XXL Nutrition

Ervaringen met vloeibare aminozuren...

het smaakt voor geen meter in ieder geval en is een stuk duurder.

het kan natuurlijk wel direct door je lichaam worden opgenomen.

gr

• Topic Starter Topic Starter
nee het is echt goor, en duur ja, maar als iets goed is dan wil ik het wel uitgeven.

Ik nam het vroeger ook voor en na de training maar gebruik nu een tijdje alleen whey met dextrose en dat vind ikzelf en mijn beurs beter! ;)

Dude nu heb je pas een titel gevonden om de aandacht te trekken !

zuur als de tyfes!!!maar 10gr proteine per 22ml (MW) en nog duur ook..voor dat geld heb je veel beter producten

Snelheid is idd hoog, maar ik vind het normaal gesproken niet teen de prijs opwegen

Ik heb trouwens ooit een seminait van Dr Karstens bijgewoont waarin hij verelde dat grotere hoeveelheden oraal ingenomen losse aminozuren slecht door het lichaam worden opgenomen. Ik ben toen ook gestopt.

Ik gebruik nu hydrolisaat (di- en tri peptiden) bijna net zo snel, goed opneembaar en goedkoper

kan je wat meer info geven over hydrolisaat. waar het te koop is en van welk merk?

ik had m van M Double U... ik ging er een paar keer bijna van over mn nek :eek: dan liever iets tragere whey nemen die lekker naar choco smaakt :meal:

3XL zei:
Ik heb trouwens ooit een seminait van Dr Karstens bijgewoont waarin hij verelde dat grotere hoeveelheden oraal ingenomen losse aminozuren slecht door het lichaam worden opgenomen. Ik ben toen ook gestopt.
Ja zoiets heb ik ook ooit tijdens een seminar gehad. Losse aminozuren zijn gewoon losse deeltjes waar je lichaam niet al te veel mee kan. Terwijl bijv de aminozuren van whey hele kettingen zijn.

Ik zou gewoon whey nemen en als je het echt goed wil doen neem je een whey isolaat.

Brutez zei:
Ik zou gewoon whey nemen en als je het echt goed wil doen neem je een whey isolaat.

Als het om de snelheid gaat zit er tussen hydrolisaat en isolaat een vrij groot gat. Bloedwaarden bereiken bij hydrolisaat na ca. 80min een piek (Calbet and MacLean, 2002) tegen ca. 120min voor isolaat (Dangin et al., 2002)

Als je het goed wilt doen zou ik wat dat aangaat dus voor hydrolisaat gaan

3XL zei:
Als het om de snelheid gaat zit er tussen hydrolisaat en isolaat een vrij groot gat. Bloedwaarden bereiken bij hydrolisaat na ca. 80min een piek (Calbet and MacLean, 2002) tegen ca. 120min voor isolaat (Dangin et al., 2002)

Ik vind het moeilijk te geloven dat het zo lang duurt..

Waarom ? ?

Omdat je overal leest dat wei "snel" is ? ?

3XL zei:
Waarom ? ?

Omdat je overal leest dat wei "snel" is ? ?

Niet alleen omdat ik het overal lees en hoor maar ook omdat het me logisch lijkt dat een shake van whey/dextro/water snel verteerd kan worden. En dan zeker op een nuchtere maag of na een training.

Waarom lijkt je dat logisch ? ?

Het zal idd de maag snel passeren waarna de de glucose onmiddelijk opgenomen kan worden, maar de wei zal toch eerst enzymmatig opgesplitst moeten worden, wat op zich al betekend dat het opsplitsingsprocces pas kan beginnen als er voldoende enzymen aanwezig zijn om de aanwezige hoeveel eiwit aan te kunnen.

Vergeet niet dat bij onderzoek gedaan naar de combi eiwit/koolhydraten , de voeding voor de training zat en de meting pas na de training.

Maar goed, als jou gevoel zegt dat het sneller moet gaan als dat onderzoek uitwijst moet je blijven doen wat je schikt.

Terug
Naar boven