AndroidHealthClinic

Enige hulp gevraagd befreft trainen + voeding

Stefan96

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
62kg
Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Stefan, 17 jaar, 1,78 ~62 kg en kom uit het mooie Drenthe.

Ik train op dit moment thuis door de slechte openingstijden van mijn fitnesscentrum en door de vakantiedrukte van de Jumbo.

Ik heb hier een EZ bar, een normale barbell, 2 dumbells, een bankje en voor rond de 60 kg aan gewicht.
Doordat ik thuis geen machines heb kan ik niet meer mijn gebruikelijke schema uitvoeren.
Ik zoek daarom hulp voor een schema, ik ken een groot aantal losse oefeningen al, alleen heb ik moeite om ze om te zetten in een schema.
Ik ben van plan om het schema 3x per week te maken met als basis squatten, deadliften, bench press en de barbell row, alleen zoek ik nog wat oefeningen om erbij te variëren.

Daarnaast heb ik nog een vraag over hoe ik kan zorgen dat ik meer eet naast het principe meer eten.
Vooral door de hitte krijg ik weinig eten door mijn keel en heb ik het standaar probleem van elke dun gebouwde jongen, sommige dagen eet ik veel(eigenlijk wat ik elke dag zou eten) en sommige dagen heel weinig, ik ken het probleem, maar soms heb ik gewoon totaal geen honger. Doordat het vakantie is, is bovendien alles door elkaar, op school heb ik mijn vaste lunchpauzes waardoor ik iedere 2 uur eet, nu ik dat niet heb slaap ik tot 12 uur en vergeet ik vaak om de 2 uur een broodje of een gezonde snack te eten.
Voeding is verder het probleem niet echt, geen echt ongezonde voeding tenzij mijn moeder patat ophaald.. Nooit snoep of chips of frituur verder, die heb ik gelukkig uit het huis gekregen.
Het probleem is, door de vakantie hebben wij vaak vrij weinig gezonds in de koelkast, helaas zit dat niet echt in de familie en mijn ouders hebben mij niet echt gestimuleerd voor groente waardoor ik raargenoeg kotsneigingen heb als ik het eet (word aan gewerkt)
Wat kan ik hier verder aan verbeteren?

Alvast bedankt, sorry dat het zo'n lang verhaal is, maar ik raak het graag wat meer kwijt en zo kan degene die mij eventueel wil helpen mijn situatie beter inschatten.

Ik wil hier wel echt graag mee verder en ben er serieus mee en ik probeer het ook steeds serieuzer te krijgen, ik heb 3 maand in de sporschool gezeten met beginners dingen zodat mijn lichaam kan wennen, maar machines bevallen mij niet zo erg. Daarnaast zit ik met het probleem dat mijn schouder licht omhoog en naar voren staan, dat wil ik ook verbeteren dmv trainen.

Nogmaals bedankt.

Als je de basis oefeningen al hebt is de rest niet zo moeilijk toch?

Ez curlen
Barbell curl
Concentration curl
Hammer curls
Reverse Barbell curl
Dippen op bank
Dumbell Shoulder press
Barbell shoulder press
Front raiser
Side raiser
Upright row
Shrugs
Reverse dumbell fly
Dumbel press
Incline dumbell press
Decline dumbell press
Dumbell fly
Incline dumbell fly
Lunges
Back extension
Abs

Etc, veel succes

• Topic Starter Topic Starter
Het is meer het in een schema zetten, daarnaast wil ik niet iets vergeten, enig voorbeeldje wat ik bijvoorbeeld kan doen per train dag waarmee ik alles heb.

Hangt er vanaf wat/hoe je wil trainen. Fullbody of split? Verder staat het hierboven al uit gekauwd. Bijv fullbody pak de basis oefeningen en pak er een borst, schouder, biceps en triceps oefening bij en je bent een heel eind. Er zullen hier weinig mensen zijn die je een schema gaan uitkauwen. Een klein beetje zelf studie en je komt een heel eind. Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, hier heb ik wel genoeg aan, en bedankt voor de 5x5 tip, zal het uitproberen, ik ga voor full body trouwens.

Terug
Naar boven