XXL Nutrition

Enkele vragen logje rippetoe!

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag en vandaag langs geweest in de fitness

Zaterdag heb ik dezelfde gewichten gebruikt als de laatste keer omdat ik een week niet heb kunnen trainen

SQ: 3x5x40kg
BP: 3x5x40kg
DL: 3x5x40kg

vandaag:

SQ: 3x5x45kg
MP: 3x5x30kg
BOR: 3x5x35kg

Na mijn training ben ik wel wat moe maar heb ik nooit echt het gevoel dat ik echt zwaar en compleet getraind heb.. Ok, ik moet toegeven dat mijn gewichten nog wat hoger kunnen maar dit komt dan training per training. ;)

Dat gevoel zal nog wel komen, geloof mij :p Gewoon wat geduld hebben en blijven verhogen.

Ben benieuwd wat het gaan geven, kan in ieder geval niet wachten tot er meer resultaat komt!!

Denk wel dat ik bij de meeste oef nog wel wat gewicht kan bijhangen dus dat zit nog goed tot nu toe :D

Herhaling na vakantie is goed, heb ik ook gedaan. Geen zorgen, gewichten gaan mooi vooruit! :thumbup:

Gewoon goed op techniek focussen. Nu is het nog licht, maar het wordt al heel gauw heel zwaar en dan kan je niet meer op de uitvoering letten want het enige waar je aan denkt is "****, dit is zwaaaar!".

Je lichaam went momenteel nog aan de oefening, die is dit nog niet gewend, het is eigenlijk een hele belasting op je lichaam terwijl je het niet merkt. Als je wat meer geoefend bent dan komt de kracht wel, merk ik zelf ook de laatste trainingen.

Je kan ook altijd zoeken op oude rippetoe logs, kan je hun progressie/ervaringen zien, of de rippetoe website is ook een goeie om vragen te stellen en dergelijke.

Herhaling na vakantie is goed, heb ik ook gedaan. Geen zorgen, gewichten gaan mooi vooruit! :thumbup:

Gewoon goed op techniek focussen. Nu is het nog licht, maar het wordt al heel gauw heel zwaar en dan kan je niet meer op de uitvoering letten want het enige waar je aan denkt is "****, dit is zwaaaar!".

Je lichaam went momenteel nog aan de oefening, die is dit nog niet gewend, het is eigenlijk een hele belasting op je lichaam terwijl je het niet merkt. Als je wat meer geoefend bent dan komt de kracht wel, merk ik zelf ook de laatste trainingen.

Je kan ook altijd zoeken op oude rippetoe logs, kan je hun progressie/ervaringen zien, of de rippetoe website is ook een goeie om vragen te stellen en dergelijke.

De uitvoering juist doen is één van de moeilijkste punten. Daarom doe ik BOR's in plaats van Power cleans, deze vind ik juist iets makkelijker om correct uit te voeren :)

Heb inderdaad al redelijk wat logjes gelezen, jammer dat er weinig foto-topics zijn van rippetoe, altijd leuk om te zien wat voor resultaten je kan verwachten

De uitvoering juist doen is één van de moeilijkste punten. Daarom doe ik BOR's in plaats van Power cleans, deze vind ik juist iets makkelijker om correct uit te voeren :)

Heb inderdaad al redelijk wat logjes gelezen, jammer dat er weinig foto-topics zijn van rippetoe, altijd leuk om te zien wat voor resultaten je kan verwachten

Klopt, doe ik ook. Je hebt in het begin je handen al vol aan al die andere oefeningen om goed te leren. Maar nu ik die steeds beter onder de knie krijg ben ik wel van plan te switchen naar de power cleans. Is misschien ook wel handig als je later ooit nog 's interesse krijgt in oly lifts :o

volgens mij staan er wel wat ripp. foto-logjes op het web. Je kan er heus op gainen als je veel eet denk ik.

Nouja, succes in ieder geval :thumbup:
Ik blijf je volgen, het resultaat wachten we rustig af.

Vandaag terug langs geweest in de fitness, het ging goed, maar nog steeds niet het gevoel dat ik echt kapot ben... ook al had ik moeite met sommige oefeningen

SQ: 3x5x50kg
BP: 3x5x45kg
DL: 3x5x45kg

Ik heb het gevoel dat de deadlift nog wel een stukje hoger gaat kunnen gaan.. Bench press is voor mij het zwaarste en ik denk dat ik daar het snelst stil ga op vallen..

Maar we zullen zien wat de komende weken geven ;)

Gewoon door blijven gaan ;)

Eventjes langs geweest vandaag:

SQ:
3x5x55kg

MP:
3x5x30kg

BOR:
3x5x40kg

Het gaat aardig vooruit, MP is wel zwaar :-s

Maandag afspraak met baas van de fitness, omdat hij niks van Rippetoe afweet... Ga hem het programma tonen en hij ging zijn mening en kritiek geven, ben benieuwd wat dat gaat worden :D
Hij ging mij ook een programma aansmeren, ik zal het hierop posten als ik het heb ;)

Terug
Naar boven