AndroidHealthClinic

Er komt een moskee

lekker belangrijk.

Nederland telt nu al 450 moskeeën voor 16 miljoen inwoners (1 miljoen moslims). Marokko telt 60 kerken voor 31,9 miljoen inwoners.

Nogal een groot verschil niet?

Voor een land dat officieel geen godsdienstvrijheid kent vind ik 60 kerken (volgens jou) op ongeveer 300.000 christenen (hoeveel zullen er daarvan praktiserend christelijk zijn?) nog best wat. Ik vermoed dat de meeste mensen niet eens weten dat a. Marokko 300.000 Christenen herbergt en dat men er b. 60 kerken staan.

Tja dat er geen godsdienstvrijheid is (volgens jou) vind ik nu niet bepaald een sterk argument om Marokko dan te verdedigen tegenover Nederland op dit vlak. Het gaat er mij om dat als iemand hier zegt 'wij moeten daar ook geen kerken gaan bouwen' en dan een antwoord krijgt als 'jawel die staan ook in Marokko' dat 1) de verhoudingen totaal anders zijn 2) nieuwe kerken bouwen waarschijnlijk niet meer zal lukken.

Oh ik verdedig niets hoor maar ik zou me uberhaupt al niet willen spiegelen aan dat soort landen maar het beeld dat je er als christen per definitie gelynched wordt mag ook wel eens ontkracht worden.

Ja maar dan verliezen ze hun belangrijkste argument... :(

Nu ben ik zo a-religieus als de pest maar vrijheid van religie is natuurlijk wel 1 van de verworvenheden van de Westerse maatschappij. Het onderscheid ons wat dat betreft van landen die zich er minder aan gelegen laten om vrijheden aan hun gehele bevolking te geven. De PVV (en anderen) zouden het misschien graag anders zien maar als verworven vrijheden eenmaal weer moeten worden ingeleverd moet je niet vreemd opkijken dat je ook op andere vlakken vrijheden kan gaan inleveren.

Hoe zit het met Christenen in Egypte, Irak ? Daar worden ze aangepakt als vee door zowel politie als burgers. De Joden in Marokko leven trouwens beschermd door de overheid.

Ach als Wilders aan de macht komt stellen ze straks andersom ook die vragen over Nederland. 'Hoe zit het met moslims in Nederland?', 'Oh je bedoelt dat achterlijke land waar ze bepaalde groepen behandelen als tweede of derderangs burgers'.

Hoe zit het met Christenen in Egypte, Irak ? Daar worden ze aangepakt als vee door zowel politie als burgers. De Joden in Marokko leven trouwens beschermd door de overheid.

Ja en wat wil je daar nu precies mee zeggen als dat al waar was? Moeten wij ze gaan na doen, zijn ze een voorbeeld voor ons?

In Irak konden Christenen doen wat ze wilden of althans, net zo weinig als de rest van de bevolking om specifieker te zijn onder het Saddam regime aangezien Saddam helemaal niet geinteresseerd was in religie maar vooral in macht.

Laatst bewerkt:
ach als wilders aan de macht komt stellen ze straks andersom ook die vragen over nederland. 'hoe zit het met moslims in nederland?', 'oh je bedoelt dat achterlijke land waar ze bepaalde groepen behandelen als tweede of derderangs burgers'.

+1

Ach als Wilders aan de macht komt stellen ze straks andersom ook die vragen over Nederland. 'Hoe zit het met moslims in Nederland?', 'Oh je bedoelt dat achterlijke land waar ze bepaalde groepen behandelen als tweede of derderangs burgers'.
Ben ik het zeker mee eens, de islam weg willen is gewoon net zo achterlijk. Maar ik vind wel dat de overheid ontmoedigend mag optreden.

Tijd voor een aardbeving :rolleyes:

NL islamiseert.

Ben ik het zeker mee eens, de islam weg willen is gewoon net zo achterlijk. Maar ik vind wel dat de overheid ontmoedigend mag optreden.

Tja de kans is natuurlijk klein dat bij een kerk, moskee, synagoge, tempel etc een bord komt te staan met de tekst 'Bezoek kan leiden tot geestelijke schade' :D

Pff, schande dit. In plaats van kerken af te breken bouwen ze er nog wat moskeeën bij. :(

eng zeg

Mooi, hoe meer uitingen van religie hoe beter.

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

:fuu:

Saillant detail: Alle moslims hier zijn van dat k*t soort dat steelt, overlast veroorzaakt, etc. uitzondering daargelaten. Ik kan het weten :)

Terug
Naar boven