MuscleMeat

Final fantasy

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Een groot topic voor een van de beste game reeksen ooit leek me wel op zijn plaats. Ik zit sinds kort weer helemaal in de FF vibe. Ik heb een ps3 en final fantasy 7 is sinds een tijdje te koop in de playstation store. Dus die heb ik gekocht en wat een meesterlijke game is het, zelfs nu nog!

De games die ik zelf gespeelt heb met een beknopt stukje tekst erbij.

FF 6 - jaren geleden gespeelt maar vanwege de wel erg gedateerde graphics kon ik hier niks mee.

FF7 - Geniale game, mega cool verhaal ook. Sephirot mega stoere schurk!

FF8 - De eerste FF game die ik speelde en is daarom toch wel speciaal voor me. Veel gave locaties en leuke personages.

FF9 - Ik vond ook deze zeer tof. hele cole locaties zoals alexandria en Lindblum. En wat was Vivi een gaaf hoofdpersonage

FF10 - De eerste ps2 FF game. Ook zeer gaaf en mooie graphics. Enige nadeel waren de puzzels in de summon tempels die waren gewoon saai en k*t. Voor de rest niks als lof voor FF10

FF X-2 - Deze vond ik matig. De hoofdpersonages vond ik niks, het systeem niet en de hoofdpersonen met bijbehorende jurken vond ik ook niks. jammer!

FF12 - Zeker niet de beste final fantasy maar toch een prima deel

Ik waardeer deze game reeks, wie waardeert mee?

Begin dan bij de basis, bij deel 1.
Onlangs deel 1t/m4 gedaan. Wat een klassiekers zijn dit.

• Topic Starter Topic Starter
Begin dan bij de basis, bij deel 1.
Onlangs deel 1t/m4 gedaan. Wat een klassiekers zijn dit.

Zoals ik al zij heb ik de eerste delen niet gespeeld. En je zal het gezien je opmerking vreemd en misschien opmerkelijk vinden maar ik hecht toch ook veel waarde aan graphics. Ik denk dat ik veel moeite zou hebben om die eerste delen te spelen. Of het zou op een handheld zijn maar die bezit ik niet.

FF 3 (in japan FF 6) FF 7, FF8, FF9 en FF 12:D:D:D

Ok, ieder zijn ding. Ik speel graag goede spellen en laat grafics mij het plezier niet ontnemen. Zeker bij rpg's gaat het om het verhaal en de speelbaarheid. Die filmpjes tussendoor zijn een lege huls om de verkopen wat op te krikken.

FF 3 (in japan FF 6) FF 7, FF8, FF9 en FF 12:D:D:D
Heb je ook de echte FF3 gespeeld? (FF3 in japan) Die hadden ze altijd achter gehouden, stink jappen!

heb ze allemaal uitgespeeld :D

ff 1,2,3,4,5,6 waren wel leuk heb de meeste delen een paar jaar terug uitgepeeld

ff 7 was echt goed verhaal super zat toen ook al een sidequest aan vast volgens mij de goldenchocobo dan kon je knights of the round halen :) en die groene baas onder water en die rooie in de woestijn. ook de limitbreaks waren nice vooral omnislash!

ff8 super was voor mij ook de eerst ff die ik gespeeld had kreeg altijd kippevel in me nek bij dat gevecht in het begin squall en seifer :D verhaal ok zeer mooi en lang 4 disc's hehe
mooie wapens ok en limitbreaks lionheart ken het allemaal nog. ook een gruwelijke sidequest waaronder omega en ultima weapon en de cardgames niet vergeten.

ff9 toen vond ik het tog een stuk minder worden heb deze ok maar 1 keer uitgepeeld en herinder me eigen er weinig van deze kwam ok uit op de ps1 terwijl de ps2 volgens mij een paar maanden later uitkwam

ff10 vond ik ook echt gruwelijk vet! mooi verhaal alleen de eindbaas was waardeloos was geloof ik sin en daarna jecht hoefde je nie eens moeite voor tedoen.
in dit deel kon je ok eindelijk hp limitbreak en attack limit break halen ik had na 500 uur gespeeld te hebben tussen de 30,000 / 50,000 hp en een attack van 99999 bij de meeste fiends :D ook de sidequest was vet tegen de dark aeons kon je makkelijk halen met jojimbo maar dat was nie leuk heb ze zonder aeons verslagen hehe echt een mooi deel

ff10-2 k*t spel me broer heeft hem uitgepeeld ik heb nie eens de moeite gedaan

ff11 was geloof ik voor xbox live die heb ik nog nooit gepeeld

ff12 tijdje terug nog gedaan vond in deel deel tog jammer dat je je fiends gewoon zag lopen dus nie net als bij de vorige delen. sidequest was shit eindbaas was ok nie veel bijzonders hoop dat het volgende deel weer een beetje fasoenlijk zijn zit er eigelijk wel op te wachten :)

Laatst bewerkt:
Ok, ieder zijn ding. Ik speel graag goede spellen en laat grafics mij het plezier niet ontnemen. Zeker bij rpg's gaat het om het verhaal en de speelbaarheid. Die filmpjes tussendoor zijn een lege huls om de verkopen wat op te krikken.

Heb je ook de echte FF3 gespeeld? (FF3 in japan) Die hadden ze altijd achter gehouden, stink jappen!

nee hoor...de Amrikaanse versie gespeeld op me SNES met een converter:P

en hij is gwn te krijgen PS of PSP :D

• Topic Starter Topic Starter

/QUOTE]

haha gast, ik had al een antwoord verwacht waarin jij je ging opstellen als een superieure gamer:P

heeft waarschijnlijk ook ermee te maken dat ik van het ps1 tijdperk ben en altijd al redelijke graphics heb gezien. En ik verzeker dat ff7 en de andere latere delen werkelijk pareltjes zijn ook op RPG gebied.

haha gast, ik had al een antwoord verwacht waarin jij je ging opstellen als een superieure gamer:P

Hij stelt zich wel vaker superieur op, zo vond hij discussieren met het gepeupel in de allerlei secties te min. Merkwaardig genoeg komt hij zelf ook niet bepaald scherp en goed op de hoogte over op de momenten dat hij zich heeft laten verleiden dit wel te doen.

on-topic dan maar.

Japanse 'rpgs' zijn inferieur aan die van westerse makelarij. Het is een beetje te vergelijken met het verschil tussen schaken en dammen. Op de oppervlakte kijkend lijkt het op elkaar maar de één mist meestal alle en altijd een aantal aspecten die een roleplaying game interessant maakt.

Terug
Naar boven