Fitness Seller

Energiedrank met 0% suiker

whami

Huge Freak
Waardering
861
Lengte
1m77
1 energy blikje staat gelijk aan 2,45gr spiermassa verlies dus reken maar uit.
Is dit juist? En door welke stof in energiedranken komt dit dan?
De laatste tijd heb ik enkele keren een energiedrank gedronken voor de training. Ik ben een student en heb geen tonnen geld om aan supps uit te geven dus wou ik proberen caffeïne en taurine via energiedranken binnen te krijgen. Nu heb ik net bovenstaande quote gelezen.
Dit zit in mn energiedrank (per 100ml):
Energie: 3,7 Kcal
Eiwit: 0
Koolhydraten: 0
Suiker: 0
Vet: 0
Caffeïne: 32mg
Taurine: 0,4%
Zit ook acesulfaan en aspartaam in.
Vitamines: inositol, niacine, pantotheenzuur, B6 & B12.

Naam van de drank is Boosted energy drink.
Is dit nu slecht? Verlies je er spiermassa meer - hoe?

Of je hier serieus spier massa mee verliest weet ik niet. Wel weet ik dat Aspartaam per definitie een stof is waarvan de werking niet kan worden aangetoond, behalve het feit dat deze vrijwel zeker een negatieve invloed heeft op je lichaam. Aspartaam is een stofje die gebruikt wordt voor dranken die light zijn of geen suiker bevatten.

Onderstaande link bevestigd dat de werking van aspartaam niet wetenschappelijk bevestigd is:

http://www.aspartaam.nl/

Conclusie: Of het spiermassa afbreekt of niet, gezien de feiten is het beter deze stof "Zoveel mogelijk" te vermijden in een gezonde leef omgeving.

jij neemt 18jarige kleuters op een bodybuildforum serieus?

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Conclusie: Of het spiermassa afbreekt of niet, gezien de feiten is het beter deze stof "Zoveel mogelijk" te vermijden in een gezonde leef omgeving.

gezien de feiten is dit stofje relatief onschadelijk in normaal genuttigde doseringen.

feiten zijn gelukkig nog niet hetzelfde als bio-crowd paniekzaaierij.

Laatst bewerkt: