Valerossi0
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 96kg
Hallo, Ik zal mij even voorstellen omdat dit mijn eerste post is.
Ik ben Robert-Jan
Leeftijd: 23 jaar oud
Lengte: 1,74m lang
Gewicht: om en nabij 95 kilo. (was 96,7 en week later 94.5 kilo).
Beroep: Installatiemonteur (Loodgieter)
Bijnaam: Buffel of Bison
.
Wat mij beweegt om te gaan bodybuilden: Heb een zware moeilijke periode achter de rug dmv paniekstoornis/ademhalingstoornis, waardoor ik met al jaren niet goed voel, daarbij heb ik schouderluxatie waardoor ik de spiergroepen rondom de schouder MOET trainen. En als laatste en belangrijkste reden. Ik heb er gewoon super veel zin om weer goed te gaan sporten, mn lichaam zien veranderen, en met gewoon topfit te voelen.
Zoals jullie hier lezen ben ik met mijn 1.74m en 95 kilo best stevig gebouwd, en heb ook een veel te hoog bmi/vetpercentage.
Nu ben ik gelukkig naar wat vrienden/familie zeggen niet een slappe hap vet, omdat mijn bovenlichaam zoals borst/rug en armen vrij groot en ook goed hard zijn bij aanspanning. Dit zegt natuurlijk niks over de spierconditie en kracht die ik kan leveren, want dat is echt niet meer dan een gemiddeld iemand.
Nu ben ik dus 2 weken begonnen met trainen, en wil het ook echt goed gaan aanpakken, maar wel een goeie opbouwende manier.
Ik heb de mogelijkheid om 3 avonden in de week te gaan trainen, en die wil ik ook optimaal benutten, en geen steken laten vallen.
Nu komt dus het probleem tevoorschijn waar de meeste beginners moeite mee hebben.
Hoe moet ik beginnen?
Welk schema met oefeningen en herhalingen moet ik gaan gebruiken.
En hoe moet ik mijn lichaam gaan voeden?
Het internet is natuurlijk een leuke informatiebron, maar tegelijkertijd maakt het een mens ook gek, want iedereen beweert weer andere dingen, welke ook wel logisch is , want iedereen is anders gebouwd.
Ik hoop dat jullie mij mischien een stap verder kunnen helpen met een goed Schema, en Voeding die bij mijn postuur kan aanpassen.
(2.2kilo afvallen in 6x builden over 2 weken tijd is mischien ook wat te veel van het goede?)
Ik hoop dat ik hier nog veel van jullie allemaal kan en mag leren
Robert-Jan
ps: ik zal zeer binnenkort wel even wat foto's neerzetten ter verduidelijking.
Ik ben Robert-Jan
Leeftijd: 23 jaar oud
Lengte: 1,74m lang
Gewicht: om en nabij 95 kilo. (was 96,7 en week later 94.5 kilo).
Beroep: Installatiemonteur (Loodgieter)
Bijnaam: Buffel of Bison
.Wat mij beweegt om te gaan bodybuilden: Heb een zware moeilijke periode achter de rug dmv paniekstoornis/ademhalingstoornis, waardoor ik met al jaren niet goed voel, daarbij heb ik schouderluxatie waardoor ik de spiergroepen rondom de schouder MOET trainen. En als laatste en belangrijkste reden. Ik heb er gewoon super veel zin om weer goed te gaan sporten, mn lichaam zien veranderen, en met gewoon topfit te voelen.
Zoals jullie hier lezen ben ik met mijn 1.74m en 95 kilo best stevig gebouwd, en heb ook een veel te hoog bmi/vetpercentage.
Nu ben ik gelukkig naar wat vrienden/familie zeggen niet een slappe hap vet, omdat mijn bovenlichaam zoals borst/rug en armen vrij groot en ook goed hard zijn bij aanspanning. Dit zegt natuurlijk niks over de spierconditie en kracht die ik kan leveren, want dat is echt niet meer dan een gemiddeld iemand.
Nu ben ik dus 2 weken begonnen met trainen, en wil het ook echt goed gaan aanpakken, maar wel een goeie opbouwende manier.
Ik heb de mogelijkheid om 3 avonden in de week te gaan trainen, en die wil ik ook optimaal benutten, en geen steken laten vallen.
Nu komt dus het probleem tevoorschijn waar de meeste beginners moeite mee hebben.
Hoe moet ik beginnen?
Welk schema met oefeningen en herhalingen moet ik gaan gebruiken.
En hoe moet ik mijn lichaam gaan voeden?
Het internet is natuurlijk een leuke informatiebron, maar tegelijkertijd maakt het een mens ook gek, want iedereen beweert weer andere dingen, welke ook wel logisch is , want iedereen is anders gebouwd.
Ik hoop dat jullie mij mischien een stap verder kunnen helpen met een goed Schema, en Voeding die bij mijn postuur kan aanpassen.
(2.2kilo afvallen in 6x builden over 2 weken tijd is mischien ook wat te veel van het goede?)
Ik hoop dat ik hier nog veel van jullie allemaal kan en mag leren

Robert-Jan
ps: ik zal zeer binnenkort wel even wat foto's neerzetten ter verduidelijking.
Laatst bewerkt: