Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leugens die jij verspreid!
koolhydraten zijn koolhydraten of ze nou uit de kont van een verkrachtte zeerat komen of uit de sperma van een overgereden salamander,
wellicht zijn het simpele suikers maar zoals ik al eerder zei die heb je ook nodig 80% complexe koolhydraten en 20% simpele is een prima doel!
het fructose-deel uit de sucrose of HFCS gebruikt in die drankjes kan niet gebruikt worden door spieren, dus niet alleen leeg, maar ook leverbelastend, goed om diabetis van te krijgen en vetmakend...
inderdaad. Koolhydraten zijn koolhydraten. Een koolhydraat is gewoon een naam voor een moleculaire structuur. Om dan te zeggen dat alle koolhydraten hetzelfde zijn voor het menselijke lichaam, is wat ze noemen een false generalization fallacy in de rhetorica.
Om het in lekentaal uit de drukken.
Een Ferrari en een Lada zijn alle2 auto's. Is er daarom geen verschil meer?
Opnieuw false generalization. Niet alle simpele koolhydraten zijn dezelfde, of hebben hetzelfde effect. Glucose is een simpel koolhydraat en zorgt snel voor energie in de spieren. Fructose is een simpel koolhydraat maar kan niet worden gebruikt door de spieren. Enkel de lever kan ze verwerken. Er zijn nog een hoop belangrijke verschillen, maar die doen er niet toe voor dit topic. Het komt erop neer dat fructose niet nuttig is als energieleverancier, integendeel.
En verwar "suiker" niet met "koolhydraten". Er is namelijk een verschil.
Dat jij 80/20 goed vindt, is jouw mening, al heeft die enorm gebrekkige onderbouwing aangezien je alles door mekaar haalt.
Fructose kan weldegelijk worden omgezet naar spierglycogeen. Het is alleen niet een erg efficient proces. Verder geldt voor fructose ook http://en.wikipedia.org/wiki/Dose_(biochemistry))
Die bewering heb ik al enkele keren gehoord en komt voort uit deze studie.
http://jap.physiology.org/content/81/4/1495.full
Grote probleem is dat de studie niet alleen een erg artificiele situatie gebruikt(48uur vasten), maar vooral ook geen placebogroep. Met name hier wil ik op drukken.
During the CHO feeding hours, subjects drank 500 ml of a CHO solution at 0 min, 250 ml at 30 min, and 250 ml at 60 min. CHO feeding was given in counterbalanced order: in one experiment GF, in the other experiment FF. CHO solutions consisted of 80 g of CHO (Amylum) and 1.15 g of NaCl (Merck) dissolved in 950 ml of tap water. The CHO solutions were stored at *6°C for an optimal fast resorption.
Maw, de personen dronken de fructose en glucose in water na training. Waar zit nu het grote probleem in deze studie? Hier:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-201X.2004.01348.x/abstract
Hierin is wel een groep die alleen water krijgt als post-workout. Raar genoeg stijgt ook hier het spierglycogeen, enkel door water.
Maw, uit de eerste studie kun je geen conclusies trekken, omdat de gegevens niet aan het ceteris paribus principe voldoen voor van een causaal verband te kunnen spreken. Indien men hier een placebo-groep die enkel water dronk zonder iets in om tegen te vergelijken, had dat wel het geval geweest.
Het zou eventueel nog kunnen dat er toch een extra invloed is op spierglycogeen in mensen. Alleen is er tot nu toe geen studie(die ik te pakken krijg) die dit kan onderstaven. Daarnaast weten we wel dat spier geen enzyme heeft om fructose om te zetten in spierglycogeen, dus de pathway waarop zou stevig moeten onderbouwd worden.
hebk niet nodig, I'm with smart 
. Nice 1
.Is dit juist? En door welke stof in energiedranken komt dit dan?
De laatste tijd heb ik enkele keren een energiedrank gedronken voor de training. Ik ben een student en heb geen tonnen geld om aan supps uit te geven dus wou ik proberen caffeïne en taurine via energiedranken binnen te krijgen. Nu heb ik net bovenstaande quote gelezen.
Dit zit in mn energiedrank (per 100ml):
Energie: 3,7 Kcal
Eiwit: 0
Koolhydraten: 0
Suiker: 0
Vet: 0
Caffeïne: 32mg
Taurine: 0,4%
Zit ook acesulfaan en aspartaam in.
Vitamines: inositol, niacine, pantotheenzuur, B6 & B12.
Naam van de drank is Boosted energy drink.
Is dit nu slecht? Verlies je er spiermassa meer - hoe?
Echt geen tijd voor dat klaar te makenIk drink 1-2 uur voor mijn training een klein kopje met nescafé koffie en voel me meer wakker tijdens mijn trainingen.
al druk genoeg, zal steeds ofwel een caffeïne tabje worden of koude koffie die je in de supermarkt kan kopen. Die kan je in verschillende smaken kopen en als je dat graag hebt even opwarmen in microgolfoven
. But ty voor de tip.Maar waar vind je die info dan? Ik geloof wel het dat het een effect heeft maar dat lijkt me toch vrij veel :O.Vroeger dronk ik ook energie drank maar nu niet meer (schijnt zelfs dat je 4,16 gr verliest!!) nu maak ik de gains van me leven.
Wat ik ook af en toe doe is 1 klein kopje met 3-4 thee lepels nescafé oploskoffie en dan koud water + 2 ijsblokjes erin.
wacht je 1-2min en dan alles in 1x opdrinken. voelt lekker hoor![]()
Ik drink geen cola meer sinds ik trainlol drink het gewoon, je gaat echt niet dood van een beetje aspartaam en juist alsof je er spieren door verliest. Blijf dan ook maar van de cola light en dergelijke![]()
.
). Niet slecht toch?
. (aan HitteGolf)Zal ik eens proberenWat ik ook af en toe doe is 1 klein kopje met 3-4 thee lepels nescafé oploskoffie en dan koud water + 2 ijsblokjes erin.
wacht je 1-2min en dan alles in 1x opdrinken. voelt lekker hoor![]()