Fitness Seller

Excel vraag ivm formules

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Hey,

Als ik in een IF formule, bvb het volgende gebruik :

IF(O37 > K37;"slecht";"goed")

hoe zorg ik dat ik dan in die vakjes van slecht en goed, de kleuren van de achtergrond automatisch aangepast worden, of de tekst zelf in een groen kleur voor goed, in een rood kleur voor slecht?

Thx!

Dan moet je waarde's geven aan de opties.

Zal zo eens ff proberen, ik heb dat ook moeten doen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat kan niet met de IF functie, output kan alleen tekst, constante of formule zijn.

Wat je er nog bij nodig hebt is conditional formatting......

Oja ik herinner mij dat idd van een cursus informatica van laaaang terug. Echter als ik dat toepas op 1 cel (bvb kleiner dan K37 ==> rood), lukt het, maar als ik die formule dan naar beneden sleep, dan vergelijkt men al die cijfers met K37, ipv resp. K39, K41, K43.. Hoe los ik dat op?

Open conditional formating (ipv A1 staat er bij jou K37)
mw35s3.jpg

klik nu op de tekst A1 en druk 3x op F4
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Pak nu je kwastje, en trek de format over de cellen heen waar je het op wilt toepassen. A1, zal veranderen naar A,2,3,4,5 etc.

en dit allemaal als je nog geen 2007 hebt..

In het nederlands is dit toch voorwaardelijke opmaak?

• Topic Starter Topic Starter
Open conditional formating (ipv A1 staat er bij jou K37)
mw35s3.jpg

klik nu op de tekst A1 en druk 3x op F4
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Pak nu je kwastje, en trek de format over de cellen heen waar je het op wilt toepassen. A1, zal veranderen naar A,2,3,4,5 etc.

Wat doe ik nadat er A1 staat? Op OK duwen? Als ik dat doe, en dan de kwast gebruik, dan verandert die waarde niet bij mij, vreemd he :s bljift K37.

als je de =$A$1 veranderd in =A1 door er op te klikken en F4 te gebruiken zet je de cel niet meer vast. Hiermee kun je de conditional formating doorkopieren middels het 'kwastje' waardoor je verwijzing naar A1 relatief is, dus niet-statisch.

Terug
Naar boven