XXL Nutrition

Fiets belastbaar?

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
hey,

iemand die weet tot hoe zwaar een goede wielrenner belast mag worden?
Of ATB met wegbanden.
Gaat mij om dat ik een sportieve fiets wil, maar die wel langer als een jaar meegaat:D
Ik ben mijn gewicht nu al omlaag aan het halen, maar weeg nog erg zwaar, dus hij moet wel wat kunnen hebben.

RichardV, een buffel van 140(?) kg, op een wielrenners fiets :roflol:

Een racefiets ongeveer tot een kilo of 100. Daarboven moet je toch echt wel een verstevigd frame hebben en zeer goed gespaakte wielen. Ik ramde op 94 Kg al aardig wat wielen krom en mijn bracket werd ook niet echt vrolijk.

Mountainbike met paar goed gespaakte wielen kan je nog wel een stuk hoger gaan. In dat geval een stijf alu frame nemen. Cannondale of gelijkwaardig. Als je kwaliteit wil moet je echter wel denken aan minimaal € 1.500,-

:roflol:

haha kijk met me 90 kg hoef ik hier gelukkig niet over na te denken.

ot: ga eens naar een fietsenwinkel en vraag het daareens :)

• Topic Starter Topic Starter
Hmm had toen een specialized met speciale velgen en spaken.
Echter met off road banden. Wil nu gewoon op de straat fietsen.

@Anabolic:
Ben aardig aan het afvallen:)
Was 2 maanden terug nog 147,5. Zit nu op 139,7.
Wil terug naar 110 voor eind van het jaar.
Door blessures kan ik niet meer lekker trainen en heb er teveel last van in het dagelijkse leven, dat ik ff e.e.a. op laag pitje zet. Dus ff normaal leven weer:)

Een goede MTB moet het wel kunnen houden mits je er geen rare spongen gaat maken, ik zit ook vaak zat samen met iemand op een oude damesfiets, zit ook bij elkaar 180KG op. MTB moet dan wel iets meer kunnen houden lijkt mij mits je geen rare sprongen gaat maken.

Wil je er echt op trainen of is het meer een beetje toeren? Scheelt nogal, als je gaat toeren moet je zeker geen racefiets nemen. De voorover gebogen houding is niet echt comfortabel als je gaat toeren.

Wil gewoon sportief rondfietsen.
Km of 50 per keer dat ik fiets.
De houding van een wielrenner is denk ik ook net te extreem voor mij (ben ook vrij lang en zwaar, dat voorover zitten gaat misschien ook wel in de rug zitten).

Een goede toerfiets is goedkoper dan een goede mountainbike. Voordeel is dat zo'n fiets gemaakt is om te belasten en je hebt ook nog eens licht en spatborden.

zoiets meer ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

allemaal te vinden op Fietskopen.be bv ;)

Alleen is dat amper een fiets te noemen, kwaliteit is gewoon te laag om er regelmatig mee te koersen.

Bikemotion

Dat lijkt er meer op.

Alleen is dat amper een fiets te noemen, kwaliteit is gewoon te laag om er regelmatig mee te koersen.

Dat lijkt er meer op.

Dat ziet er idd al beter uit ;)

Ik denk dat wanneer je bij de bekendere merken van fietsen gaat kijken,
(Minerva, Giant, Binachi bv) je ook wel kwaliteit en duurzaamheid krijgt.
Mss dus best idd eens gaan kijken bij de lokale fietsenboer ;)

Zal van de week eens langsgaan bij Biketotaal ofzo.

Heb sinds vorige week eindelijk ook mijn nieuwe racefiets !

Maar aan die voorover gebogen houding is het idd wennen, en gegarandeerd rugpijn met jouw lichaamsbouw Richard.

Wel leuk als je vroeger altijd mountain bike gereden hebt, gaat echt veel sneller met die dunne bandjes. Even wennen.

Hmm had toen een specialized met speciale velgen en spaken.
Echter met off road banden. Wil nu gewoon op de straat fietsen.

@Anabolic:
Ben aardig aan het afvallen:)
Was 2 maanden terug nog 147,5. Zit nu op 139,7.
Wil terug naar 110 voor eind van het jaar.
Door blessures kan ik niet meer lekker trainen en heb er teveel last van in het dagelijkse leven, dat ik ff e.e.a. op laag pitje zet. Dus ff normaal leven weer:)

Je gewicht was ook wel erg hoog, cutten is idd niet zo heel gek...

Mountainbike zou ik sowieso voor gaan, zo'n ding moet het wel kunnen hebben... Heb met mijn 110 kg nog nooit een enkel probleem mee gehad

De houding van een wielrenner is denk ik ook net te extreem voor mij (ben ook vrij lang en zwaar, dat voorover zitten gaat misschien ook wel in de rug zitten).

Let er goed op dat je een fiets koopt die groot genoeg is.. Daarnaast punt je altijd de stuurpin iets verlengen voor een prettige houding... BBB en andere merken hebben wel langere stuurpinnen (als die van zichzelf nog lang genoeg is)

Heb een mountainbike, op me zwaarst woog ik 100kg en dat trok ie makkelijk. Weeg nu 90kg en geen problemen gemerkt. Alles draait nog lekker.

gewoon een fiets halen en wat stalen buizen tussen lassen. 2 scooterwielen eronder en klaar.

Zou een cross hybride fiets dan géén oplossing kunnen zijn ?

Hier een voorbeeldje van zo'n fiets: merk Fisher Bikes, model 'Kaitai', sportief, MTB frame en toch snel in het verkeer dmv grotere wielen ..

pas ook op met die zadelpennen, mijne is laatst gebroken :S

Terug
Naar boven