Fitness Seller

Nieuws Faillissement Griekenland nadert

Als Griekenland valt, dan valt Europa. Ik zie het heel somber in.

In onze cultuur valt het allemaal niet zo snel om hoor.. Tegenwoordig kunnen ze alles kunstmatig hooghouden door alle rare regels, leningen en dergelijke afspraken.

Je kan ze wel geld blijven lenen, maar die grieken blijven toch staken tegen bezuinigingen, kan je er beter maar mee ophouden, bodemloze put.

In onze cultuur valt het allemaal niet zo snel om hoor.. Tegenwoordig kunnen ze alles kunstmatig hooghouden door alle rare regels, leningen en dergelijke afspraken.

Nou, in het slechtst denkbare geval kunnen het zeker donkere jaren worden, erger dan de kredietrcrisis is op zich mogelijk.

10 jaar geleden had ik dat nog geloofd maar nu gaat het allemaal heel snel bergaf.

• Topic Starter Topic Starter
Als Griekenland valt, dan valt Europa. Ik zie het heel somber in.

Griekenland is al gevallen volgens de markt, de rente die Griekenland betaalt is gebaseerd op een faillissement van Griekenland en de Credit Default swaps voor Griekenland gaan ook uit van een failliet Griekenland. In feite is dat omvallen van Griekenland al ingecalculeerd, ook al zal je een kortstondige paniekreactie zien. Mooie tijd om te in te kopen mocht dat gebeuren.

Griekenland is al gevallen volgens de markt, de rente die Griekenland betaalt is gebaseerd op een faillissement van Griekenland en de Credit Default swaps voor Griekenland gaan ook uit van een failliet Griekenland. In feite is dat omvallen van Griekenland al ingecalculeerd, ook al zal je een kortstondige paniekreactie zien. Mooie tijd om te in te kopen mocht dat gebeuren.
Maar ook een riskante tijd om te kopen, vooral banken zullen afgestraft worden en het is maar de vraag of het verstandig is om ze in te slaan aangezien ze er al slecht voor staan.

Maar ook een riskante tijd om te kopen, vooral banken zullen afgestraft worden en het is maar de vraag of het verstandig is om ze in te slaan aangezien ze er al slecht voor staan.

Je moet nu ook niet kopen, pas kopen als de paniek uitbreekt omdat sommigen denken dat een failliet Griekenland de ondergang betekent. Die ondergang is allang door de markt ingecalculeerd. Een niet gecontroleerd faillissement zou hooguit nog riskant zijn maar dat laten de overige EU-landen nooit gebeuren. Er wordt gewoon wat afgeboekt van de schuld en daarna gewoon we vrolijk verder. Op de hele EU economie is dat in de orde van 1 a 2% minder groei in 1 jaar, dat is geen aanleiding voor een nieuwe crisis. Alleen bij een ongecontroleerd failliet Griekenland en uitval naar andere zwakke landen zal de EU zichzelf opblazen.

VS moet wel AIG even redden als Griekenland failliet gaat. Dat gaat nog een leuke situatie opleveren.

Het is niet alleen Griekenland die wankelt..

Griekenland levert maar een klein aandeel in de EU. Natuurlijk gaan wij het merken, maar Griekenland gaat niet heel Europa de hell in trekken. Tenminste, dat lijkt me sterk overdreven. Daarnaast kan een land niet failliet gaan, en om uit de euro gezet te worden moeten allen EU landen het unaniem eens zijn. Dat betekend dus dat Griekenland zelf moet aangeven dat ze uit de euro stappen. Dat doen ze natuurlijk nooit, want onze euro kan hun kunstmatig in stand houden.. Als ze daarmee stoppen is het eind zoek voor Griekenland.

Eigenlijk vindt ik het wel een mooie ontwikkeling. :p

Wilders was de enige in de kamer die durfde te zeggen dat er geen geld naar Griekenland moest omdat we het niet meer terug kregen. En nu krijgt hij langzaam aan gelijk, wat iedereen met een beetje economisch inzicht natuurlijk allang had kunnen voorspellen. En de andere partijen vragen zich maar af waarom hun leugenachtige partijleden zo weinig stemmen krijgen en de PVV zoveel...

Ja slimbo maar de domme mensen weten ook niet dat griekenland eruit gooien hogere economische gevolgen heeft voor nederland. Je moet lange termijn kijken.

Europa kan Griekenland er niet uitgooien, ze moeten zelf opstappen. Maar in elk scenario is het natuurlijk slecht voor Europa als Griekenland failliet gaat en/of vertrekt. Echter als dat toch onvermijdelijk is, dan is nu geld geven gewoon een bodemloze put proberen vullen. Het is duidelijk dat Griekenland van in begin niet zuiver op de graat was en een verstandig Europees leider had dat meteen ingezien en daar de juiste gevolgen aan gekoppeld, maar we hebben hier te doen met vetbetaalde figuren in een ivoren toren, totaal onbekwaam. Daar krijgen we nu stilaan de rekening voor, de bevolking natuurlijk, niet de verantwoordelijke 'leiders'.

Drukken ze gewoon enkele honderden miljarden bij, dollar wat omlaag maar AIG valt niet om.
:D de VS kan inderdaad niet failliet, ze hoeven alleen even de geldpers aan te zetten.

Blijf me er echter wel over verbazen hoeveel mensen de Jager en zijn partijgenoten blijven steunen. Het is duidelijk dat deze man liever goed voor de dag komt in het europees parlement dan dat hij denkt aan zijn eigen bevolking in Nederland. Ook al betekent dit dat de koopkracht hier met 10% daalt, de christelijke achterban maakt het kennelijk niet uit dat deze door God verkozen man, ons geld in een bodemloze put stort.

Griekenland levert maar een klein aandeel in de EU. Natuurlijk gaan wij het merken, maar Griekenland gaat niet heel Europa de hell in trekken. Tenminste, dat lijkt me sterk overdreven. Daarnaast kan een land niet failliet gaan, en om uit de euro gezet te worden moeten allen EU landen het unaniem eens zijn. Dat betekend dus dat Griekenland zelf moet aangeven dat ze uit de euro stappen. Dat doen ze natuurlijk nooit, want onze euro kan hun kunstmatig in stand houden.. Als ze daarmee stoppen is het eind zoek voor Griekenland.

Eigenlijk vindt ik het wel een mooie ontwikkeling. :p
Natuurlijk kan een land wel failliet. Hoezo zou een land niet failliet kunnen? Het is in het verleden al vaak gebeurd.

Drukken ze gewoon enkele honderden miljarden bij, dollar wat omlaag maar AIG valt niet om.
Als het zo makkelijk was zou Geithner niet naar Europa komen en meepraten. Het probleem is wel wat groter dan het bijdrukken van wat dollars.

---------- Post toegevoegd Sun 25 Sep 2011 om 13:00 ----------

Ja slimbo maar de domme mensen weten ook niet dat griekenland eruit gooien hogere economische gevolgen heeft voor nederland. Je moet lange termijn kijken.

Voor Nederland valt dat best mee. De ECB heeft een groot deel van de rommel al opgekocht van Nederlandse banken. Met geld van de belastingbetaler. :)

Voor Frankrijk en Duitsland is de situatie iets slechter, daarom storten ze graag wat geld. Jan Kees doet als reetlikker uiteraard mee.

Als het zo makkelijk was zou Geithner niet naar Europa komen en meepraten. Het probleem is wel wat groter dan het bijdrukken van wat dollars.

USA heeft geen baat bij een ongecontroleerd faillissement van Griekenland, dan dondert AIG ook in elkaar. Beter de Griekse schuld herfinancieren en aansturen op een gecontroleerd faillissement. Die uitstaande Credit Default Swaps worden bij een gecontroleerd faillissement waarschijnlijk niet getriggerd, bij een ongecontroleerd faillissement is dat zeker wel het geval.

Daarom moeten wij ook onmiddellijk stoppen met geld te geven. Gaat een topshowtje geven.

Daarom moeten wij ook onmiddellijk stoppen met geld te geven. Gaat een topshowtje geven.

Dat jij nou iedere maand tig honderden euro spaart voor je pensioen, de meesten hebben hun pensioen bij een pensioenfonds uitstaan. Nu maak ik me geen illusie dat er veel van over is in 2037 of 2040 maar ik houd toch liever een kansje dat er nog iets is overgebleven.

Een failliet Griekenland valt wel op te vangen, een volledig in elkaar geklapt financieel systeem niet.

Terug
Naar boven