XXL Nutrition

Essential Amino Stack - XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Aminozuren
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? De BCAA's beschermen je spieren tegen spier afbraak (anti-katabool) en de essentiele aminozuren zorgen juist voor spiergroei (anabool).
    Meer spiergroei en een sneller herstel dat is wat EAS voor je doet. Daarnaast bevat EAS citrulline malaat die je harder kan laten trainen en je een waanzinnige pomp kan geven.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 á 4 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Punch, smaakt goed.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 10 gram direct voor de krachttraining en 10 gram direct na de krachttraining.
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.xxlnutrition.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 34,50
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja want ik herstel een stuk sneller na een zware training en er zitten BCAA's in die spierafbraak beperken.

Mijn review:
Voordat ik begon aan de Essential Amino Stack (EAS) had ik nog nooit een product met aminozuren (vrije vorm) gebruikt. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met cutten en daarom zocht ik een product dat spierafbraak kan beperken. Aangezien ik 5 dagen per week train is het fijn dat de EAS je herstel bevorderd.
De aminozuren in de EAS worden binnen 15 minuten volledig en direct door je spieren opgenomen. De essentiële aminozuren bevorderen bovendien de eiwitsynthese. Dat betekent dat je lichaam de eiwitten na het trainen veel efficiënter en beter opneemt.

Ik herstel stukken sneller en mijn spierafbraak is ook minder geworden sinds ik de EAS gebruik. Dit is bij mij een blijvertje ;)
De prijs is redelijk. Een pot bevat 500 gram, daar kan je 25 trainingen mee doen als je voor en na de training 1 serving (10 gram) neemt.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling:

Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:
L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram
Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

pic1242675960.jpg
 
Laatst bewerkt:
even 10-15min wachten met je eiwitshake.. dan is de dextro en EAS wel opgenomen.

Is dat niet een beetje een overkill om zo snel al een eiwitshake erachteraan te nemen?

Ik neem vaak EAS met iets van dextro na mijn training en dan een klein uurtje later een blikje tonijn.
 
Is dat niet een beetje een overkill om zo snel al een eiwitshake erachteraan te nemen?

Ik neem vaak EAS met iets van dextro na mijn training en dan een klein uurtje later een blikje tonijn.

Voordat de aminozuren uit de eiwitshake echt je spieren bereiken ben je zeker een uurtje verder.
 
400kcals per 100gram uit de aminozuren en citrulline..

hoelang verwacht je dat het duurt voordat je het gaat merken?
door de citrulline zou je een betere pomp krijgen maar merk tot heden nog niks.. heb nu 4 trainingen gehad met EAS..

edit: drink het steeds beter weg, smaak was gewoon even wennen..
 
Voordat de aminozuren uit de eiwitshake echt je spieren bereiken ben je zeker een uurtje verder.

Is het dan niet beter om de shake direct voor de training te nemen? Als je zo'n 45 tot max 60 min traint zou het precies goed uitkomen.
 
Is het dan niet beter om de shake direct voor de training te nemen? Als je zo'n 45 tot max 60 min traint zou het precies goed uitkomen.

wordt door veel mensen ook gedaan. Een shake voor en een na de training.

Ik gebruik BCAA's tijdens de training en/of tijdens de cardio. Na de training shake
 
Vandaag ook een pot besteld, kan niet wachten om te proberen:D
 
Is het dan niet beter om de shake direct voor de training te nemen? Als je zo'n 45 tot max 60 min traint zou het precies goed uitkomen.

Als je aminozuren neemt direct na de training lijkt me dat overbodig.

Maar als je geen aminozuren gebruikt, moet je dit eens lezen: http://www.ergogenics.org/wei.html

De Fransen concluderen dat het gebruik van snelle eiwitten voor lichaamsbeweging meer resultaten oplevert dan nuchter trainen, en meer dan het gebruiken van klassieke melkeiwitten.
 
Pot is alweer bijna op. Heb nu een pot Recovery Formula besteld, wel wat minder compleet dan de Essential Amino Stack.
Ongeveer 45 min na de training neem ik toch een blikje tonijn, dus ik zal wel aan mijn eiwitten komen toch?! ;)
 
Pot is alweer bijna op. Heb nu een pot Recovery Formula besteld, wel wat minder compleet dan de Essential Amino Stack.
Ongeveer 45 min na de training neem ik toch een blikje tonijn, dus ik zal wel aan mijn eiwitten komen toch?! ;)

Je komt zeker aan je eiwitten maar niet op de gewenste tijdstippen zeg maar.
 
ik gebruim het nu een aantal weken, over de werking vind het toch moeilijk te beoordelen..
kan je alleen adviseren deze niet snel na je shake te pakken en dan te trainen..
moest bijna kotsen vanmorgen.. net voor de traing shake gehadf en 5 min erna EAS, daarna meteen trainen.. geen succes bah proefde de punch in mn neus :eek:

verder is het wel goed spul denk ik zo, merk toch wel een verbetering sinds ik het inneem..
 
ja ook met vitargo wordt je eiwitshake niet heel veel sneller... je krijgt wel een iets snellere opname maar totaal niet vergelijkbaar met EAS.

Dus het is zo dat eiwitten/vitargo i.c.m. water na een uur pas kan worden opgenomen? Damn dat is wel heel erg langzaam.

Niet dat ik je niet geloof maar hoe kom je aan deze informatie?
 
Als ik hem shake met 250 ml water, komt er vrijwel altijd een schuimlaag op. Als ik het dan overgiet naar een normaal glas, zie ik dat er wat poeder overblijft als ik het glas leeg heb. Hebben meer mensen hier ervaring mee ?
 
Als ik hem shake met 250 ml water, komt er vrijwel altijd een schuimlaag op. Als ik het dan overgiet naar een normaal glas, zie ik dat er wat poeder overblijft als ik het glas leeg heb. Hebben meer mensen hier ervaring mee ?


ja heb ik ook.. gewoon laten staan of shaken dan is het zo weg..
als je hem 2a3 min laat staan is het alleen nog rode vloeistof, verder zie je nog wat dwarrelen maar gewoon even laten oplossen of shaken, kan geen kwaad is zo weg;)
 
oke bedankt voor je reactie, voortaan zal ik wat geduldiger zijn voordat ik hem opdrink ;)
 
Zijn er hier ook mensen die een hogere dosering nemen?
Ik neem bij het ontbijt een eetlepel EAS en verspreid over de dag nog eens twee eetlepels.
Telkens met een halve liter water.
Voel me er erg goed bij en merk meer verschil dan met de dosering van 2 scoopjes per keer.
 
de dosering is 2 scoops pre en post workout.. wel erg ver boven je dosering.. denk niet dat het nodig is als je genoeg eiwit uit je voeding haalt.. duur grapje als je het mij vraagt..maar om eerlijk te zijn weet ik niet 100% zekr of het iets verandert.. DENK het niet imo.

maar als er iemand is die ander vind......
 
Back
Naar boven