MuscleMeat

EU & VK

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Hongaarse parlement keurt wet goed: vanaf drie kinderen mogen koppels renteloos lenen

mqpqpcl-jpg.jpg

Het Hongaarse parlement heeft vandaag een nieuwe wet goedgekeurd die mensen moet aanmoedigen om meer kinderen te krijgen, door zulke koppels renteloze leningen en belastingvoordelen te bieden.
Door de maatregelen, die premier Viktor Orban in februari aankondigde, kunnen getrouwde koppels waarvan de vrouw jonger is dan 40 jaar een renteloze lening krijgen van tien miljoen forint (ruim 31.000 euro). Ten minste één persoon van het getrouwde koppel moet werk, een blanco strafblad, en geen belastingschulden hebben.

Bij de geboorte van een eerste kind wordt de terugbetaling van de lening voor drie jaar opgeschort. Na het tweede kind zal een derde worden kwijtgescholden en na een derde wordt de volledige lening afgeschreven. Krijgt het echtpaar echter niet binnen de vijf jaar een kind, moet het de rente met terugwerkende kracht betalen.

Niet enkel de regerende partij Fidesz stemde voor de wet, maar ook een duidelijke meerderheid van de oppositie.

Toen Orban het beleid in februari voorstelde, zei hij dat mensen overtuigen om meer kinderen te krijgen en niet migratie de oplossing is voor het dalende geboortecijfer in Hongarije. In 2016 bedroeg het geboortecijfer in het Centraal-Europese land 1,45 kinderen per koppel.
Hongaarse poesjes zullen nooit meer hetzelfde zijn.

Ik dacht dat alleen Afrikanen onze vergrijzing tegen konden gaan. Ben ik dus toch weer voorgelogen.

• #1.063
Door de automatisering geloof ik steeds minder in dat vergrijzing verhaal.

Hierin oppert men zelfs het compleet omgekeerde. (i.e. laat een deel v.d. mensen maar thuisblijven)

• #1.065
Toen Hitler aan de macht was bestond er ook zo'n systeem in Duitsland. Zou eens moeten opzoeken hoe het precies in elkaar zat. :thinking: Er was zelfs een onderscheiding voor moeders.

Deutsches_Reich_Mother%27s_Cross_of_Honour.jpg

Goud: 8 kinderen (of meer)
Zilver: 6-7 kinderen
Brons: 4-5 kinderen

Ik zie het al voor me al die werkende moeders met 8 kinderen. Enige wat je dan nog zie langs de weg zijn bso's.

• #1.067
Mijn grootvader kon zijn vrouw en zes kinderen onderhouden met één job. Dat moet je nu eens proberen. :emo:

Lada? Oh ja, jij bent een halve Oostblokker.

Mensen thuis, Arminius' bompa komt uit Wallachië.

Vroeger was je leuk... Wat is er toch met je...

Dan weet je is hoe ik me soms voel door je :(

Kagame is vast niet amused

Mn moeder laatst: 'Ik mocht m altijd wel. Knappe man'. :lol:

• #1.077
Niemand wist waar hij zat. *wink wink*

Hij had naar Rep. Srpska moeten gaan. Vind trouwens wel dat de Serviërs hem in de rug gestoken hebben.

9b6c2a415e_slack-imgs.png

c0bdb084b5_1465218764_Als-je-fiets-weer-gejat-is__list-noup.jpg

Terug
Naar boven