XXL Nutrition

externe harde schijf wordt door geen enkele pc gevonden, maar werkt wel op mijn blurayspeler

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Hey duded and dudettes,

ik heb iets heel vreemd voor.
Een aantal maanden geleden liet ik mijn kleine externe harde schijf van iomega vallen en vanaf dan werkte die niet meer op mijn pc. Op geen enkele pc. ALs ik die aansluit wordt die niet gevonden en na een tijdje vraagt de pc of ik de schijf wil formatteren.

Echter, als ik die aansluit op mijn usb-ingang van mijn bluray-speler dan vindt die de files wel.

Ik vraag me af of iemand weet hoe dit zou kunnen komen. Zou een informaticus de inhoud toch kunnen overzetten op een andere externe harde schijf? Of kan ik zelf ook nog iets proberen?
Alvast bedankt.

Hij werkt niet meer? Maar hij wordt dus nog wel herkend door de pc, anders vraagt hij niet of je wilt formatteren? In dat geval proberen schijfcontrole uit te voeren. Wel apart dat je BluRay speler de bestanden wel gewoon kan lezen. Mechanische HDD's kunnen natuurlijk niet echt goed omgaan met g-krachten, dus de kans op schade is wel aanwezig. Kan ook zijn dat de controller van de externe HDD kaduuk is. Indien je de behuizing makkelijk kan verwijderen d.m.v. schroeven, zou je eens een kijkje kunnen nemen hoe alles intern in elkaar zit. Als het goed is kan je de disk gewoon loskoppelen van de controller, en dan zou je hem als interne disk kunnen inbouwen in je pc of een nieuwe externe (SATA) behuizing kopen.

• Topic Starter Topic Starter
Hij werkt niet meer? Maar hij wordt dus nog wel herkend door de pc, anders vraagt hij niet of je wilt formatteren? In dat geval proberen schijfcontrole uit te voeren. Wel apart dat je BluRay speler de bestanden wel gewoon kan lezen. Mechanische HDD's kunnen natuurlijk niet echt goed omgaan met g-krachten, dus de kans op schade is wel aanwezig. Kan ook zijn dat de controller van de externe HDD kaduuk is. Indien je de behuizing makkelijk kan verwijderen d.m.v. schroeven, zou je eens een kijkje kunnen nemen hoe alles intern in elkaar zit. Als het goed is kan je de disk gewoon loskoppelen van de controller, en dan zou je hem als interne disk kunnen inbouwen in je pc of een nieuwe externe (SATA) behuizing kopen.

Thanks.
Heb hem al open gedaan maar durf er verder niet aan prutsen want de blurayspeler kan ze nu nog lezen. Dus er is nog geen permanente schade. Alles clips en foto's van de geboorte tot de eerste drie jaar van mijn dochtertje staan er op dus veel experimenteren durf ik niet.
Schijfcontrole probeerde ik al maar dan loopt de explorer gewoon vast

Hmm, ja dan zou ik inderdaad ook niet zoveel risico nemen, is toch waardevolle data. Erg apart, ik zit nog ff te denken of het misschien iets te maken kan hebben met bestandssysteem (FAT32 of NTFS). Staat er nog iets opmerkelijks in schijfbeheer? (Windows key+X in Windows 8). Is de schijf ooit op de BluRay speler geformatteerd?

Als niks werkt.....als last resort doe de HDD in een zip-bag, dan in een andere zip-bag en dan nog 1. Zorg dat de eerste waarin HDD is geen vocht bevat. Doe daarna jouw HDD in de friezer, na ongeveer 6 uur eruithalen, aansluiten en heel snel alle nodige files copieeren.

Hmm, ja dan zou ik inderdaad ook niet zoveel risico nemen, is toch waardevolle data. Erg apart, ik zit nog ff te denken of het misschien iets te maken kan hebben met bestandssysteem (FAT32 of NTFS). Staat er nog iets opmerkelijks in schijfbeheer? (Windows key+X in Windows 8). Is de schijf ooit op de BluRay speler geformatteerd?

Neen, als ik naar "computer " ga zie ik de f: van de externe harde schijf maar zodra ik er op klik loopt het een beetje vast en vraagt hij om de schijf te formatteren. Als ik disk partition van windows 7 gebruik laat die een cyclyc .... fout ziet. De schijf werd nooit eerder geformatteerd. Denk ik.

Als niks werkt.....als last resort doe de HDD in een zip-bag, dan in een andere zip-bag en dan nog 1. Zorg dat de eerste waarin HDD is geen vocht bevat. Doe daarna jouw HDD in de friezer, na ongeveer 6 uur eruithalen, aansluiten en heel snel alle nodige files copieeren.

HAd dat nog gelezen, maar dat zal ik inderdaad als laatste oplossing gebruiken. Zodra de winkels terug open zijn ga ik eens een informaticus bellen.

Bedankt dat jullie al eens meedachten.

Ook mijn plasma tv, met usb -ingang kan alle files openen. Heel vreemd/

Heb je iets waar je ermee naartoe kan schrijven ? (lijkt me dan niet maar).
firmware updaten...

Heb je iets waar je ermee naartoe kan schrijven ? (lijkt me dan niet maar).
firmware updaten...

Ik begrijp je vraag niet.

Bedoel je de firmware van de harde schijf downloaden en dan installeren op de harde schijf?
Zal niet lukken. Eerst en vooral omdat ik nergens de firmware kon vinden en ten tweede omdat, zodra ik op de drive (g:/) klik, hij als het ware vastloopt en zegt dat er een reduncancy fout is of zoiets.

yup dat Ik bedoelde ik.
Wat vaag dat hij dan niet vast spint als je hem met een ander apparaat uitleest

Ik blijf met je mee denken man, als ik wat heb kom ik hier weer terug...:)

yup dat Ik bedoelde ik.
Wat vaag dat hij dan niet vast spint als je hem met een ander apparaat uitleest

Ik blijf met je mee denken man, als ik wat heb kom ik hier weer terug...:)

Thanks.

Weet je, als je een externe harde schijf opent en uit zijn case haalt, dan zie je dat je er een stukhan afhalen. ik las ergens dat dit de controller heet. Mss zit daar het probleem. Dat de tv niet via de controller de harde schijf gebruikt en de pc wel;

Klopt, dat is het verschil tussen het lezen van TV en PC,
ik kon er net even niet op komen...

Ik heb nu een monitor voor mijn oude desktop en ga proberen deze externe harde schijf in te bouwen. Ik moet dan wel een oplossing vinden voor de incompatibiliteit. De externe harde schijf is sata en de desktop kan enkel ide aan.
Ik neem aan dat daar wel een of ander kabeltje of zo voor bestaat.

Daar zijn inderdaad wel oplossingen voor, alleen ff zoeken welke de beste is. Heeft die oude pc wel gewoon USB 2.0? Anders zou je ook gewoon een lege externe HDD behuizing kunnen kopen en het daarmee gewoon weer via USB aansluiten, ben je voor 10-20 euro klaar. En anders heb je zoiets als onderstaand nodig, maar geen idee hoeveel dat kost.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar zijn inderdaad wel oplossingen voor, alleen ff zoeken welke de beste is. Heeft die oude pc wel gewoon USB 2.0? Anders zou je ook gewoon een lege externe HDD behuizing kunnen kopen en het daarmee gewoon weer via USB aansluiten, ben je voor 10-20 euro klaar. En anders heb je zoiets als onderstaand nodig, maar geen idee hoeveel dat kost.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De oude pc heeft enkel usb, en dus niet de snellere usb2. Maakt dit iets uit?

---------- Toegevoegd om 00:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

ZOu dit ook kunnen werken?
http://www.2dehands.be/computer-gam...usb-2-0-ide-sata-kabel-adapter-175553556.html

Terug
Naar boven