- Waardering
- 482
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben christen. Mijn levensovertuiging is gegrond op wat iemand al postte:
Dat elk woord van de bijbel geinspireerd is door God. En dus neem ik de bijbel voor waar aan.
Ik heb echter niet het gevoel dat iemand in mijn omgeving daar op achteruit gaat. Of dat ik mensen tot last ben.
Ik val er niemand mee lastig. Maar als iemand er iets over vraagt, vind ik het geweldig om erover te vertellen. Omdat ik het evangelie zoiets moois vind dat ik graag deel met mensen die er vragen over hebben.
Ik voel me overigens helemaal niet beter omdat ik en christen ben dan mensen die iets anders geloven. Zoiets is nog nooit in mijn hoofd opgekomen.
Ben overigens nog nooit op zo'n camping geweest.
"Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven." (2 Timoteüs 3:16).
"Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven." (2 Timoteüs 3:16).
Ik ben christen. Mijn levensovertuiging is gegrond op wat iemand al postte:
Dat elk woord van de bijbel geinspireerd is door God. En dus neem ik de bijbel voor waar aan.
Ik heb echter niet het gevoel dat iemand in mijn omgeving daar op achteruit gaat. Of dat ik mensen tot last ben.
Ik val er niemand mee lastig. Maar als iemand er iets over vraagt, vind ik het geweldig om erover te vertellen. Omdat ik het evangelie zoiets moois vind dat ik graag deel met mensen die er vragen over hebben.
Ik voel me overigens helemaal niet beter omdat ik en christen ben dan mensen die iets anders geloven. Zoiets is nog nooit in mijn hoofd opgekomen.
Ben overigens nog nooit op zo'n camping geweest.
Dat was je vraag niet, en deze kan ik niet beantwoorden.En waarom zou ik het boek Timoteüs voor waar aan moeten nemen als het claims maakt over de schepper van dit universum?
Dat was je vraag niet, en deze kan ik niet beantwoorden.
Ik weet niet wie Klusmier is maar de vergelijking klinkt wel grappig.
Dat was je vraag niet, en deze kan ik niet beantwoorden.
Als we trouwens in die trend doorgaan kun je ook vele vraagtekens achter wetenschap blijven zetten. "En waarom dan, en waarom dit, en waarom dat?" Uiteindelijk blijft elke theorie slechts een theorie in die zin dat hij voor waar aangenomen wordt totdat hij verworpen wordt. In die zin is een wetenschappelijke theorie nooit 100% feit, maar wordt aannemelijker naarmate hij gedurende langere periode intensief is getoetst.
Helemaal mee eens ja, maar ik vind dat de meeste 'atheïsten' veel te gemakkelijk de wetenschap na-papegaaien in hun 'strijd' tegen religie. Atheïsme (en anti-theïsme) is een soort van modetrend geworden, iedereen doet het maar bijna niemand weet precies waarom, behalve de reden dat het geaccepteerd wordt binnen hun sociale kringen.
Heb de bijbel zelf van kaft tot kaft gelezen en kan, zoals ik al eerder zei in dit topic, niets meer doen dan punten aanwijzen die waarde hebben voor mij als persoon en stukken aanwijzen die overduidelijk geschreven zijn door personen die iets te veel verkeerde paddestoelen gegeten hebben.
Bovendien ben ik van mening dat het Christendom de mens veel meer waarde heeft geboden dan de atheïstische beweging van vandaag de dag.
Helemaal mee eens ja, maar ik vind dat de meeste 'atheïsten' veel te gemakkelijk de wetenschap na-papegaaien in hun 'strijd' tegen religie. Atheïsme (en anti-theïsme) is een soort van modetrend geworden, iedereen doet het maar bijna niemand weet precies waarom, behalve de reden dat het geaccepteerd wordt binnen hun sociale kringen.
Heb de bijbel zelf van kaft tot kaft gelezen en kan, zoals ik al eerder zei in dit topic, niets meer doen dan punten aanwijzen die waarde hebben voor mij als persoon en stukken aanwijzen die overduidelijk geschreven zijn door personen die iets te veel verkeerde paddestoelen gegeten hebben.
Bovendien ben ik van mening dat het Christendom de mens veel meer waarde heeft geboden dan de atheïstische beweging van vandaag de dag.
En waarom zou ik het boek Timoteüs voor waar aan moeten nemen als het claims maakt over de schepper van dit universum?

Dat hoef jij niet
En waarom moet ik het boek Timoteüs voor onwaar aannemen?
Zal er gelijk maar bijzetten waarom ik zowel het boek Timoteüs als de rest van de bijbel voor waar aanneem. Omdat deze 66 boeken voor een groot deel getuigenverklaringen en geschiedschrijvingen zijn. En deze boeken neem ik aan als zeer betrouwbaar omdat de tijd tussen het schrijven en het ontdekken van deze geschriften kort is(ivg de meeste andere geschiedkundige boeken/beschrijvingen). En aangezien ik een groot deel van deze boeken voor zeer betrouwbaar aanneem, ondervind ik niet de neiging om de rest te verwerpen als onwaar, als die in dezelfde lijn liggen als de rest van de bijbel.
Dit argument wordt voor mij nog eens extra onderbouwd door de getuigenissen van romeinse/arabische geschiedschrijvers uit die tijd, die bepaalde dingen uit de bijbel bevestigen.
Dat is het argument waar jij misschien wat mee kan. Wat voor mij echter een nog veel sterker argument is, is wat ik van God ervaar. En dat ik ook echt de God uit de bijbel ervaar. Maar aangezien dit puur op persoonlijk vlak is, zal je daar niet veel aan hebben in de beantwoording van je vraag neem ik aan.
Jep, laten we het daar maar op houden.Face it, religie is voor de zwakzinnige in de samenleving.
Omdat deze 66 boeken voor een groot deel getuigenverklaringen en geschiedschrijvingen zijn.
En deze boeken neem ik aan als zeer betrouwbaar omdat de tijd tussen het schrijven en het ontdekken van deze geschriften kort is(ivg de meeste andere geschiedkundige boeken/beschrijvingen).
En aangezien ik een groot deel van deze boeken voor zeer betrouwbaar aanneem, ondervind ik niet de neiging om de rest te verwerpen als onwaar, als die in dezelfde lijn liggen als de rest van de bijbel. Dit argument wordt voor mij nog eens extra onderbouwd door de getuigenissen van romeinse/arabische geschiedschrijvers uit die tijd, die bepaalde dingen uit de bijbel bevestigen.