MuscleMeat

Feliciteer hier de nieuwe koning Wimpie-Lex

Proost ouwe! Groeten van een republikein.

Net op het nieuws het koningslied zien voorgedragen worden, whahahahahaha

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

@ Sanca

Er zijn maar weinig Nederlanders die dat een goed nummer vinden. Met name dat achterlijke rapstuk. Maar goed er moeten een paar buitenlanders in zitten anders is het discriminatie.

Van harte dan maar met je koningschap Willem VI, ondanks al het gebitch ben ik blij met ons koningshuis dat zo dicht bij het volk staat en Maxima en de dochters maken het plaatje af. Die kamerleden met hun 'dat beloof ik' ipv God helpe me etc. vond ik weer eens nergens over gaan. Is toch gewoon traditie?
Schrok me wel net rot toen er 10 straaljagers laag boven me vlogen op balkon, luchtruim is dicht en hoorde een oorverdovend vliegtuig geluid en keek naar boven en vliegen ineens f16s boven je hoofd. Koningslied vond ik ook wel toepasselijk, lekker divers, net als ons land en volk.

Van harte dan maar met je koningschap Willem VI, ondanks al het gebitch ben ik blij met ons koningshuis dat zo dicht bij het volk staat en Maxima en de dochters maken het plaatje af. Die kamerleden met hun 'dat beloof ik' ipv God helpe me etc. vond ik weer eens nergens over gaan. Is toch gewoon traditie?
Schrok me wel net rot toen er 10 straaljagers laag boven me vlogen op balkon, luchtruim is dicht en hoorde een oorverdovend vliegtuig geluid en keek naar boven en vliegen ineens f16s boven je hoofd. Koningslied vond ik ook wel toepasselijk, lekker divers, net als ons land en volk.

Dit is echt het grootste non-argument aller tijden. "Ja, dat is toch gewoon traditie?" Precies wat je al die monarchisten ook allemaal hoort roepen. Als de mensheid altijd alles maar "volgens traditie" was blijven doen, hadden we nu nog met een berenvelletje om gelopen. Mensen veranderen, de wereld verandert. Ik zou het niet over mijn lippen kunnen krijgen om bij God trouw te zweren aan wie dan ook.

Hoezo heb je daar zoveel moeite mee? Ik geloof ook niet maar heb totaal geen problemen met die zin. Dat tijden veranderen is duidelijk te zien aan onze nieuwe koning en zijn vrouw. Maar enige vorm van traditie lijkt me wel gepast tijdens de inhuldiging van een vorst, net zoals de kleurrijke uniformen en kerk waar de dienst in gehouden werd.
Waar ik een beetje zat van wordt is gebazel over geldverspilling en middeleeuwse praktijken. Alsof die paar tonnen per jaar die zij ontvangen de recessie oplossen. Daarnaast is onze monarchie sinds 1848 uiterst modern en er is dus niets middeleeuws aan.
Een president kost ook niet niets en vergeet niet de eenheid waar de Oranjes die boven de politiek staan in dit diverse land voor zorgen. Ik vind het allemaal de centen wel waard.

Laatst bewerkt:
Hoi Ray

Ruud,

Gefeliciteerd

de eenheid waar de Oranjes die boven de politiek staan in dit diverse land

Neem de kersttoespraken van Bea en je weet dat de Oranjes niet boven de politiek staan. Die toespraken zijn doorspekt met politieke opvattingen.

---------- Post toegevoegd 30 April 2013 om 22:02 ----------

Hoezo heb je daar zoveel moeite mee? Ik geloof ook niet maar heb totaal geen problemen met die zin. Dat tijden veranderen is duidelijk te zien aan onze nieuwe koning en zijn vrouw. Maar enige vorm van traditie lijkt me wel gepast tijdens de inhuldiging van een vorst, net zoals de kleurrijke uniformen en kerk waar de dienst in gehouden werd.
Waar ik een beetje zat van wordt is gebazel over geldverspilling en middeleeuwse praktijken. Alsof die paar tonnen per jaar die zij ontvangen de recessie oplossen. Daarnaast is onze monarchie sinds 1848 uiterst modern en er is dus niets middeleeuws aan.
Een president kost ook niet niets en vergeet niet de eenheid waar de Oranjes die boven de politiek staan in dit diverse land voor zorgen. Ik vind het allemaal de centen wel waard.

Eens wat betreft dat gezeur over geldverspilling. Dat is onze kleingrutters mentaliteit.

En tradities horen op een dag als vandaag in de zin van protocollen en kostuums. Maar NIET volksvertegenwoordigers die de koning zweren/beloften doen. Een volksvertegenwoordiger doet het volk een belofte en op basis daarvan kan ik diegene mijn vertrouwen en mijn stem geven. De naam is ook volksvertegenwoordiger en niet bediende van de koning. Dat is geen traditie dat is uiterst principieel!!!!

Dat is dan dus gewoon een kwestie van principieel zijn in je opvattingen. Ik ga mijn principes toch niet aan de kant schuiven omdat de één of andere traditie dat voorschrijft? Mijn schoonouders zijn ook zo gristelijk als de pest, maar dat betekent toch echt niet dat ik mijn handjes ga vouwen als ik daar aanschuif hoor. Nu komen de meeste Kamerleden over het algemeen al niet echt geloofwaardig over als het om principiële kwesties gaat, maar degenen die tegen hun principes en overtuigingen in tóch een eed zweren in de naam van God mogen ze wat mij betreft direct aan de kant schuiven, dat is toch pure huichelarij.

Waar ik een beetje zat van wordt is gebazel over geldverspilling en middeleeuwse praktijken. Alsof die paar tonnen per jaar die zij ontvangen de recessie oplossen.

Lol, paar tonnen? Je hebt geen idee hoeveel geld daarin omgaat kerel. Maar je hebt in principe gelijk als je stelt dat dat geen (bepalende) rol moet spelen in het al of niet afschaffen van de monarchie.

Daarnaast is onze monarchie sinds 1848 uiterst modern en er is dus niets middeleeuws aan.

De monarchie is niet modern dankzij ons koningshuis, maar grotendeels ondanks ons koningshuis. "Onze" monarchie heeft vaak fel tegenstand geboden tegen elke vorm van constitutionele wijziging van de rol van de vorst in Nederland. Willem III heeft zich lange tijd hevig verzet tegen de grondwet van 1848 en was fel gekant tegen de constitutionele monarchie en aanhanger van absolutistische ideeën. Emma vormde een tussenpoze, maar Wilhelmina ging vrolijk verder met het tegenwerken van de constitutionele monarchie. Pas vanaf Juliana veranderde dat wat, maar ook zij en Beatrix hebben altijd aangegeven verdere inperking van de rol van de vorst niet toe te juichen.
En een president kost natuurlijk veel en veel minder dan een volledig Koninklijk Huis dat grotendeels op onze kosten draait. En "de eenheid van de Oranjes"? Als er één familie vol onderling bedrog, chantage, haat, afgunst, misdaad, etc zit, dan zijn het de Oranjes wel.

• Like
Waarderingen: mat
Neem de kersttoespraken van Bea en je weet dat de Oranjes niet boven de politiek staan. Die toespraken zijn doorspekt met politieke opvattingen.

Eens wat betreft dat gezeur over geldverspilling. Dat is onze kleingrutters mentaliteit.

En tradities horen op een dag als vandaag in de zin van protocollen en kostuums. Maar NIET volksvertegenwoordigers die de koning zweren/beloften doen. Een volksvertegenwoordiger doet het volk een belofte en op basis daarvan kan ik diegene mijn vertrouwen en mijn stem geven. De naam is ook volksvertegenwoordiger en niet bediende van de koning. Dat is geen traditie dat is uiterst principieel!!!!

Dat zijn individuele gevallen ja. Van Willem IV zou ik door zijn belang in handel en zijn zakenvriendjes verwachten dat zijn stem eerder naar rechts dan naar links gaat itt Beatrix. Zeker weten doe je dit nooit. Maar in tijden van crisis staat het koningshuis als geheel duidelijk boven de politiek en biedt zij naar mijn mening een minder gekleurde en morele steun aan het volk dan een president of minister zal doen. 

Zolang onze koning nog verstrengeld is met onze democratie zoals in 1848 is bepaald en staatshoofd is zie ik wel in waarom deze beloftes nog worden gehouden.

Ik vond het eigenlijk zo slecht nog niet (lied) maar dat rappen , KLICK meteen over !

De W van stamppot!!!

zolang er een verschil is tussen een mening hebben (en uitspreken) en je macht gebruiken om je ideedn te implementeren... meh.

Alsof een president goedkoop is.. alleen de kosten van de verkiezingen al.

+1

trouw aan Nederlandse grondwet of zo is al voldoende. De monarchie maakt daar op dit moment nog deel van uit, dus die trouw aan het koningshuis is inherent al geregeld. Irriteerde me trouwens ook dat het zo nodig in een kerk moest en dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die iets beloven en mensen hopen dat ze daarmee waarlijk hun verzonnen almachtige christelijke vriendje helpen.... volgende keer gewoon in de arena (en die persoonlijke beloftes kunnen dus wel achterwege gelaten worden)

Oh en whatsup met al die gang-signs die die reli's opgooien. 2 vingers in de lucht, een hele hand, een hand op het hart.. probeerden ze origineel te doen of zo ? Doe dan 3 vingers in de lucht (behalve in Duitsland)

Terug
Naar boven