MuscleMeat

eten op rustdag

wouter1996

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
67kg
Hey,
Wat raden jullie mij aan om op rustdagen het beste te eten.
Veel eiwitten of juist veel koolhydraten?
Bedankt voor tips

Hetzelfde alsof je andere dagen, eventueel iets hoger in carbs.

Hoe ziet je schema eruit?

Hetzelfde als je trainingsdagen, uiteraard misschien een extra maaltijd op trainingsdagen. Hou in ieder geval de 1.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan en verdeel de overige calorieën over vetten en koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Hetzelfde alsof je andere dagen, eventueel iets hoger in carbs.

Hoe ziet je schema eruit?
Ochtend: brinta met omelet van 2 eieren
tussendoor: 2 sneden brood met kipfilet
lunch: 4 sneden brood met tonijn en kalkoenfilet
tussendoor 2 sneden brood met gekookt ei
normaal avond eten wisselt
savonds 250 gram kwark
dit is dan op trainingsdagen
train 4 dagen per week

Ochtend: brinta met omelet van 2 eieren
tussendoor: 2 sneden brood met kipfilet
lunch: 4 sneden brood met tonijn en kalkoenfilet
tussendoor 2 sneden brood met gekookt ei
normaal avond eten wisselt
savonds 250 gram kwark
dit is dan op trainingsdagen
train 4 dagen per week

Hoeveel kcal zijn dit?
Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten?
Wat is je onderhoud?
Wat is je doel: bulken of cutten?

Waarom meer carbs op rustdagen op trainingsdagen he je die carbs toch juist nodig voor je glycogeen voorraad in je spiertjes?

Hoeveel kcal zijn dit?
Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten?
Wat is je onderhoud?
Wat is je doel: bulken of cutten?
Hoeveel knal eiwit en vetten en ligt bij de sportschool me trainer heeft het schema gemaakt ga ik voor je opzoeken maar doel is sws bulken

Waarom meer carbs op rustdagen op trainingsdagen he je die carbs toch juist nodig voor je glycogeen voorraad in je spiertjes?

Bedoel inderdaad meer carbs (& kcal) op trainingsdagen, sorry.

Hoeveel knal eiwit en vetten en ligt bij de sportschool me trainer heeft het schema gemaakt ga ik voor je opzoeken maar doel is sws bulken

Hoor graag van je. Eerste indruk is dat dit schema veel te weinig is om te bulken voor jou, afhankelijk van je avondeten. Enkele tips die ik je nu al kan geven:

- kwark naar 500 gr. 's avonds (eventueel met wat noten erin)
- brinta / havermout 100 gr. ' s ochtends, naast je 2 eieren (eventueel 4 eieren van maken)
- boterham met ei vervangen door 2 boterhammen met pindakaas

Hiermee verhoog je je kcal sowieso al iets, en verwacht ik dat dit beter bij je past. Je huidige schema is echt matig qua kcal..

Top bedankt ga ik meenemen en overleggen met me trainer op rustdagen idd hoog in eiwitten blijven en vetten en op trainingsdagen weer meer carbs er bij pakken

aan je stats te zien gok ik dat je aan het bulken bent? Dan gewoon je normale voeding aanhouden. Ga je cutten dan zou ik zakken in carbs en stijgen in vetten op rustdagen

aan je stats te zien gok ik dat je aan het bulken bent? Dan gewoon je normale voeding aanhouden. Ga je cutten dan zou ik zakken in carbs en stijgen in vetten op rustdagen

Ja klopt wil aardig wat spier aanzetten dus nu flink bulken dus jij zegt op rustdagen gwn zelfde schema aanhouden?

Ja als je wilt bulken moet je een overschot hebben toch en op die manier kom je wel aan je overschot

Van overschotten zal je extra vet aanzetten en niet persee extra spiermassa.
Op rustdagen kan je prima wat lager in je KH zitten. Eiwitten en vetten wel gewoon hoog houden.

Reken uit wat je per week nodig hebt om te bulken/cutten/onderhoud. Dan kan je dat per dag verdelen. Je kan ook de ene dag meer eten (trainingsdagen) en de andere dag minder eten (rustdagen).

Dat doe ik nu in mijn cut (maar ook in bulk of onderhoud).
Trainingsdagen: hoog in carbs, laag in vet.
Rustdagen: laag in carbs, hoger in vet.

Terug
Naar boven