AndroidHealthClinic

Fatsoenlijk fysiek alleen mogelijk met gewichten hoger dan lichaamsgewicht?

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Voorlopig zie ik mezelf nog geen fatsoenlijke (8 of hoger) setjes van 100kg doen bij benchpress of incline benchpress. Is dit wel nodig om een fatsoenlijke borst te ontwikkelen? :(

Soms demotiveert me dat namelijk, want ik zit zo rond mijn lichaamsgewicht met bankdrukken en lijkt het alsof het toch geen zin heeft want mijn borst groeit amper (nog) heb ik het gevoel.

Dus mijn vraag is, moet je ver boven je lichaamsgewicht uitkomen wil je een beetje degelijke massa opbouwen of is het ook mogelijk met lagere gewichten..?

Beetje simplistische stelling, maar hij houd me wel bezig.. :rolleyes:

Kijk is naar trainingsfilmpjes van jay cutler die tilt en drukt absoluut niet het meeste gewicht maar let vooral op de uitvoering en de beweging die hij maakt en wat zijn doel van de oefening is.

Kracht komt wel vanzelf bij,gewoon wat tijd en dedication :p
probeer elke keer wat meer te doen

Gewicht heeft geen bal met spieromvang te maken. Gewichtheffers zijn veel sterker dan de meeste bodybuilders en hebben in verhouding veel minder spieromvang. Kracht (gewicht dus) krijg je door je hersenen te trainen zodat ze zoveel mogelijk spiervezels aan het werk zetten. Je gebruikt namelijk in normale omstandigheden als je traint maar 30-40% van je effectieve maximum kracht. Vandaar dat je soms verhalen hoort van vrouwen die een auto opheffen als hun kind in gevaar is. Op dat moment zorgt de adrenaline ervoor dat je veel meer dan dat normale percentage kan gebruiken.

Ik kende ooit een bodybuilder die armen had van 55 cm en zijn biceps trainde met halters van... 8 kg. Hij deed zijn oefeningen gewoon enorm traag en geconcentreerd.

Ik kende ooit een bodybuilder die armen had van 55 cm en zijn biceps trainde met halters van... 8 kg. Hij deed zijn oefeningen gewoon enorm traag en geconcentreerd.

Wtf. Dan doe je een halve dag over een rep wil je dat zwaar maken..

gewicht zegt duidelijk niks, ik druk meer dan gemiddeld voor mijn gewicht, en toch heb ik geen borst als die n*gers die met p*ssy gewichten smijten bij mij op de sportschool.

No offence. :p

gewicht zegt duidelijk niks, ik druk meer dan gemiddeld voor mijn gewicht, en toch heb ik geen borst als die n*gers die met p*ssy gewichten smijten bij mij op de sportschool.

No offence. :p

Dat is echt niet normaal soms, lopen inderdaad gasten hier die 70 a 80 kg drukken en een borst hebben waar je u tegen zegt. Maarja, verschil moet er zijn.

Misschien ophouden met halve reps te maken met bp:(

Gewicht heeft geen bal met spieromvang te maken. Gewichtheffers zijn veel sterker dan de meeste bodybuilders en hebben in verhouding veel minder spieromvang. Kracht (gewicht dus) krijg je door je hersenen te trainen zodat ze zoveel mogelijk spiervezels aan het werk zetten. Je gebruikt namelijk in normale omstandigheden als je traint maar 30-40% van je effectieve maximum kracht. Vandaar dat je soms verhalen hoort van vrouwen die een auto opheffen als hun kind in gevaar is. Op dat moment zorgt de adrenaline ervoor dat je veel meer dan dat normale percentage kan gebruiken.

wat een verhaal ook weer:rolleyes:
het is juist zaak om juist zoveel mogelijk vezels aan te spreken en dan hebben we het over type 2. deze zorgen voor de meeste massa maar idd ook krachtwinst.

winst die je never nooit krijgt door met 8kg dumbbells ultra super duper slow reps te maken, 55cm armen red je dan al helemaal niet tenzij je 2m+ bent met een bf van 30 en een flinke portie synthol.

Terug
Naar boven