Fitness Seller

Energiedrank met 0% suiker

whami

Huge Freak
Waardering
861
Lengte
1m77
1 energy blikje staat gelijk aan 2,45gr spiermassa verlies dus reken maar uit.
Is dit juist? En door welke stof in energiedranken komt dit dan?
De laatste tijd heb ik enkele keren een energiedrank gedronken voor de training. Ik ben een student en heb geen tonnen geld om aan supps uit te geven dus wou ik proberen caffeïne en taurine via energiedranken binnen te krijgen. Nu heb ik net bovenstaande quote gelezen.
Dit zit in mn energiedrank (per 100ml):
Energie: 3,7 Kcal
Eiwit: 0
Koolhydraten: 0
Suiker: 0
Vet: 0
Caffeïne: 32mg
Taurine: 0,4%
Zit ook acesulfaan en aspartaam in.
Vitamines: inositol, niacine, pantotheenzuur, B6 & B12.

Naam van de drank is Boosted energy drink.
Is dit nu slecht? Verlies je er spiermassa meer - hoe?

Of je hier serieus spier massa mee verliest weet ik niet. Wel weet ik dat Aspartaam per definitie een stof is waarvan de werking niet kan worden aangetoond, behalve het feit dat deze vrijwel zeker een negatieve invloed heeft op je lichaam. Aspartaam is een stofje die gebruikt wordt voor dranken die light zijn of geen suiker bevatten.

Onderstaande link bevestigd dat de werking van aspartaam niet wetenschappelijk bevestigd is:

http://www.aspartaam.nl/

Conclusie: Of het spiermassa afbreekt of niet, gezien de feiten is het beter deze stof "Zoveel mogelijk" te vermijden in een gezonde leef omgeving.

jij neemt 18jarige kleuters op een bodybuildforum serieus?

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Conclusie: Of het spiermassa afbreekt of niet, gezien de feiten is het beter deze stof "Zoveel mogelijk" te vermijden in een gezonde leef omgeving.

gezien de feiten is dit stofje relatief onschadelijk in normaal genuttigde doseringen.

feiten zijn gelukkig nog niet hetzelfde als bio-crowd paniekzaaierij.

Laatst bewerkt:
Dan de volgende stelling, waarom zou je energy drank uberhoupt toevoegen binnen sport. Het voegt immers niks toe?

Dan de volgende stelling, waarom zou je energy drank uberhoupt toevoegen binnen sport. Het voegt immers niks toe?

waarom zou het niks toevoegen? caffeine is een upper met bewezen effect op verschillende zaken. taurine kan helpen tegen krampen en doet nog een hoop zaken. En als je het lekker vind, heb je een kcal-arme drank.

Laatst bewerkt:
ik kan je wel vertellen dat je van taurine niet meer energie krijgt. Lust je geen koffie?

Is dit juist? En door welke stof in energiedranken komt dit dan?
De laatste tijd heb ik enkele keren een energiedrank gedronken voor de training. Ik ben een student en heb geen tonnen geld om aan supps uit te geven dus wou ik proberen caffeïne en taurine via energiedranken binnen te krijgen. Nu heb ik net bovenstaande quote gelezen.
Dit zit in mn energiedrank (per 100ml):
Energie: 3,7 Kcal
Eiwit: 0
Koolhydraten: 0
Suiker: 0
Vet: 0
Caffeïne: 32mg
Taurine: 0,4%
Zit ook acesulfaan en aspartaam in.
Vitamines: inositol, niacine, pantotheenzuur, B6 & B12.

Naam van de drank is Boosted energy drink.
Is dit nu slecht? Verlies je er spiermassa meer - hoe?

Die energydrank stript de spieren zo van je lichaam man!!

De cafeïne gebruikt je spieren als superbrandstof voor je lichaam waardoor je zoveel energy krijgt, maar dus wel spieren verliest!!!

Er zijn betere dranken/supplementen te krijgen waarvan de werking wel wetenschappelijk bevestigd is. Van taurine in energy drank krijg je inderdaad niet meer energie, dit is een verkoop verhaal van de fabrikant.

• Topic Starter Topic Starter
jij neemt 18jarige kleuters op een bodybuildforum serieus?
Hoop dat dit niet tegen mij was. 18 jaar ligt al een paar jaar achter me. Ik moet mn eigen studies, boeken enzo zelf betalen, eten en drank betalen mn ouders echter wel nog maar supplementen niet. Daarom probeer ik zo veel mogelijk uit mn voeding en drank te halen. Niets erg aan toch? Ik ken al veel van voeding en supplementen maar dat van die energiedrankjes had ik nog niet gehoord dus vraag ik even.

Hoop dat dit niet tegen mij was. 18 jaar ligt al een paar jaar achter me. Ik moet mn eigen studies, boeken enzo zelf betalen, eten en drank betalen mn ouders echter wel nog maar supplementen niet. Daarom probeer ik zo veel mogelijk uit mn voeding en drank te halen. Niets erg aan toch? Ik ken al veel van voeding en supplementen maar dat van die energiedrankjes had ik nog niet gehoord dus vraag ik even.

check de leeftijd van de kerel die je quote...

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

Die energydrank stript de spieren zo van je lichaam man!!

De cafeïne gebruikt je spieren als superbrandstof voor je lichaam waardoor je zoveel energy krijgt, maar dus wel spieren verliest!!!

dit is niet het topic om te trollen.

Laatst bewerkt:
ik kan je wel vertellen dat je van taurine niet meer energie krijgt. Lust je geen koffie?
Niet erg graag, van die koude koffie die je in de supermarkt kan kopen wel nog. Maar dat hebben mn ouders dan weer niet graag terwijl ze niets tegen energiedrankjes hebben :rolleyes:.
Dus beter koffie dan energiedrankjes?

Laatst bewerkt:
Wat een ****ing ecto's weer hier.
Ik drink dagelijks 500 ml energie drankjes lekker 200 calc + 40 gram koolhydraten, wellicht simpele suikers maar die heb je ook nodig!

Wat een ****ing ecto's weer hier.
Ik drink dagelijks 500 ml energie drankjes lekker 200 calc + 40 gram koolhydraten, wellicht simpele suikers maar die heb je ook nodig!

het fructose-deel uit de sucrose of HFCS gebruikt in die drankjes kan niet gebruikt worden door spieren, dus niet alleen leeg, maar ook leverbelastend, goed om diabetis van te krijgen en vetmakend...

caffeine tabs zijn idd een betere oplossing. Pas wel op dat je niet zoals mij doet en aan 3gram per dag zit. Die pilletjes slikken zeer makkelijk weg.

Afkick van zo'n hoge dosis caffeine is een echte hell...

het fructose-deel uit de sucrose of HFCS gebruikt in die drankjes kan niet gebruikt worden door spieren, dus niet alleen leeg, maar ook leverbelastend, goed om diabetis van te krijgen en vetmakend...

Juist.

Energiedrankjes zijn meestal troep. Tenzij je een marathon loopt, heb je ze ook niet nodig.

caffeine tabs zijn idd een betere oplossing. Pas wel op dat je niet zoals mij doet en aan 3gram per dag zit. Die pilletjes slikken zeer makkelijk weg.

Afkick van zo'n hoge dosis caffeine is een echte hell...
Nee hoor :P ik probeer meestal 150-200mg binnen te krijgen. Ik ga het ook niet elke dag nemen (tegen gewenning).

Moest ik 3g per dag nemen ik zou de hele nacht door rondhuppelen denk ik :D.

Leugens die jij verspreid!
koolhydraten zijn koolhydraten of ze nou uit de kont van een verkrachtte zeerat komen of uit de sperma van een overgereden salamander, wellicht zijn het simpele suikers maar zoals ik al eerder zei die heb je ook nodig 80% complexe koolhydraten en 20% simpele is een prima doel!

Leugens die jij verspreid!
koolhydraten zijn koolhydraten of ze nou uit de kont van een verkrachtte zeerat komen of uit de sperma van een overgereden salamander, wellicht zijn het simpele suikers maar zoals ik al eerder zei die heb je ook nodig 80% complexe koolhydraten en 20% simpele is een prima doel!

zoek maar eens op high fructose corn syrup

:p

Terug
Naar boven