Fitness Seller

Film fouten

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Leuk om te zien dat er miljoenen omgaan in de film industrie en er toch nog amateuristische fouten worden gemaakt. Een paar voorbeelden:

In Troy vliegt er een vliegtuig voorbij in een scene :eek: Is me niet opgevallen toen ik de film in de bios zag maar is toch wel lachwekkend :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In The Godfather deel 1 zie je tijdens de begravenis scene van Don Corleone een gezicht in beeld. Sommige beweren dat het de moeder van de familie is maar de regiseur heeft laten weten dat het de cameraman (of vrouw) is en in beeld kwam door de reflectie van het zonlicht ofzo. Deze is me echter wel opgevallen en shrok me kapot toen ik de film 's avonds om 3 uur 's nachts keek :eek: gelukkig ben ik niet de enige :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er schijnt in Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Rings een vrachtwagen in de achtergrond te rijden in de scene waar Frodo en Sam in het grasveld zitten. Deze is bij de dvd versie weggepoetst maar je kan in de verte toch nog iets zien. Peter Jackson ontkend nog steeds dat er een vrachtwagen in de film zit. Helaas heb ik hier geen plaatje van.

Your turn :cool:

moviemistakes.com ;)

Ik vondt het altijd helemaal geweldig om zo'n lekkere B-film op te zetten en dan op te gaan letten hoe vaak je de microfoon boven in beeld zag verschijnen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Leviathan zei:
Ik vondt het altijd helemaal geweldig om zo'n lekkere B-film op te zetten en dan op te gaan letten hoe vaak je de microfoon boven in beeld zag verschijnen. :D
idd! :roflol:

Maar in deze thread doel ik meer op de "A" films.

Reken je ook mee het schieten van 550 kogels uit een glock of colt? (met 1 patroonhouder)
of een wagen in elkaar rijden aan 1 kant en een scene later zit de deuk aan de andere kant?

Damn dat gebeurt veel...

Auto's die ontploffen alsof er 1500 liter brandstof inzit duuuhhhhhh
Geluid in de ruimte (star trek) ehhh er was toch iets nodig om geluid te dragen?? duuhhhh
Wel eens een cowboy film gezien waar de acteur een horloge om had? (ik wel)

Wel lachen om te zien dat soort shit ja!

Op imdb kun je ook bij elke film naar 'goofs' kijken, daar staan ook voor elke film veel fouten.

bestonden er in de tijd van troy dan nog geen vliegtuigen?

Balboa18 zei:
bestonden er in de tijd van troy dan nog geen vliegtuigen?
:duh:

Ook een hele opvallende, in de film Commando wordt de rooie sportwagen met arnie en die chick behoorlijk geramd, een scene later heeft hij ineens niet meer dan een paar krassen.

In Scarface (remake) trekt het spiegelbeeld van Tony Monatana eerst aan de sigaret daarna de "echte" .

In Mr. & Ms. Smith: Angelina heeft in de lift 2 pistolen, stapt uit en heeft plots 2 machinegeweren. ???
Verder de grootste fout die je overal ziet: Ze schieten op de benzinetank van een auto en deze ontploft... In het echt gaat zo'n kogel gewoon erdoor. :)

In de film A Few Good Men zie je op een gegeven moment Sam (Kevin Pollack) de deur open doen, en een seconde later in de close up van de deur moet hij die opnieuw open doen.

Ook vreemd, een dubbele deur.

En in de Film de Gladiator is een scene in die arena een spoor te zien van de camera wagen. Weet zo niet meer welke scene, maar rupsbanden hadden de paarden toen nog niet volgens mij :P

Je speciaal daarvoor aanmelden op een BB forum :roflol:

een grote fout in de film commando van arnold schwarzenegger, hij schiet 100 man dood in z'n 1tje :D

In Terminator 2, in het begin als Arnie dat cafe binnenkomt en van die biker zijn kleren eist, gooit ie hem door een ruit op een fornuis waarna hij zich brand. Je kan echter de buisjes zien zitten waar de rook vanaf komt welke nog roken als die biker op de grond ligt :)

Goodfellas heeft een vreselijke continuity.

Terug
Naar boven