AndroidHealthClinic

[ENQUÊTE] Welk schema heeft jou het meeste (kwaliteits) massa opgeleverd?

Peiling Peiling Welk schema gaf jou het meeste kwaliteitsmassa?

• Totaal stemmers
    120

Xto

Freaky Bodybuilder
Waardering
152
Lengte
1m82
Beste sporters,

De meesten kennen het wel, snel wisselen van schema.

Het heeft vaak verschillende redenen.

Bijvoorbeeld:
Het schema wat jij in de FLEX had gelezen zou je 4 kilo in de maand gaan opleveren. Maar die in dat andere schema beweert dat je 6kg extra kunt pakken met een ander super schema. :orly::rolleyes:

Het ene schema lijkt nog beter dan het andere. En elk schema heeft zijn voor en nadelen. De een pakt de benen harder aan, de andere pakt bijvoorbeeld achterlopende spiergroepen zoals de kuiten beter aan. Het is kiezen of delen.:p

Veel schema's lijken op papier allemaal heel goed. Maar in de praktijk wijst het uit dat sommigen niet het gewenste resultaat boeken.

Aangezien je altijd moet kijken wat voor JOU het beste is, moet je een keuze maken uit velen schema's. Om die keuze iets makkelijker te maken, of beter te onderbouwen, zou ik het leuk vinden dat jullie in je prille of misschien wel super lange sportgeschiedenis duiken, goed nadenken en dan via deze enquête vertellen wat voor jou het beste gewerkt heeft.

Dus denk even goed na en vertel welk schema jou waarschijnlijk het meeste spiergroei heeft opgeleverd.:D

Als dat een split was zou je misschien ook wel kunnen vertellen welke spiergroepen je op welke dag pakt en waarom je welke oefeningen pakt.

Ik hoop dat dit topic een succes wordt en dat mensen de resultaten kunnen meenemen als ze besluiten een nieuw schema te proberen.

Misschien kun je in een comment ook wel achter laten hoeveel schema's/methodes je gebruikt hebt?

Ik heb een lijstje gemaakt van schema's waarvan ik denk dat die het meeste voorkomen. Als ik iets gemist heb, laat het even weten.

Sportieve groeten, :thumbs:

Xto

UB/LB, 4 dagen

2x pressen per week, 2x squaten per week, 1x dl
Je wordt sterker en groter, zo simpel is het. Je kan de ene dag laag volume doen op hoog % van je 1RM en de 2de dag meer op 'pomp' trainen als 'bodybuilder'. Er is ook nog voldoende tijd en ruimte over in dit schema om zijkant schouders en biceps te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe het meeste massa gepakt met 3 dagen split.

Ik heb een tijdje DC gedaan...progressie in de oefeningen was er zeker...maar ik hou toch meer van het lowrep gebeuren...ben nu dus 5x5 weer aan het proberen.

Gewoon klassieke 5dagen split...

Heb ook een half jaar volgens Bill Star getraind en een halfjaar een UB/LB split. Kwa kracht ging het allemaal even snel ongeveer.

ik stem op rippetoe want dat heb ik alleen nog maar gedaan, maar ik weet wel zeker dat je met bijvoorbeeld een split schema meer massa kan behalen.

Zou je willen delen hoe dat schema er kwa spiergroepen uitzag? misschien zelfs met aantal sets per groep?
Sure ;)

1: Rug
2: Borst
3: Benen
4: Schouder+Kuiten+Buik
5: Biceps+Triceps

En setjes kan ik weinig zinnigs over zeggen, per spiergroep en oefening doe ik weer heel wat anders.

Ga vanaf vandaag trouwens een andere split doen

1. Rug
2. Schouder Triceps
3. Kuiten Buik
4. Benen
5. Borst Biceps

Ik heb een 4, 5 en 6 daagse split gedaan, german volume training, full body in meerdere eigen variaties, UB/LB split 4 daags, Doggcrapp en 5x5 in verschillende vormen gegoten zoals UB/LB en FB.

Doggcrap heeft me in 11 week tijd van 84 naar 89kg doen schieten @174cm, zelfs met enkele periodes recompen erbij en de nodige cardio (3x per week 5km hardlopen).

Mijn indeling van 3 daagse split was trouwens meestal:

Borst 3 oefeningen
Biceps 3 oefeningen

----

Rug 4 Oefeningen
Triceps 3 Oefeningen

----

Benen 4 a 5 oefeningen
Schouders 2 oefeningen

HIT, gevolgd door een 2 op 1 af split waarbij alles 1 keer per week rechtstreeks getraint word.

Bump:hornyna:

Te weinig ervaring om echt iets te kiezen. Ik denk dat je naar jaren trainen pas echt goed weet/voelt wat het beste voor je werkt.
Op dit moment volg ik HST dat bevalt me iig goed.

4 dagen split

borst triceps 4 en 3 oefs
benen kuiten 6 en 1 oefs
schouders traps 4 en 2 oefs
rug biceps 5 en 3 oefs

op het moment doe ik 3x 10-15 ongeveer per oefening

Te weinig ervaring om echt iets te kiezen. Ik denk dat je naar jaren trainen pas echt goed weet/voelt wat het beste voor je werkt.
Op dit moment volg ik HST dat bevalt me iig goed.

Ja dat klopt ook. Beginners gainen trouwens ook ongeveer wel op alles.

Maar ben toch wel benieuwd wat nou een beetje het populairst is.
Vergeet niet te stemmen!

Laatst bewerkt:
best wel een interessante enquete hier. Zal alleen een vertekend beeld zijn aangezien niemand alles al getraind heeft.
Is het niet mogelijk om een dubbele enquête of zoiets te maken? Dat je invult wat je al hebt gedaan van trainingsschema, en wat het beste hielp?
Ik ben niet zo een technicus :rolleyes:

best wel een interessante enquete hier. Zal alleen een vertekend beeld zijn aangezien niemand alles al getraind heeft.
Is het niet mogelijk om een dubbele enquête of zoiets te maken? Dat je invult wat je al hebt gedaan van trainingsschema, en wat het beste hielp?
Ik ben niet zo een technicus :rolleyes:

Ja, dit is dus eigenlijk de vraag, wat hielp jou als beste...

Wat jij zegt zou nog mooier zijn...maar ik denk dat alleen Big T zo'n grootschalige enquete kan afnemen.

heb alleen nog maar paar maanden gesplit (4 daags/5 daags)
maar ben nu bezig met UB/LB ma,di, do, vr en dit bevalt mij beter denk ik. dus ik stem ub/lb

Voor mij ook de 4 daagse split.

Rippetoe ging ik ook lekker op in mijn begin fase maar zoals Xto als zij ''Beginners gainen trouwens ook ongeveer wel op alles''

goed topic, ik ben vooral benieuwd naar de rippetoe-methode, wil die binnenkort proberen. hopelijk winst kracht en massa.

4 daagse split

borst - triceps
rug - biceps
benen
schouders - traps

push-pull-benen was ook wel lekker trouwens en dan doortellen voor 4 x p/w

Terug
Naar boven