Fitness Seller

Nieuws Extra cheeseburgertje kan geen kwaad

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
za 14 nov 2009, 13:42

Extra cheeseburgertje kan geen kwaad

AMSTERDAM - Britse voedingsdeskundigen hebben toegegeven dat mannen en vrouwen zonder nadelige gevolgen 400 kcal méér per dag tot zich kunnen nemen dan tot dusver werd geadviseerd.

Jarenlang werd de tegen overgewicht strijdende mens voorgehouden dat een dagelijkse inname van zo'n 2000 kcal (voor vrouwen) tot 2500 kcal (voor mannen) wel het maximum zou moeten zijn, nieuw onderzoek wijst uit dat daar best nog wel een cheesburgertje of twee zakjes chips bij moet kunnen, zonder dat dat een extra vetrol tot gevolg heeft.

De aanpassing in dit advies volgt op een onderzoek naar hoe vet wordt verbrand door te bewegen. Daaruit volgde een veel nauwkeuriger schatting naar de hoeveelheid kcal die een mens tot zich zou moeten kunnen nemen, zo meldt de Daily Mail .

Hoewel de nieuwe boodschap voor opluchting zou kunnen zorgen bij de lijnende medemens, zijn gezondheidsadviseurs minder happy met het bericht. Zij vrezen dat er nu verwarrende signalen worden gegeven aan mensen die het al moeilijk genoeg hebben met het vaststellen en vasthouden van een gezond eetpatroon.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5325127/__Extra_burgertje_kan_geen_kwaad__.html

Naar de :mc:

zou dit betekenen dat de formule waarmee veel mensen hier hun onderhoud berekenen ook niet klopt?

400 kcal extra aan gezonden dingen ok. Maar aan chips/cheesburgers .. ?

"Britse voedingsdeskundigen"

hier ben ik opgehouden met lezen. Er wordt altijd "deskundigen" tegenaan gegooid maar er staan (bijna) nooit namen,bronnen oid bij wat dus betekend dat iedere jan lul zo'n artikel kan neerplempen.

Cheeseburger en 2 zakken chips kunnen er nog wel bij :headbang:

"Britse voedingsdeskundigen"

hier ben ik opgehouden met lezen. Er wordt altijd "deskundigen" tegenaan gegooid maar er staan (bijna) nooit namen,bronnen oid bij wat dus betekend dat iedere jan lul zo'n artikel kan neerplempen.

Cheeseburger en 2 zakken chips kunnen er nog wel bij :headbang:

+1 precies wat ik dacht, geen recensie geen bronnen niks. Onbetrouwbaar.

Geloof ik nooit.

Ik bulk clean op 3200 kcal terwijl mijn onderhoud 2900 kcal is volgens de 'oude' formule, en ik ben op een half jaar toch al een dikke 5% in vet bijgekomen. Als dit onderzoek zou kloppen zou mijn onderhoud ook 400 meer zijn, en zou ik dus eigenlijk onder mijn onderhoud aan het eten zijn.

Hm, dit is sowieso heel moeilijk aan te geven.
De een kan 4000 kcal eten en dun blijven, de ander niet. Dat heeft niet alleen te maken met gewicht, geslacht, leeftijd, beweging etc maar ook met je metabolisme.
Aangeven hoeveel mannen en vrouwen mogen eten vind ik dus sowieso onnuttig, want dat verschilt mij teveel per persoon.

yis eindelijk meer naar de quik! :D

Onderzoek uitgevoerd door een door de Mac Donalds gesponsord bedrijf.

Vind zowiezo die berekeningen overated.. Volgens mijn berekeningen van me stats zou ik op 2800 moeten bulken.. zit daar al 1000 + overheen..

Ik eet ongeveer 3000 kcal per dag. Ik ben ruim 80 kg met een vet% van iets van 12-14%. Ik doe 5x per week aan krachttraining en ook nog 6 keer aan cardio. Ik kom aan.

Dus ik denk niet dat een gemiddelde kantoorpik van 70kg met 20% vet en een totaal gebrek aan sportieve bezigheden ff 3000 kcal per dag weg kan rammen zonder wat aan te komen. Tis maar een gokje.

Ik eet ongeveer 3000 kcal per dag. Ik ben ruim 80 kg met een vet% van iets van 12-14%. Ik doe 5x per week aan krachttraining en ook nog 6 keer aan cardio. Ik kom aan.

Dus ik denk niet dat een gemiddelde kantoorpik van 70kg met 20% vet en een totaal gebrek aan sportieve bezigheden ff 3000 kcal per dag weg kan rammen zonder wat aan te komen. Tis maar een gokje.

vast wel.. Als je en vlotte stofwisseling hebt..

Het is voor iedereen verschillend, die formules zijn er alleen om je een idee te geven van welke hoeveelheid de gemiddelde persoon het moet hebben

Alsof men zich vroeger hield aan de adviezen die werden gegeven. Dit geeft echt het signaal van 'we waren fout, vreet er maar op los'.

Terug
Naar boven