AndroidHealthClinic

EU & VK

https://nos.nl/artikel/2238573-eu-gaat-met-albanie-en-macedonie-praten-over-lidmaatschap.html

Zit echt te denken om alleen maar 'f**k you' te pennen bij de volgende verkiezingen op het stembiljet. Verder niks aankruisen ofzo.

Is eigenlijk wat zij ook bij jou doen.

Wat Nederland betreft moeten ze nog wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet er nog een keer een evaluatie komen, waaruit moet blijken dat er voldoende vooruitgang is geboekt bij onder meer de bestrijding van corruptie en het opbouwen van een rechtsstaat met een onafhankelijke rechterlijke macht.

Minister Blok is tevreden. Hij stelt dat het besluit van de ministers voorwaardelijk is en dus nog terug valt te draaien: "Vandaag hebben we unaniem besloten dat we het licht nog niet op groen zetten voor Albanië en Macedonië. Dit was ook de inzet van Nederland."

blablabla f**k you we doen het toch

Is de weg vrij voor de gehele Albanese mafia om zich te settelen in Amsterdam :emo:

Die gaan echt niet op het land werken

Tyfusparasieten

Comedy Capers.

Wtf moet die Porosjenko er in godsnaam bij doen?

• Topic Starter Topic Starter
De Gucht is ook de laatste die het moet hebben over de 'waardigheid van het ambt'. Hij is zelf een louche figuur.

Peanuts vergeleken met Junkie

Tusk zit wel gezellig met De Viktor te babbelen :thinking:

Hoe zou het voelen om persona non grata te zijn in je thuisland? :thinking:

Trump zal zich ook wel afvragen wie die twee idioten zijn die telkens bij die toppen rondhangen. (Tusk en Juju) En wat ze precies doen.

Sociale media, blogs en internetfora. Niets is straks nog veilig voor EU-ambtenaren. Om het imago van Europa een beetje op te krikken, heeft het Europees parlement een plan goedgekeurd om internetdiscussies te monitoren en te beïnvloeden. Dat staat in een document dat The Telegraph in handen heeft.

Volgend jaar zijn er weer nieuwe Europese verkiezingen. Maar de EU is nou niet bepaald populair onder veel Europeanen. Om kritiek een weerwoord te bieden, gaan communicatiedeskundigen discussies op bijvoorbeeld Twitter en Facebook vroegtijdig opsporen en beïnvloeden. Door bijvoorbeeld feiten en cijfers te presenteren. Het lijkt erop dat dat anoniem gebeurt, of zoals The Telegraph het noemt, door een 'troll patrol'.

Volgens het document hebben veel Europese burgers minder vertrouwen in de EU gekregen. Dit zou komen door de huidige economische crisis en hoge werkloosheid. "Het idee dat 'Europa het probleem is' moeten we veranderen, we moeten duidelijk maken dat het antwoord op de bestaande uitdagingen 'meer Europa' is, niet 'minder Europa'. "

PVV-europarlementariër Auke Zeilstra noemt het plan op BNR "uitermate schandalig" en vergelijkt het met de DDR. "Het grootste bezwaar is dat dit typisch een kenmerk is van dictatuur, zoals in de voormalige DDR, dat de staat ambtenaren inzet om mensen te bestrijden om hun mening."

Eind deze maand willen ze beginnen met het plan. Dan starten de eerste trainingen voor internetmonitoring.
Overigens is dit niet helemaal nieuw. Meerdere politieke partijen zetten dit de laatste jaren ook al in.

https://nieuws.tpo.nl/2018/07/18/hongarije-stapt-uit-migratie-akkoord-verenigde-naties/
Hongarije stapt uit migratie-akkoord Verenigde Naties
Verenigde Staten had akkoord al niet ondertekend
Hongarije stapt alsnog uit het migratie-akkoord van de Verenigde Naties dat vorige week werd gesloten. De verschillende lidstaten werden het afgelopen vrijdag eens over maatregelen over hoe landen om kunnen gaan met massamigratie. De Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken, Péter Szijjártó, noemde de overeenkomst vandaag “gevaarlijk, extremistisch, bevooroordeeld en een aanmoediging voor migratie”. De Verenigde Staten waren vorige week het enige land dat het akkoord niet had ondertekend.

VN-akkoord over massamigratie
Het akkoord moest door de maatregelen migratie van vluchtelingen ‘veiliger en gestructureerder verlopen’. Szijjártó stelt nu dat de inhoud van die overeenkomst volgens de Hongaarse regering in strijd is ‘met het gezond verstand’. Volgens hem is de overeenkomst ook strijdig met de bedoeling de Europese veiligheid te herstellen.

“Onze eerste verantwoordelijkheid is de veiligheid van Hongarije en het Hongaarse volk, en dit document is volledig in strijd met de veiligheidsbelangen van het land.”

Het akkoord bevat volgens de VN geen strikte regels, maar veel ‘praktische handvatten’. “De kracht van het akkoord is de praktische waarde”, zo stelde de Zwitserse ambassadeur Jurg Lauber eerder juist. “Het is een soort catalogus met maatregelen.” Het akkoord moet nog formeel worden aangenomen. Dat gebeurt in december in Marokko.

Studente (24) aangerand op Gentse Feesten
Een 24-jarige Gentse studente is in de nacht van maandag op dinsdag aangerand op de Gentse Feesten. Een onbekende man greep haar plots in haar kruis. Ze greep de dader nog vast, maar hij wist te vluchten. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan, laat ze aan onze redactie weten. De politie is een onderzoek gestart.

De twintiger was maandagavond rond middernacht op het Mardi Gras-gedeelte van de Gentse Feesten toen een man haar in de schaamstreek betastte bij het passeren. “Het was een duidelijke kneep, recht in mijn geslachtsdelen, door mijn rok heen”, schrijft ze over het incident op sociale media. “Laf. Degoutant. En allesbehalve per ongeluk.”

De studente was geschokt, maar wist de dader nog vast te grijpen. Hij wist echter los te komen en te vluchten. “Jij probeerde je zo snel mogelijk uit te voeten te maken, van niets gebarend. Een glimp van spijt of opgelatenheid toonde je niet.”

De jonge vrouw geeft aan stevig in haar schoenen te staan, maar het incident heeft veel indruk gemaakt. “Elke vezel in mijn lijf begint weer te trillen als ik aan dat moment terugdenk. Van woede en verontwaardiging. Dat jij deze laffe daad dúrft te stellen zonder verpinken. Dat jij dat blijkbaar normaal vindt. En dat je denkt er nog gewoon mee weg te kunnen komen ook.”

Ze heeft woensdag aangifte gedaan bij de politie, die heel meegaand was, laat ze aan onze redactie weten. De politie was al een onderzoek gestart op basis van haar bericht, maar was blij dat ze in persoon haar verhaal kwam doen om meer informatie te geven.

Het slachtoffer beschrijft de man die haar betastte als een oudere, kalende man met gezichtsbeharing en gebruinde huid. Op het moment van de feiten droeg hij een polo of een hemd. Getuigen kunnen terecht bij de polit

Voorzitter Europese Commissie na ‘dronken’ incident: “Ik vraag respect”

Ero7fdq.jpg

Jean-Claude Juncker, de voorzitter van de Europese Commissie, moet niets weten van de berichten dat hij bij de NAVO-top in Brussel van vorige week gedronken had. Daar moest Luxemburger bij een diner ondersteund worden door regeringsleiders. “Eerlijk gezegd heb ik geen tijd voor zulke onbeduidende nonsens. Ik vraag om respect.”

amper enkele treden kon trotseren. De waggelende 63-jarige Luxemburger moest worden ondersteund door de Franse president Emmanuel Macron, de Nederlandse premier Mark Rutte en het Oekraïense staatshoofd Petro Porosjenko om een valpartij te vermijden.

Naar eigen zeggen kwam dat door zenuwpijnen in zijn been. Woensdag benadrukte Juncker dat nogmaals op een persconferentie. “Het is verbazingwekkend hoeveel mensen expert zijn als het over mijn medische conditie gaat”, zei hij, zo meldt De Telegraaf. “Ja, ik had kramp in mijn been, maar er waren veel belangrijker zaken om op te concentreren op de NAVO-top dan mijn gezondheidstoestand.”

De Commissievoorzitter benadrukte dat er absoluut geen drank in het spel was. “Dat was afgelopen woensdag zo, net als vanochtend, vanavond en morgenochtend.” Juncker liet in duidelijke taal weten klaar te zijn met het onderwerp. “Eerlijk gezegd heb ik geen tijd voor zulke onbeduidende nonsens. Ik vraag om respect.”

Terug
Naar boven