XXL Nutrition

Nieuws Faillissement Griekenland nadert

Dat jij nou iedere maand tig honderden euro spaart voor je pensioen, de meesten hebben hun pensioen bij een pensioenfonds uitstaan. Nu maak ik me geen illusie dat er veel van over is in 2037 of 2040 maar ik houd toch liever een kansje dat er nog iets is overgebleven.

Een failliet Griekenland valt wel op te vangen, een volledig in elkaar geklapt financieel systeem niet.

In 2037? Die kans schat ik op ongeveer 0.

Waarom laten we Griekenland dan niet failliet gaan? Ik weet het antwoord wel. De belastingbetaler moet via de ECB eerst nog wat rotzooi opkopen.

• Topic Starter Topic Starter
In 2037? Die kans schat ik op ongeveer 0.

Waarom laten we Griekenland dan niet failliet gaan? Ik weet het antwoord wel. De belastingbetaler moet via de ECB eerst nog wat rotzooi opkopen.

Ik schat de kans op 20%, genoeg om in ieder geval geen in elkaar geklapt financieel systeem te wensen. Iets wat overigens nu ook grote gevolgen zou hebben en een crisis veroorzaakt die misschien wel tientallen jaren duurt.

Griekenland gaat failliet maar wel op een gecontroleerde wijze.

Ik wil best mee betalen aan het faillissement van griekenland, ik geef anders me geld toch alleen maar uit aan shakies.

Ik schat de kans op 20%, genoeg om in ieder geval geen in elkaar geklapt financieel systeem te wensen. Iets wat overigens nu ook grote gevolgen zou hebben en een crisis veroorzaakt die misschien wel tientallen jaren duurt.

Griekenland gaat failliet maar wel op een gecontroleerde wijze.

Gecontroleerde wijze aka de belastingbetaler neemt alle rotzooi over via de ECB. :D Mooi is dat.

Oftewel Griekenland gaat failliet en een aantal banken en het Amerikaanse AIG komen in problemen/maken wat minder winst of de schuld komt indirect bij de burger via het noodfonds (lees belastingen) en Griekenland gaat alsnog failliet. Ik kies dan voor optie 1.

Er is geen keuze. De banken maken niet wat minder winst, die gaan ook failliet als ze niet gered worden. Het was alleen beter geweest om dat zogenaamde ''noodfonds'' meteen in te zetten voor banken en niet voor Griekenland.

Natuurlijk kan een land wel failliet. Hoezo zou een land niet failliet kunnen? Het is in het verleden al vaak gebeurd.
Maar het land verdwijnt niet en moet sowieso door, in tegenstelling tot een failliet bedrijf. Dat bedoelen de meesten veronderstel ik.

Natuurlijk kan een land wel failliet. Hoezo zou een land niet failliet kunnen? Het is in het verleden al vaak gebeurd.

Zoals T. al zei, een land blijft bestaan, ook als het falliet gaat. Een bedrijf verdwijnt, maar Griekenland zal er hoe dan ook weer bovenop moeten klimmen.

Failliet gaan betekent gewoon dat je de schulden niet meer kunt betalen. Een bedrijf hoeft ook niet te verdwijnen, het kan een doorstart maken.

Als Griekenland echter nu besluit om de schulden niet meer terug te betalen wordt het lastig om de komende jaren nog geld te lenen. Het land bestaat natuurlijk nog steeds.

Snap ook niet dat iedereen constant de griekse werknemers zelf ligt af te zeiken, de meesten onder hun waren/aijn zelf niet echt "eurofiel".

Hier eens de andere kant van het verhaal:

http://www.youtube.com/watch?v=qKpxPo-lInk

Valt me op dat er steeds meer geluiden komen dat Griekenland best uit de zone kan en het allemaal niet zo'n ramp is. Rutte, Kroes en Duitsers/Fransen zien het ook niet meer zo zitten om te blijven helpen. Men moet nu een nieuwe steun gaan geven van 130 miljard en de Grieken worden nu toch wat zenuwachtig van al die Europese bemoeienis en Europa ziet dat de Grieken meer en meer scheit hebben aan Europa.

Logisch ook want de politiek moet die bezuinigingen aan het volk verkopen en dat is al heel lang onmogelijk want het zijn onmogelijke eisen stellen aan burgers.

Het gelijk van Wilders komt dus toch tot zijn recht alleen wilde Wilders dit al veel langer en had ons dat een hoop centen bespaard....

"
woensdag 18 mei 2011 07:26
De PVV wil dat Griekenland uit de euro vertrekt. PVV-leider Geert Wilders hoopt dat de Europese leiders Griekenland kunnen bewegen weer voor de drachme te kiezen. Met een eigen munt kunnen de Grieken hun economie weer een impuls geven en de eurolanden zijn van een groot probleem af. Nederland leende de Grieken eerder 4,7 miljard euro. Aangenomen wordt dat het land meer Europese steun nodig heeft. Wilders liet al eerder weten dat er [Link niet meer beschikbaar] meer moet naar Griekenland"

Grappig zo'n bericht uit MEI 2011.

Het zou ook helemaal niet zo'n ramp zijn, de enige ramp = geschonden ego's van de EU bazen.

De schuldencrisis in Europa toont gewoon aan dat tig verschillende economieën proberen onderbrengen onder één munt met één monetair beleid nooit kan werken.

Een faillissement is ook makkelijker te verwerken dan het land steeds dieper in de schuldenput te duwen. Dat Griekenland daarna niet meer zou kunnen lenen is ook onzin, al moet er eerst natuurlijk een grote herstructurering komen en een totaal ander beleid.

Er komen steeds meer berichten van politici dat Griekenland failliet mag. Dat betekent dat de ECB genoeg heeft opgekocht en straks mag dat allemaal afgeschreven worden.

Het failliet van Griekenland, mede mogelijk gemaakt door de belastingbetaler. Banken komen er weer goed van af. :thumbup:

"Door wel financiële hulp te bieden staat de eurozone er volgens Rutte nu sterker voor."

Dat denk ik niet...

Vraag me af of al die prostesterende Grieken het echt niet begrijpen of gewoon willen rellen om het rellen.

Misschien worden de griekse restauranten nu wel goedkoper :D

Bulk time!!!!!!!

+1

http://www.flickr.com/photos/papisc/4792135803/lightbox/

Dagelijks pita gyros eten.

images?q=tbn:ANd9GcRspYjVvYHk_1ed0_L92q7_QebUQS29V0Yv_GeIzNUmW6NGCqyfe50oUnhT1Q.jpg

ξεχάσετε την κρίση!
(forget the crisis)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven