Fitness Seller

fietsen en body-building

thermischelan

Novice
Waardering
0
Hoi,ff een klein vraagje wie kan mij vertellen of het mogelijk is om 4 a 5 keer per week 1 uur en 40 minuten te fietsen (58 km) en massa opbouwen terwijl men daarbij continu dienst draait en 41 jaar is????
Bedankt voor je reactie.Eventueel ook tips over schema indeling.

dat wordt érg moeilijk. aangezien je dan zóveel calorien verbrandt dat t moeilijk wordt om te kunnen bulken (meer calorien eten dan dat je verbruikt).

aangezien je dan die dag ook zoveel fietst, zal je ook nooit optimaal kunnen trainen omdat veel energie verbruikt is voor t fietsen.

dus ik denk dat het heel moeilijk tot bijna onmogelijk is om te kunnen bodybuilden en fietsen.

Valt wel mee, gewoon extra eten.
Ligt er ook aan met welke intensiteit je dat doet. Op eeng egeven moment ben je zo gewend aan die einden fietsen dat je het met '2 vingers in de neus ' doet om met een wielerterm te spreken.

Dus.. gewoon blijven doen, is goed voor je cardio-vasculaire training.

Eh ff omgerekend.. en dat is idd wel errrug hard wat je rijdt, : 58 km in 100min is bijna 35 km/u gemiddeld. Doe ik je echt niet na.. tenzij je dat op een ligfiets haalt, dan is het niet zo'n vreemd gemiddelde.

Je ziet in de praktijk bitter weinig wielrenners met groot bovenlijf.. er is me door mijn fietsmaatje en kootsj ook letterlijk gezegd dat bovenlijf-spieren alleen maar ballast zijn. Sterk mag je best zijn, maar spierontwikkeling is dan ongewenst.

Groetjes van Espi, die gem 125km/week rijdt zonder extra training maar meestal nog 1 tocht van plm 100-200km rijdt en 1-2x aan spinning doet.... spierontwikkeling gaat dan ook super-langzaam!

Ik denk niet dat je het zo simpel moet zien als "waneer je maar meer calorien binnen krijgt als je verbruikt kom je aan"

Vergeet niet dat elke dag zolang op de fiets ervoor zorgt dat bepaalde spiergroepen elke dag gebruikt worden en dus niet echt de kans krijgen bij te komen (lees groeien)

Ik weet niet waarom je zoveel op de fiets zit (5x/week doet me denken aan fietsen van en naar werk?)
Maar tenzij het een meerjaren plan mag worden (en dan bedoel ik ook veel meer jaren) zou ik toch het fietsen een stuk verminderen

Als het om woon-werk verkeer gaat (zie dat je ook motor rijdt?) dan zou ik het tot 3x/wk terugbrengen.. is ook een effectievere training. Als je geen ligfiets rijdt (dan is 35 gem niet zo heel bijzonder) dan zeker wat tempo minderen.

Beste is dan om en om met KT en tenminste 1 dag/week volledige rust houden.. zeker als het klopt dat je brandweerman bent (is vertaling fire man??)

Espi.. 26km/trainingsdag (meestal op volle snelheid heen, rustig uittrappend terug naar sportschool).

Terug
Naar boven