Fitness Seller

Filmpje: Situatie in Maastricht, de wietpas.

Leuk voor in de oppositie om wat tegengas te geven en de regering scherp te houden, maar bewezen als coalitiepartij waardeloos te zijn.

De oplossing voor dit probleem is al jaren bekend bij de overheid en burgemeesters, diegenen die hier het dichtst bij staan, dringen hier ook al jaren expliciet op aan: complete legalisering en door de overheid gereguleerde teelt. Echter, de druk van buitenaf, die van Europa, is sterker dan die van binnen uit: afschaffen van het gedoogbeleid en een totaal verbod. Het weren van buitenlanders uit de coffeeshops in het zuiden des lands is de eerste stap. De volgende stap is een uitbreiding naar het gehele land. Langzamerhand toewerken naar een gehele afschaffing. ''Laat de coffeeshops maar kapot gaan door de situatie die nu ontstaat door de illegale straatdealers'' zal de gedachte zijn. Met de onrust en angst die hierdoor ontstaat is het straks alleen maar makkelijker om naar een totaal verbod toe te werken. Een formeel verbod, puur om aan de wensen van Europa te voldoen. In de praktijk betekent dit echter dat de (georganiseerde) misdaad explosief zal stijgen.

• Topic Starter Topic Starter
wat je hier zegt spreekt letterlijk tegen wat je net zei, namelijk dit:

Ik spreek mezelf nergens tegen. Ik vind dit wat alcohol betreft veel meer gestraft moet worden op misbruik.

Wat drugs betreft vind ik een verbod prima.

Het gaat er niet om wat ik allemaal wil, alcohol is zo genormaliseerd in de maatschappij dat ik eerst misbruik wil tegen gaan.

Je kunt daarom hier wel roepen dat ook alcohol verboden moet worden want dat is erger of even erg dan soft drugs maar de situatie ligt wel anders.

---------- Post toegevoegd 13 May 2013 om 12:31 ----------

Als je vindt dat alcohol en sigaretten ok zijn om legaal te blijven dan is het een no brainer dat wiet dat ook moet zijn dan.

Alcohol heeft een andere positie binnen de maatschappij vandaar dat ik niet zeg dat het meteen moet worden verboden.

---------- Post toegevoegd 13 May 2013 om 12:34 ----------

Maar als die mensen dat zelf willen dan moeten ze dat kunnen doen.

Ik bepaal zelf of ik mezelf elke avond vol wil gooien met drank of dat ik mijn longen zwart rook van de wiet
Ik bepaal zelf wel of ik een broodje kies waar wat meer zout (en smaak) in zit.
Ik bepaal zelf of ik vette mayo wil eten.

Je vergeet dat jezelf volgooien met drank al talloze gevallen van geweld en doden heeft veroorzaakt. Zit wel een verschil in...als roken of eten.

Laatst bewerkt:
Ligt eraan natuurlijk. Als jij zin hebt om thuis elke avond wat whisky weg te gieten moet je dat zelf weten. Het is de fout van de mensen zelf om dit te misbruiken door bijv. aan het verkeer deel te nemen als je gedronken hebt.

Een totaal wietverbod gaat niet helpen. Net als met de alcohol gaan de mensen die het nuttigen niet per direct stoppen.
Er blijft een grote groep over die wiet wil blijven kopen en als dat dan maar bij straatdealertjes weggehaald moet worden dan is dat maar zo. In de coffeeshop is er tenminste nog enige controle op de kwaliteit omdat ze hun klanten geen zooi willen aansmeren. Bij die straatdealertjes krijg je al snel het gezeik dat de wiet bijv. niet goed gerijpt en gedroogd wordt, of ze spuiten de toppen in met wat haarlak en meer van dat soort dingentjes. Je koopt wiet en je moet maar hopen of het goede kwaliteit is. Dat jij er beroerd of paranoïde van wordt kunnen die gasten niets schelen.

De enige reden dat alcohol vandaag de dag gedoogd wordt is omdat het al honderden jaren gedronken wordt. Als het vandaag zou worden uitgevonden zou het meteen verboden worden.

Ik weet dat het beeld met wiet vooral overeen komt met junkies en blowende jongeren maar je moet niet gek opkijken als je tante en oom of zelfs je oma er komt. Er komen mensen van alle soorten en maten. Hiermee wil ik duidelijk maken dat het inmiddels net zo geïntegreerd is als alcohol.

Een verbod op beide gaat grote problemen opleveren.

Ik spreek mezelf nergens tegen. Ik vind dit wat alcohol betreft veel meer gestraft moet worden op misbruik.

Wat drugs betreft vind ik een verbod prima.

Het gaat er niet om wat ik allemaal wil, alcohol is zo genormaliseerd in de maatschappij dat ik eerst misbruik wil tegen gaan.

Je kunt daarom hier wel roepen dat ook alcohol verboden moet worden want dat is erger of even erg dan soft drugs maar de situatie ligt wel anders.

---------- Post toegevoegd 13 May 2013 om 12:31 ----------

Alcohol heeft een andere positie binnen de maatschappij vandaar dat ik niet zeg dat het meteen moet worden verboden.

---------- Post toegevoegd 13 May 2013 om 12:34 ----------

maw, gewoon omdat deze (k*t)drug toevallig een historische plaats heeft in onze maatschappij moeten er andere regels gelden dan voor (minder erge) drugs die dit niet hebben?

http://www.youtube.com/watch?v=KZeiSKnhOBc
:o

Bovendien kan je hetzelfde argument aanhalen voor het gedoogbeleid van wiet in nederland, zit er nu ook al in;)

Je vergeet dat jezelf volgooien met drank al talloze gevallen van geweld en doden heeft veroorzaakt. Zit wel een verschil in...als roken of eten.
waarom wil je dan dat wiet verboden ook wordt?
Wietgebruikers zorgen voor geen enkel geweld/doden, net zoals roken en eten:)

Laatst bewerkt:
Lekker belangrijk het is Maastricht maar.

De roverheid helpt het land gewoon naar de klote.
Dit topic gaat dan over de wietpas, maar het besluit voor minder prostitutie op de wallen vergroot de criminaliteit ook.

http://www.youtube.com/watch?v=2CvXpZyoZjA

Politie doet waarschijnlijk ook vrolijk mee aan de happy endings :D
De burgemeester durft in ieder geval geen onderzoek te starten.

Wat kunnen roverheden toch veel kapot maken met hun beleid en idioterie.

Is dit nou VVD beleid? Is dit nou wat ze noemen liberaal? Alles word verboden en betutteld. En door dit soort regels gebeurt precies het tegenovergestelde wat ze willen. Het verdwijnt allemaal in de criminaliteit. Maarja de struisvogels in de politiek snappen dat niet, zolang het niet in de Kamer zichtbaar is bestaat het probleem niet, toch?

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 08:52 ----------

Die Danny van Pownews is overigens echt een baas. Weinig journalisten zo confronterend zijn werk zien doen, top!

Nu ik er aan denk kan ik ook wel een massage gebruiken.

Ik ben zelf voor een gedoogbeleid ipv afschaffing of legalisering. Het gedoogbeleid wordt dan wel gebashed maar met afschaffing en legalisering bevorder je de criminele straathandel. Met afschaffing omdat het simpelweg verboden is en met legalisering omdat wanneer wiet legaal door gemeenten wordt gekweekt dit een beschaafd THC gehalte zal bevatten en hierdoor straathandel ontstaat voor wietsoorten met een zeer hoog THC gehalte die op dit moment door de meesten worden gerookt. Het plan voor legalisering is dus milde wiet kweken zoals je die in de jaren 80 had maar waar veel blowers nu zowat restant voor zijn.

oh lord here we go again.

Ik ben zelf voor een gedoogbeleid ipv afschaffing of legalisering. Het gedoogbeleid wordt dan wel gebashed maar met afschaffing en legalisering bevorder je de criminele straathandel. Met afschaffing omdat het simpelweg verboden is en met legalisering omdat wanneer wiet legaal door gemeenten wordt gekweekt dit een beschaafd THC gehalte zal bevatten en hierdoor straathandel ontstaat voor wietsoorten met een zeer hoog THC gehalte die op dit moment door de meesten worden gerookt. Het plan voor legalisering is dus milde wiet kweken zoals je die in de jaren 80 had maar waar veel blowers nu zowat restant voor zijn.

Je krijgt juist geen zeer hoog thc gehalte. Heb hier en daar in de jaren via via geprobeerd om eens aan een paar kwaliteit toppen te komen en dat is maar 1x gelukt via een maatje van een maatje die zelf een paar planten had staan. Keiharde oranje toppen zoals je ze nergens vind met een veel relaxster effect.

Probleem is juist dat de wiet te kort gerijpt en gedroogd wordt om zo meer oogsten per jaar te kunnen doen. Dit geeft ook weer hele andere effecten aan het stoned zijn zoals paranoïde worden of heel opgefokt en onwennig zijn.

Als je wiet wilt met een thc gehalte van boven de 20% moet je echt wel je zaakjes op orde hebben omrent het kweken.

Laatst bewerkt:
Je krijgt juist geen zeer hoog thc gehalte. Heb hier en daar in de jaren via via geprobeerd om eens aan een paar kwaliteit toppen te komen en dat is maar 1x gelukt via een maatje van een maatje die zelf een paar planten had staan. Keiharde oranje toppen zoals je ze nergens vind met een veel relaxster effect.

Probleem is juist dat de wiet te kort gerijpt en gedroogd wordt om zo meer oogsten per jaar te kunnen doen. Dit geeft ook weer hele andere effecten aan het stoned zijn zoals paranoïde worden of heel opgefokt en onwennig zijn.

Als je wiet wilt met een thc gehalte van boven de 20% moet je echt wel je zaakjes op orde hebben omrent het kweken.

Alleen gaat het hier om het verbieden van wietsoorten boven de 13-15 procent. Ik denk dat een heleboel wiet zoals de hazes die zoveel gerookt worden dan verboden zullen worden.

Alleen gaat het hier om het verbieden van wietsoorten boven de 13-15 procent. Ik denk dat een heleboel wiet zoals de hazes die zoveel gerookt worden dan verboden zullen worden.

Een gemiddelde goede haze eindigt denk ik zo'n beetje op 15% idd. Maar aan de ene kant is dat natuurlijk ook weer gelul.
Als ik een lekkere haze heb dan heb ik aan 1 of 2 op een lange avond meer dan genoeg om lekker stoned te zijn. Als je wiet minder sterk is dan draai je er zo 3/4 om hetzelfde effect te behalen.

Terug
Naar boven