AndroidHealthClinic

Eten naar je streefgewicht

• Topic Starter Topic Starter
naar aanleiding van bovenstaande discussie heb dit gevonden in een sticky op het forum.

Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?

• Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorieën. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!
  • Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.
  • Baseer op de uitkomst van je berekening je nieuwe voedingsschema, eet precies wat je dagelijks nodig hebt, niet meer en niet minder.
  • Zorg er boven al voor dat je schema geen voeding bevat wat je absoluut niet lust.
Ja, maar VVM is eigenlijk niet echt te berekenen. Kan zelf niet nauwkeurig mijn vp meten, slechts een indicatie krijgen is mogelijk. Verder kloppen al deze punten wel ja.

Wat noem jij diep? 10% zo diep is dat niet.
Verschilt per persoon, voor iemand die van 30% komt zal 15% diep zijn, voor iemand van 20% is 10% diep, etc etc.

Ja, maar VVM is eigenlijk niet echt te berekenen. Kan zelf niet nauwkeurig mijn vp meten, slechts een indicatie krijgen is mogelijk. Verder kloppen al deze punten wel ja.

Verschilt per persoon, voor iemand die van 30% komt zal 15% diep zijn, voor iemand van 20% is 10% diep, etc etc.
vind ik niet. 15% is niet diep cutten dan mag je nog van 60% kome.

Ga je langer moeten cutten als je van hoger vp komt dat wel. maar 15% is niet diep ongeacht van waar je komt.

Heb ook ooit hoog in vp gestaan en cutten naar 15% was easy. onder de 10 en onder de 8 das al een heel ander verhaal.

Lang cutten omdat je vp enorm hoog was wil niet zeggen diep cutten imo.

• Topic Starter Topic Starter
vind ik niet. 15% is niet diep cutten dan mag je nog van 60% kome.

Ga je langer moeten cutten als je van hoger vp komt dat wel. maar 15% is niet diep ongeacht van waar je komt.

ja ik cut nu al sinds begin februari en eet wekelijks onder onderhoud. Ben wel droger geworden, maar kom idd niet onder de 10% uit. Merk ook dat als ik even wat meer carbs eet dat ik meteen vocht vasthoudt en er fluffy uitzie.

ja ik cut nu al sinds begin februari en eet wekelijks onder onderhoud. Ben wel droger geworden, maar kom idd niet onder de 10% uit. Merk ook dat als ik even wat meer carbs eet dat ik meteen vocht vasthoudt en er fluffy uitzie.

10% is al een mooie prestatie. Maar om onder de 8 te gaan moet je echt wel diep gaan. Ben 2x rond de 6 geraakt was voor mij persoonlijk zeer zwaar. Mentaal en fysisch en ik kon het ook niet lang behouden. Maar dit wist ik wel op voorhand.

10% is al een mooie prestatie. Maar om onder de 8 te gaan moet je echt wel diep gaan. Ben 2x rond de 6 geraakt was voor mij persoonlijk zeer zwaar. Mentaal en fysisch en ik kon het ook niet lang behouden. Maar dit wist ik wel op voorhand.
emotieloze zombie modus :)

Terug
Naar boven