dumbbells zal dit niet op treden. en je gaat toch niet 1 arm dumbbell flyes of presses doen? ben je meer bezig met stabiliseren dan echt met je borst.

+1

heb vandaag 100 sit-up gedaan met AB-crunch toestel (buikspieroefening);)

Topicstarter, bedoel je dat je 6 setjes van 25 keer opdrukt? Gewoon opdrukken?

Ik doe zelf elke een paar setjes van 15. Ik ben 13 jaar en 8 maanden.....
Moet ik mezelf nu schamen??? Maar dat gaat trouwens best makkelijk...

Opvoeren naar 3 setjes van 20?

• Topic Starter Topic Starter
Topicstarter, bedoel je dat je 6 setjes van 25 keer opdrukt? Gewoon opdrukken?

Ik doe zelf elke een paar setjes van 15. Ik ben 13 jaar en 8 maanden.....
Moet ik mezelf nu schamen??? Maar dat gaat trouwens best makkelijk...

Opvoeren naar 3 setjes van 20?

ik doe nu nog maar 50 per dag (sins n week)

15-15-20 zo doe ik ze

je hoeft jezelf niet te schamen doe waar je jezelf goed by voelt =)

Aaight ;) ik doe 20-12-12-12.. verder kan je met halters echt veel oefeningen, is zeker geen overbodige luxe om dumbbells te kopen, een halter met 15 kg is zon 15 euro, en dan zou ik er 2 kopen ;)

hallo, ik ben 14 en ik "train" al sins september, om dat ik geen geld voor dure oefen toestellen pomp ik 150x per dag, ik merk ook dat ik gespierder begin te worden (op men borst dan) en dat ik meer begin te eten, maar nu men vraag is, als ik naar mijn borst kijk is de linkerkant gespierder dan mijn rechterkant en je ziet het verschil echt goed, is dit normaal? (ik ben rechtshandig wou je het weten)[/QUO

kan je niet naar een gym gaan ofzo ...:S als of je al de apparaten moet kopen:S...

Ik begrijp wat je bedoelt, toyskater. Ik heb namelijk te kampen met exact hetzelfde probleem; ik ben rechtshandig en mijn linkerborst is gespierder dan mijn rechterborst. Gewoon een kwestie van het evenwicht herstellen door gedurende tijd je rechterborst meer te trainen dan je linker. Succes ermee!

Ik begrijp wat je bedoelt, toyskater. Ik heb namelijk te kampen met exact hetzelfde probleem; ik ben rechtshandig en mijn linkerborst is gespierder dan mijn rechterborst. Gewoon een kwestie van het evenwicht herstellen door gedurende tijd je rechterborst meer te trainen dan je linker. Succes ermee!

extra trainen hoe? dumbbell drukken met 1 arm? flyes met 1 arm?
ok 1 arm cable flyes kan, maar let wel dat het extra volume op die kant er ook juist voor kan zorgen dat het verschil groter word, klakkeloos extra sets toevoegen doet in de meeste gevallen meer kwaad dan goed.

ik zou gewoon meer dumbbell werk in je schema opnemen en goed opletten dat je zwakke kant niet te veel smokkelt.

extra trainen hoe? dumbbell drukken met 1 arm? flyes met 1 arm?
ok 1 arm cable flyes kan, maar let wel dat het extra volume op die kant er ook juist voor kan zorgen dat het verschil groter word, klakkeloos extra sets toevoegen doet in de meeste gevallen meer kwaad dan goed.

ik zou gewoon meer dumbbell werk in je schema opnemen en goed opletten dat je zwakke kant niet te veel smokkelt.

Desnoods iets extra gewicht rechts toevoegen en hier en daar een extra setje, ja. Maar probeer het niet te haasten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Desnoods iets extra gewicht rechts toevoegen en hier en daar een extra setje, ja. Maar probeer het niet te haasten, als je begrijpt wat ik bedoel.

dat zijn dus juist dingen die je NIET moet doen.
als je op je redelijk volume al traint zijn die extra setjes eerder impuls tot overtrainen tenzij je heel zeker bent in wat je wel en niet kan hebben, dan nog is het gokken.

extra gewicht toevoegen aan welke kant dan ook is vrij onhandig, voeg je toe op je sterkere kant dan gaat het verschil nog groter worden, voeg je gewicht toe aan je zwakke kant dan zal deze zomaar wel die extra kgs pakken die je niet eens met je sterkere kant doet? gewoon niet doen dus.

lekker dumbbell werk, tried and proven.

als je gewoon de oefeningen goed uitvoert, en links en rechts evenveel gewicht en evenveel reps doet, dan trekt dit vanzelf wel bij! (dit kan natuurlijk een aardige poos duren, maar je bent ook nog in de groei he!)

en waarom zak je weer af naar 50x opdrukken per dag?

• Topic Starter Topic Starter
als je gewoon de oefeningen goed uitvoert, en links en rechts evenveel gewicht en evenveel reps doet, dan trekt dit vanzelf wel bij! (dit kan natuurlijk een aardige poos duren, maar je bent ook nog in de groei he!)

en waarom zak je weer af naar 50x opdrukken per dag?

ik krijg de laatste tijd minder tijd enzo, met school, huiswerk :( en ook gwn 150 werd te zwaar op n dag

Terug
Naar boven