XXL Nutrition

Nieuws Faillissement Griekenland nadert

Is net een zwarte komedie die EU.

Ramptoerist

Aflopend verhaal maar dat is al veel langer zo, al het geld dat er is ingepompt is niet naar de gewone Griek gegaan. Nee, dat is gegaan naar invloedrijke personen van buiten Griekenland die hun geld terug wouden zien dat in weet ik het geïnvesteerd was.

Als die grote baasjes hun centjes terug hebben deert Griekenland ze geen reet meer, alleen de 'wij willen een grote EU' illusionisten maakt het dan nog uit. Vandaar dat Griekenland 'stevig' links heeft gekozen de afgelopen verkiezingen en dat maakt het allemaal nog moeilijker want die zijn een luis in de pels van de Europese politieke elite.

---------- Toegevoegd om 09:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ---------- http://www.youtube.com/watch?v=xi9hNO45FC8
Een aantal politiek analisten waarschuwde twintig jaar geleden al voor Griekse toestanden.

Ik geloof dat in Nederland alleen de PVV als enige al heel lang voor een vertrek pleitte van Griekenland, in ieders belang. Maar toen had de politieke EU elite de investeringen nog niet terug betaald aan hun vrindjes...dus was de PVV zogenaamd 'populistisch' bezig.

Zou ze sieren als ze zich om financiële redenen hadden teruggetrokken van het ESF.

Stel nou dat Griekenland er uit gaat? Dan is dat toch de perfecte kans om een ander failliet land, nu in een kleine worsteling met onze grote Oosterbuur, op te nemen in deze prachtige gemeenschap?

Broto kan ik wat geld van jou lenen? Jij gelooft toch altijd je schuldenaars.

Haha, simpele ziel :)

11.56 uur: 'Het is eigenlijk eenvoudig', aldus Yanis Varoufakis op een conferentie, 'de terugbetaling van deze obligaties moet uitgesteld worden. Dat is ook duidelijk voor de ECB', zo citeert AFP de Griekse minister van Financiën. Varoufakis wil dus wel degelijk praten over een uitstel van betaling van zo'n 27 miljard euro Griekse schuld in handen van de Europese Centrale Bank.

Van een herstructurering van die 27 miljard is geen sprake, zo liet Benoît Coeuré, één van de directeuren van de ECB in januari al verstaan. Naarmate die obligaties hun einddatum naderen , moet Athene ze terugbetalen. In juli en augustus is het al zover voor 6,7 miljard euro, aldus Vafoufakis.

'Het ministerie van Financiën zal moeten lenen om die obligaties terug te betalen'. Varoufakis waarschuwde maandag al dat zijn land binnen twee weken zonder geld valt als er geen akkoord komt met de schuldeisers om de laatste tranche van steun aan Griekenland vrij te maken.

Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat Griekenland nooit de schulden kan terugbetalen, laat staan wat er nu nog bijkomt. Het is simpelweg onmogelijk. Op de beurs neem je dan je verlies en heb je een lesje geleerd, blijkbaar is dat te moeilijk voor eurocraten.

griekenland mag van mij een kwijtschelding krijgen. Solidariteit jeweetzelluf.

grexit zou voor rode beursdagen zorgen en da kan ik wel missen. Dus alles komt goed.

Zou vanuit economisch oogpunt niet meer dan logisch zijn als de Grieken een paar jaar uitstel van betaling zouden krijgen.

Van een kale kip kan je niet plukken, het zal de economie alleen maar verder de grond in trappen. En dan krijg je rare grappen zoals extreem linkse kabinetten of toenaderingen tot Rusland.

Toenadering tot rusland zijn gwn onzin clickbait artikeltjes. Lekker angst aanjagen.

Grieken privatiseren dan toch grootste haven
De Griekse regering zet een nieuwe stap in de privatisering van de haven van Piraeus, de grootste van het land. De verkoop kan een belangrijke geste zijn in de aanslepende gesprekken met de Europese partners.

Zou vanuit economisch oogpunt niet meer dan logisch zijn als de Grieken een paar jaar uitstel van betaling zouden krijgen.

Van een kale kip kan je niet plukken, het zal de economie alleen maar verder de grond in trappen. En dan krijg je rare grappen zoals extreem linkse kabinetten of toenaderingen tot Rusland.

Prima, maar dan ook voor Spanje, Italië, Portugal, Frankrijk en waarom niet voor Nederland en Duitsland?

griekenland mag van mij een kwijtschelding krijgen. Solidariteit jeweetzelluf.

grexit zou voor rode beursdagen zorgen en da kan ik wel missen. Dus alles komt goed.

Tuurlijk, oplichters belonen. Ze zijn op oneerlijke wijze toegetreden en dan zouden eerlijke landen nu 'solidair' moeten zijn.

Kwijtschelden gaat sowieso gebeuren want het geld komt niet terug. Nog meer geld sturen is natuurlijk pure waanzin. Het gaat ook zeker niet hun economie helpen, want ze willen niet de nodige hervormingen doorvoeren (links beleid maakt dit onmogelijk).

En een dode kip geef je geen eten meer.

Je kan al het geld van de wereld sturen, ze maken gewoon alles op en de economie zal niet beteren.

Zijn we trouwens vergeten dat dit al jaren aan de gang is? Hoe naïef kan een mens zijn?

Een dode kip eet je op.

Terug
Naar boven