MuscleMeat

FB i.c.m. UB/LB

Elian

Novice
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
77kg
Hallo forummers,

Ik had een vraagje over mijn trainingsschema. Eerst zal ik eens even de standaard dingen vermelden.

ik train inmiddels zo'n 2,5 jaar. Het overgrootte deel daarvan drie keer per week. Mijn doel is hypertrofie, dus meer massa, maar wel zo clean/droog mogelijk en kracht verbeteren ( dus meer/zwaarder liften). Betreffende materialen heb ik; een bankje, dipsteunen, barbell, twee dumbbells, geimproviseerde squatsteunen en een pull/chin-up station, ik fitness thuis.
Sinds een aantal weken, ongeveer 6-7, ben ik begonnen met een twee daagse full body. Hierbij gebruik ik het volgende schema;

Dinsdag
Military press 3x 8-12
Squat 3x 8-12
Bench press 3x 8-12
Bent over row 3x 8-12
Triceps extension 3x 8-12
Bicep curl 3x 8-12
Calf raises 3x 15-20

Donderdag
Military press 3x 8-12
Deadlift 3x 8-12
Bench press 3x 8-12
Bent over row 3x 8 - 12
Weighted dips 3x 8-12
Bicep curl 3x 8 - 12
Calf raises 3x 15-20

Ik vraag mij af of een dergelijk schema twee keer per week wel voldoende is voor mijn doel, ik vind twee keer toch wat weinig en heb ook genoeg motivatie voor een derde keer. Mede daarom wil ik toch weer naar drie keer per week toe. Door mijn voetbal kan ik echter niet fitnessen op maandag, woensdag en zaterdag. Het standaard maandag woensdag vrijdag is dus geen optie. De opties die ik dus overhoudt zijn dinsdag, donderdag en vrijdag. Zondag heb ik ook andere bezigheden.

Nu zie ik twee opties. Mijn huidige tweedaagse full body op dinsdag en donderdag aanhouden, of een combinatie van Full body en een upperbody/lowerbody split. Hierbij dacht ik eraan om dan op dinsdag een full body te doen, en op donderdag een lower body, en dan op vrijdag een upper body. Hierbij loop ik echter tegen het mogelijke probleem aan dat ik op deze wijze te weinig rust krijg en dus niet goed herstel en niet goed train.

Hierbij zou ik dus graag jullie advies/feedback/mening willen!

je kunt toch ook gewoon 3 dagen per week FB doen ? of push-pull-legs ? hou je toch wel een beetje dat FB idee

Benen pak je met het voetballen nogal aan. Dus je kan eventueel op een voetbal dag nog extra bovenlichaam doen?

Benen pak je met het voetballen nogal aan. Dus je kan eventueel op een voetbal dag nog extra bovenlichaam doen?

Gewoon helemaal geen benen trainen, met voetbal train je ze al genoeg hoor ! Eventueel hamstrings en kuiten extra maar kijk maar naar voetballers allemaal grote quads dus dat hoef je niet te doen !

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon helemaal geen benen trainen, met voetbal train je ze al genoeg hoor ! Eventueel hamstrings en kuiten extra maar kijk maar naar voetballers allemaal grote quads dus dat hoef je niet te doen !

M'n benen zijn door voetbal inderdaad wel prima in verhouding tot mijn bovenlichaam. Alleen oefeningen als deadliften en squatten zijn natuurlijk wel echt de basis, dus die ga ik niet schrappen uit m'n training.

Ik zit te denken aan dinsdag fullbody, en dan donderdag lowerbody en vrijdag een upperbody. Of dus gewoon dinsdag donderdag en vrijdag fullbody, maar twee dagen full body achter elkaar lijkt me in verband met de benodigde rust voor spiergroei en herstel niet echt ideaal.

Donderdag lowerbody en de dag erna meteen upperbody moet wel kunnen toch?

Ik maakte eigenlijk een sarcastische opmerking. Want je moet je benen ook gewoon flink aanpakken en niet zoals florizs zei dat je ze al flink aanpakt met voetbal want dat gebeurt niet heel echt, je pakt ze wel een beetje aan maar niet optimaal. Met beenoefeningen pak je ze daar integen wel goed mee aan.

Voor de rest zou ik ipv dat FB gecombineerd met UB/LB laten en een 3 daags split er van maken. En als je er toch voor kunt zorgen om 4 dagen te trainen voor een UB/LB dan zou ik zeker daar voor gaan zodat je je spieren 2x per week traint wat voor een naturel beter is(weet niet of jij dit bent maar daar ga ik van uit). De vooral waar jij je prettig bij voelt en wat jij leuk vind om te doen want als je het niet leuk vind kap je er mee uitendelijk en dat zou zonde zijn..

Terug
Naar boven