- Waardering
- 19
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 57kg
Hallo allemaal,
Ik zou graag jullie feedback willen op mijn nieuwe trainingsschema waar ik na mijn vakantie mee wil gaan beginnen. Mijn huidige trainingsschema heb ik nu ongeveer een jaar gedraaid en merk dat het nu begint te vervelen dus tijd voor wat meer afwisseling. Hiervoor had ik een ABA BAB schema, nu wil ik naar een ABC schema. Ik blijf wel gewoon 3x per week full body doen, maar ga ook in de belasting iets omlaag. Voorheen deed ik alles 4 sets, nu wil ik naar 3 sets gaan. Dit doe ik omdat ik de krachttraining combineer met andere sporten (2 of 3x volleybal en 2 of 3x boksen) en dus ook genoeg wil herstellen. Dus per week is het 3x kracht en 5x boksen/volleybal.
Dit is wat ik voor ogen heb:
Split squats is uiteraard per been, dus ieder been 2x. Bij chin up staat 3x 5. Ik kan nog geen 5 volledige chin ups dus ik doe nu altijd 1 of 2 chin ups, daarna halve chin ups en evt nog negatives, totdat ik 5 reps heb gedaan. Op termijn hoop ik natuurlijk boven die 5 uit te komen en wellicht ook ooit te gaan wisselen voor pull ups, maar daar ben ik nu nog niet.
Doel: ik ben best wat afgevallen in 1,5 jaar. Gestart op 80 kg, nu op 58 kg. Nog een klein vetrandje rond mijn (onder)buik, maar doel is nu om wel wat meer spiermassa te gaan opbouwen. Ik twijfel nog tussen meteen een lean bulk of eerst even een tijdje rond onderhoud eten.
Alle tips worden zeer gewaardeerd!
Ik zou graag jullie feedback willen op mijn nieuwe trainingsschema waar ik na mijn vakantie mee wil gaan beginnen. Mijn huidige trainingsschema heb ik nu ongeveer een jaar gedraaid en merk dat het nu begint te vervelen dus tijd voor wat meer afwisseling. Hiervoor had ik een ABA BAB schema, nu wil ik naar een ABC schema. Ik blijf wel gewoon 3x per week full body doen, maar ga ook in de belasting iets omlaag. Voorheen deed ik alles 4 sets, nu wil ik naar 3 sets gaan. Dit doe ik omdat ik de krachttraining combineer met andere sporten (2 of 3x volleybal en 2 of 3x boksen) en dus ook genoeg wil herstellen. Dus per week is het 3x kracht en 5x boksen/volleybal.
Dit is wat ik voor ogen heb:
| Zondag | Dinsdag | Vrijdag | |
| Benen | Squat 3x 6-10 | Leg extension 3x 8-12 | Hack squat 3x 8-12 |
| Billen/hamstring | RDL 3x 6-10 | Bulgarian split squat 2x 8-12 | Hip thrust 3x 8-12 |
| Schouders | Cable lateral Raise 3x 8-12 | Arnold press 3x 8-12 | Overhead press 3x 8-12 |
| Rug | Chin up 3x 5 | 1 arm lat pulldown 3x 8-12 | Machine row 3x 8-12 |
| Buik | Cable crunch 3x 8-12 | Decline crunch 3x 8-12 | Leg raise 3x 8-12 |
| Borst | Fly 3x 8-12 | Incline dumbell bench press 3x 8-12 | Bench press 3x 8-12 |
Doel: ik ben best wat afgevallen in 1,5 jaar. Gestart op 80 kg, nu op 58 kg. Nog een klein vetrandje rond mijn (onder)buik, maar doel is nu om wel wat meer spiermassa te gaan opbouwen. Ik twijfel nog tussen meteen een lean bulk of eerst even een tijdje rond onderhoud eten.
Alle tips worden zeer gewaardeerd!
Laatst bewerkt: