XXL Nutrition

Ervaringen Crossfit sportscholen

Beowulf

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1.281
Er zijn in Nederland nu een aantal sportscholen met het crossfit concept, oa in amsterdam, almere, deventer.
Helaas niet bij mij in de buurt ben daarom benieuwd naar ervaringen van forumleden die daar al trainen of training gevolgd hebben.

grtz

Ik volg zelf crosstraining lessen bij Seconds Out in Almere. Is dus geen crossfit, maar wel een zeer goede training. Naast deze lessen ook de mogelijkheid voor kettlebell workouts, bokstrainingen, total body workout, etc.

Aanrader!

Ik ben fan van het geen flauwekul gewoon hard trainen en zwaar en geen funky onzin oefeningen of apparaten dus als ik al crossfit zie staan heb ik al geen zin

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben fan van het geen flauwekul gewoon hard trainen en zwaar en geen funky onzin oefeningen of apparaten dus als ik al crossfit zie staan heb ik al geen zin

Juist crossfitt heeft imo geen flauwe kul apparaten. Veel trainen met eigen gewicht, barbells, chinup bars, kettlebells, touwen enz.
Tegenwoordig is er ook een soort strongmen variant met logs, stones ed.
Waar je wel gelijk in hebt is dat de uitvoering en aanpak (veel op reps) mij soms ook doet hoofdschudden.
Dat laatste heb je natuurlijk zelf in de hand dus dat moet ook geen probleem zijn en
kan je het zo zwaar mogelijk als je zelf wilt en geen machines die alleen maar in de weg staan ;)

Jammer dat je dan weer zo'n niks zeggende post moet achterlaten.
Volgens mij heb je geen flauw idee wat crossfit is, hebt niet de moeite genomen om het even op youtube op te zoeken, maar levert wel kritiek en maakt zichzelf daarbij ook direct belachelijk.

Crossfitters warmen op met jouw max, en doen er nog een uurtje cardio bij op HF 170. ;)

Ja mijn fout maar opwarmen met mijn max onmogelijk haha

Op zich is crossfit geen verkeerd principe IMO, maar het heeft niet veel met bodybuilding te maken in principe

Ja mijn fout maar opwarmen met mijn max onmogelijk haha

Jaa okay misschien overdrijf ik, maar ze hebben echt wel sterke kracht stats ook.

Op zich is crossfit geen verkeerd principe IMO, maar het heeft niet veel met bodybuilding te maken in principe
Nee het is inderdaad geen bodybuilden, maar vind het er wel veel mee te maken hebben.
De discipline, eten, trainen, rusten etc etc.

En sommige hebben een fysiek waar zeker 90% van dit forum U tegen zegt.
http://www.youtube.com/watch?v=q5yX9TaJIyM&feature=related

de jongens/ damens die daar aan meedoen zijn imo echt wel goede atleten
enkel zullen ze niet zo heel lang atleet blijven.
om zulke prestaties neer te zetten moet je ook wel wat dingen doen die minder goed voor je zijn. je hoort in het filmpje ook, LOCK it out dude, met 15 kilo talloze herhalingen doen waarbij je je ellebogen verkeert gebruikt, niet zo supper denk ik dan :D
of denken jullie hier anders over?

de jongens/ damens die daar aan meedoen zijn imo echt wel goede atleten
enkel zullen ze niet zo heel lang atleet blijven.
om zulke prestaties neer te zetten moet je ook wel wat dingen doen die minder goed voor je zijn. je hoort in het filmpje ook, LOCK it out dude, met 15 kilo talloze herhalingen doen waarbij je je ellebogen verkeert gebruikt, niet zo supper denk ik dan :D
of denken jullie hier anders over?

Ik denk daar anders over.
Natuurlijk is het op hoog niveau niet heel lang vol te houden, maar dat is toch met elke sport?

Terug
Naar boven