MuscleMeat

Enkele voedingschema vragen

ChesterCanoe

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zal me eerste even kort voorstellen, ik ben robin, 17 jaar en woon in de omgeving van eindhoven. Ik doe topsport, namelijk kano-slalom. Train 8 tot 10 keer in de week. Waarvan 3 keer krachttraining buiten het seizoen(wintermaanden).
Aangezien het nu toch allemaal wel een stuk serieuzer begint te worden en alle factoren toch wel optimaal moeten gaan worden wil ik beginnen met me voeding te optimaliseren. Op dit moment is mijn doel zorgen voor alle cruciale bouwstoffen. Maar wel aan de diëet-kant. Want ik heb toch nog wel een beetje een buikje waar ik vanaf wil.
Nou heb ik al een hele boel gelezen op internet en voornamelijk op dit forum maar toch heb ik nog wat vragen.

Ik heb met de Harris-Benedict methode uitgerekend dat me BMR 1812 was en ongeveer met andere informatie en berekeningen beredeneerd dat ik ongeveer 3000Kcal per dag nodig heb qua inname. Daarna ging ik uitrekenen hoeveel vet ik zou verbranden per dag maar ik zou juist extra vet erbij krijgen. Wat helemaal niet is wat ik wil! Ik wil het juist verliezen. Maar wil dit zeggen dat ik me benodigde kcal perse omlaag moet brengen? Dat zou er op neer komen dat ik mijn inname 2450Kcal per dag moet zijn om quitte te spelen. Dit lijkt me erg laag. Klopt dit? En wat kan ik er anders aan doen?

Verder had ik voor het maken van mijn voedingsschemawaardes aangenomen van:
60% koolhydraten. 3000 x 0,6 = 1800Kcal. 1800 : 4 = 450gr
20% Eiwitten 3000 x 0,2 = 600Kcal. 600 : 4 = 150gr
20% Vetten 300 x 0,2 = 600Kcal. 600 : 7 = 86gr

Bij de eiwitten is dit trouwens 150 : 72 = 2,1gr per kilo lichaams gewicht. Perfect lijkt me. Maar klopt de rest ook?

En als laatste vraag had ik of jullie echt een schema maken dag voor dag. Dus voor elke dag een andere en om de maand een nieuwe ofzo? Of eten jullie elke dag van de week het zelfde?

Groeten Robin

Hallo,
20% Vetten 300 x 0,2 = 600Kcal. 600 : 7 = 86gr

Moet je dit niet delen door 9 in plaats van zeven?

Verder is het heel moeilijk om te oordelen als we niet weten wat je eet, daarnaast is mijn mening dat als je 10 keer per week traint je niet echt hoeft druk te maken over aankomen en als je je sport zo belangrijk vind dat je er 10 keer per week voor gaat sporten dan boeit een klein buikje ook niet. Zorg liever dat je zeker weet dat je alles binnenkrijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Ehm, ja zoals je zelf als zegt moet ik er in de eerste plaats voor zorgen dat ik alles binnen krijg en daarom deel ik het door 7. Want ik zag zowel 9 als 7 voorbij komen op verschillende sites. Beter kan ik misschien er tussenin gaan zitten en delen door 8.

Maar ik wil idd zeker weten dat ik alles binnen krijg maar ook me buikje kwijt raken want hoe lager het vet percentage hoe beter. (tot op zekere hoogte dan)

als je 8-10 keer pw sport? hoe kun je dan een buikjehebben? aanleg?

Terug
Naar boven