XXL Nutrition

Fikky's log

fikky

Advanced Bodybuilder
Waardering
228
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zal mij zelf even introduceren. Ik heb jarenlang op internationaal niveau gewielrend. Hier ben ik in mei dit jaar mee gestopt. Ik was altijd erg licht en had een vetpercentage van rond de 7/8%. Toen ik gestopt was sprong het verpercentage omhoog, en dat is de reden voor mij geweest om naar de sportschool te gaan. 3 september schreef ik mij in voor de plaatselijke sportschool en ben gaan trainen. Omdat ik gewend ben veel te trainen (6 a 7 x in de week) de eerste week gelijk 3 x heen gegaan. Het beviel mij goed maar ik had wel veel last van spierpijn ( logisch..). Ik zag iedereen na het sporten een shake drinken, na daar vraag naar gedaan te hebben bleek het een Whey shake te zijn, 2 euro voor een halve liter. Aha, een oude bekende uit het wielrennen, want veel wielrenners gebruiken dit ook om te herstellen. Ik had dit nog nooit gebruikt, maar het leek mij wel wat. Zo schafte ik 2 weken lang na elke training een shake aan. 3 a 4 x in de week 2 euro, dat loopt al gauw op voor een jongen van 17 jaar. Zodoende kwam ik hier terecht, en ben ik er achter gekomen wat voor een levensstijlsport dit eigenlijk is. Dit bevalt mij wel en ik besloot om informatie te gaan vergaren over voeding, training en supplementen.

Ik ben doelen gaan stellen, een simpel trainingsschema opgezet en op mijn voeding gaan letten. Vorige week heb ik Whey Perfection en Black Burn besteld bij Body en Fitshop, dit leek mij prima om mijn vetpercentage iets naar beneden te halen.

Nu start ik dit log op, om mijn trainingen en ervaringen met jullie te delen, waar jullie op zouden kunnen reageren en tips kunnen geven.

Ik hoop dat jullie mij op een positieve wijze willen steunen!

Mijn trainingsschema:

Maandag: Borst, triceps en buik.
Dinsdag: Schouders, biceps en buik.
Woensdag : Rug en benen.
Donderdag: Borst, triceps en buik.

Ik let erg op mijn voeding en probeer veel eiwitten binnen te krijgen met weinig vet. Aangezien ik 17 jaar ben en nog gewoon thuis woon, is dit niet altijd mogelijk ( eten wat de pot schaft). Ik heb wel kipfilet op brood, eet kwark en neem geen snacks als chips en snoep.

Mijn doel :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben bereid hier voor te gaan en er dingen voor te laten.

Op of aanmerkingen hoor ik graag!

Suc6 en ik zou voor een breder fysiek gaan; dit is iemand met goede buikspieren, maar de rest...:)

• Topic Starter Topic Starter
Suc6 en ik zou voor een breder fysiek gaan; dit is iemand met goede buikspieren, maar de rest...:)
Dit is een "korte termijn" doel. Dit is iets meer in shape dan dat ik een jaar geleden was. Ik zit nu in een cut fase en probeer weer in goede vorm te komen. Na die tijd wil ik massa opbouwen en wat dikkere spieren krijgen.

Hmmm... apart trainingschema man, ik zou als eerste (als dat mogelijk is) je dagen aanpassen i.p.v. wat je nu hebt naar ma/di rust do/vrij gaan.
Tevens zou ik rug & benen niet samen op één dag trainen, maar deze apart en combineren met een kleinere spiergroep (biceps/triceps/buik/schouders)

Hmmm... apart trainingschema man, ik zou als eerste (als dat mogelijk is) je dagen aanpassen i.p.v. wat je nu hebt naar ma/di rust do/vrij gaan.
Tevens zou ik rug & benen niet samen op één dag trainen, maar deze apart en combineren met een kleinere spiergroep (biceps/triceps/buik/schouders)
In dagen switchen is niet mogelijk ivm werk op vrijdag. Wel zou ik rug en benen uit elkaar kunnen halen en de borst op donderdag weg laten vallen. Wat zou u dan aanraden? Woensdag rug icm met : ? en donderdag benen icm met : ?

Als je 4 dagen wil trainen zou ik bijvoorbeeld dit aanhouden:

Maandag: Borst en triceps (eventueel buik)
Dinsdag: benen.
Woensdag : Rug en biceps
Donderdag: schouders en buik

Je traint 4 dagen per week precies achtereenvolgens wat het wel lastig maakt om een goed schema op te stellen i.v.m. herstel. Normaal zou een dag er tussen laten het beste zijn voor optimaal herstel. Maar bovenstaand schema moet ook goed gaan.

Verder leuk dat je deze sport op wilt pakken, ik geef je als tip vooral goed inlezen en eerst flink massa opbouwen. Een cut zou ik nog even mee wachten (tenzij je echt hoog in vetpercentage staat). Het beste bouw je de komende maanden gewoon massa op (dus dat betekend veel eten:D), en cut je dan richting de zomer. Dan moet dat doel van je wel te halen zijn denk ik.

Als je 4 dagen wil trainen zou ik bijvoorbeeld dit aanhouden:

Maandag: Borst en triceps (eventueel buik)
Dinsdag: benen.
Woensdag : Rug en biceps
Donderdag: schouders en buik

Je traint 4 dagen per week precies achtereenvolgens wat het wel lastig maakt om een goed schema op te stellen i.v.m. herstel. Normaal zou een dag er tussen laten het beste zijn voor optimaal herstel. Maar bovenstaand schema moet ook goed gaan.

Verder leuk dat je deze sport op wilt pakken, ik geef je als tip vooral goed inlezen en eerst flink massa opbouwen. Een cut zou ik nog even mee wachten (tenzij je echt hoog in vetpercentage staat). Het beste bouw je de komende maanden gewoon massa op (dus dat betekend veel eten:D), en cut je dan richting de zomer. Dan moet dat doel van je wel te halen zijn denk ik.

Bedankt voor de info! Het gaat me er vooral even om een aantal kilo's kwijt te zijn, ik ben sinds mei 6 kilo gegroeit en kreeg een beginnend buikje. Mensen zeiden daar wat van, daar werd ik niet zo vrolijk van.

Vandaag keihard getraind, zit nu een half uur achter de laptop en alles traint nog na. Heb progressie geboekt op borst. Erg tevreden met vandaag! Morgen voor het eerst een PWO proberen, morgen krijg ik nog een leuke bestelling binnen van B&F :)

Omdat ik een buikje heb wil ik graag 3 x in de week erbij proberen te gaan hardlopen/joggen. Iemand die mij kan vertellen of dit invloed heeft op mijn gains ofzo?

Gister echt een supertraining gehad! De oplaadfase van creatine zat erop en mijn spieren stonden lekker hard. Borst en triceps gedaan, ik had echt een superpomp!! Dit geeft moraal!

Na veel ingelezen nog te hebben op dit forum besloten om toch maar te gaan bulken. Lekker veel vreten maar wel verantwoord natuurlijk. Trainen gaat steeds beter en doe veel verschillende oefeningen met goede begeleiding in de sportschool. Helaas met schouders wel last van een ( ik denk aanhechtingsspier). Vooral met millitary press. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Terug
Naar boven