XXL Nutrition

enkele vragen over proteïne

pkt

Novice
Waardering
0
Momenteel ben ik een dieet aan het volgen om weer op streefgewicht te komen. Door de ziekte van pfeiffer heb ik een lange tijd niet kunnen trainen en ben daardoor wat kilo's aangekomen. ben nu al wel de nodige kilo's kwijt maar wil nog ff verder.

Volg momenteel een ideet waarbij er veel proteïnes genuttigd moeten worden.

Maar wat is veel? Ik neem elke dag een shake. maar aangezien ik ook niet teveel melk wil drinken beperk ik die shake tot 1 maal per dag.

De vraag dus, op wat voor andere manieren krijkgen jullie die poeder binnen, en hoe weet ik wat 'genoeg/veel' is?

Ben dol op eieren. maar dan wel het eigeel. eieren vallen om die rede dus weg uit m'n dieet :P (1 per dag incl eigeel)

- Kipfilet

- Noten

- rijst

Er is vast een eindeloze bron van proteïn rijke producten maar dan vraag ik me nog steeds af hoe ik dat ´vele´ binnen krijg...

Je kan ook een shake met water nemen, zo neem ik er 3 a 2 op een dag.

- Een blikje tonijn
- Vlees
- Shake met water
- peulvruchten
- (magere) melk

Vlees, vis (inclusief schaal- en schelpdieren), zuivel, eieren, sommige groente (bonen/noten), poeder.

Overige eiwitten (brood, rijst, groente) bevatten ook wel wat proteïne, maar om daar nu je "vele" eiwit mee binnen te krijgen (in een dieet) is niet echt handig. (bonen en noten trouwens ook niet echt, maar bevatten wel relatief veel eiwit).

poeder los ik op in melk (soms zelfs in mijn kwark :))

Het aller beste is om zo je shake te maken.

- Melk (kan je wel puisten van krijgen)
- 1 Appel
- Siroop
- En 2 maatscheppen Whey proteine

De shake van alle shakes:cool:
Dit is echt de meest heerlijkste sensatie op je tong:p

BB gaat niet altijd om heerlijk.. Ook om wat goed voor je is..
De meeste dingen zijn lekker te maken, voorbeeld daarvan is WAZZUP.. Lust je geen shake met water? Boeiend, gewoon zuipen.. Eventueel gooi je er wat kaneel bij..

BB gaat niet altijd om heerlijk.. Ook om wat goed voor je is..
De meeste dingen zijn lekker te maken, voorbeeld daarvan is WAZZUP.. Lust je geen shake met water? Boeiend, gewoon zuipen.. Eventueel gooi je er wat kaneel bij..

Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in.

Terug
Naar boven