XXL Nutrition

Enquete: Creatine monohydraat--> doornemen of niet

Peiling Peiling Wie neemt creatine het hele jaar door?

• Totaal stemmers
    20

DikkePoppe

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
16
Lengte
1m78
Massa
94kg
Vetpercentage
28%
De meningen hier op het forum lijken soms niet overeen te komen als het gaat over het al dan niet doornemen van creatine. Als je een search doet op creatine hier op het forum krijg je 500 resultaten van topics met creatine in de titel. Ik veronderstel dat dit het maximum is bij een zoekopdracht, dus we kunnen gerust stellen dat het een veel gebruikt en besproken supplement is.
De ene zegt dat het niet kwaad kan, de andere zegt het 6 weken te gebruiken, dan 6 weer niet. Sommige beweren dat het na te lang gebruiken geen effect meer heeft en dat na stoppen en daarna weer beginnen er weer effect te merken is. Andere beweren dat de lichamelijke creatine-productie stopt wanneer je te lang het als supplement inneemt.

Maar hoe zit het nu eigenlijk. ik hou de poll simpel, wie neemt zen creatine het hele jaar door en wie niet. Indien je hem niet doorneemt plaats dan een comment met de reden. Thx.

ik gebruik het tot de pot leeg is en dan neem ik minimaal 8 weken geen creatine. dit omdat ik altijd in de veronderstelling ben geweest dat de aanmaak van creatine stopt of drastisch minder wordt als je creatine te lang als supplement neemt (zoals in de post al gezegd).

Ik neem deze 8 weken en dan stop ik 4 weken :)

Edit: Reden -> Anders gaat je lichaam er aan wennen en maak je zelf niks meer aan... (dacht ik), dus een pauze is wel aangeraden normaal

Hier is een topic over geweest, zal even zoeken. Uitkomst was in ieder geval dat dit niet bewezen was

Terug
Naar boven