- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PIGS krijg je niet zo snel weg, de euro weg zie ik al helemaal niet gebeuren.
Wat wilen ze dan doen, terug naar de ruilhandel?
Ik spreek ook over de langere termijn. Er bestaat altijd een kans dat het hele zootje escaleert... En nee dan gaan landen terug naar eigen munt uiteraard, of neuro oid.
vk urgent De deal om de Griekse schulden te verlichten gaat door. Er hebben zich genoeg partijen gemeld die bereid zijn de Griekse schulden kwijt te schelden.
Volgens de Griekse regering heeft 85.8 procent van de schuldeisers ingetekend op het voorstel, voor in totaal 172 miljard euro.
Griekenland wil de schuldenruil nu algemeen verbindend verklaren voor al deze obligaties, ook die van investeerders die niet uit vrije wil akkoord gingen met de schuldenruil. Daardoor zou 95,7 procent van de obligaties die in handen zijn van private investeerders worden ingeruild voor nieuw staatspapier met een lagere waarde.
Dat maakte de Griekse minister van Financiën Evangelos Venizelos vanmorgen bekend. De schuldenruil houdt in dat de waarde van de vorderingen van de schuldeisers met ongeveer 75 procent daalt. De totale Griekse schuld bedraagt nu 206 miljard euro. De vorderingen worden omgezet in in obligaties die minder waard zijn, met een lagere rente en een langere looptijd. Op deze manier daalt de Griekse schuldenlast met minimaal 107 miljard euro. Aan de deal doen grote banken en instellingen mee, zoals Allianz, Deutsche Bank en het Nederlandse ING.
Kwijtschelding, of sanering in elk geval, was een belangrijke voorwaarde van Europa aan Griekenland, om een tweede noodlening aan het land te kunnen verstrekken.
Absolute voorwaarde
Minister De Jager van Financiën herhaalde gisterochtend nog eens dat hij het doorgaan van de deal als een absolute voorwaarde ziet voor het overmaken van de 130 miljard euro noodhulp die de Europese landen en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) hebben afgesproken. Als de deal niet zou doorgaan, komt Griekenland in ernstige financiële problemen en dreigt een faillissement.
Het had er eerder deze week al alle schijn van dat genoeg private partijen zouden deelnemen aan de deal. De Griekse ministers van Financiën Evangelos Venizelos zei zijn kabinetsgenoten in een vergadering dat het goed ging, en dat er geen verrassingen waren. Ook de directeur van het Institute of International Finance (IFF), dat de gesprekken over de schuldenruil leidt, zei optimistisch te zijn.
Als het mijn centen niet zijn boeit het mij nie wat ze doenIk wist dat dit eraan kwam... zeg maar dag tegen je zuurverdiende centjes

Tzijn ook jouw belastingcentjes maat... ookal handel je of whatever je betaalt zowieso belasting dmv consumeren ( denk bv aan accijnzen ) dan dusja ook jouw geldAls het mijn centen niet zijn boeit het mij nie wat ze doen![]()

Ja of het nou naar Griekenland gaat of naar een ander dom doel.Persoonlijk zeg ik gewoon bankroet laten gaan die handelTzijn ook jouw belastingcentjes maat... ookal handel je of whatever je betaalt zowieso belasting dmv consumeren ( denk bv aan accijnzen ) dan dusja ook jouw geld![]()

Ja dat idee snap ik ook niet als wij normale mensen schulden hebben worden ze echt niet kwijtgescholden maja dit laat zien dat er blijkbaar veel vanaf hangtDenk ook aan het precedent dat hier gecreëerd wordt voor de rest van de PIGS. Als je het verknoeit dan worden je schulden later toch wel kwijtgescholden. Dus waarom nu drastisch in het eigen vlees snijden? Goeie zet weer EU.
Ja of het nou naar Griekenland gaat of naar een ander dom doel.Persoonlijk zeg ik gewoon bankroet laten gaan die handel![]()
je had gewoon ongelijk maatje lul er maar omheen 
Alle belangen in Griekenland zoveel mogelijk terugdraaien, uit de eu gooien en dan zoeken ze het zelf maar uit met hun 9-12 cultuur![]()