MuscleMeat

Fitnes en afvallen

gobbler

Novice
Waardering
0
Ik fitness nu een aantal dagen en ben al een tijdje bezig met "sonja bakker".
Nu gaat het afvallen gestaag maar goed en zie ik tot mijn schrik dat ik vanaf dag 1 fitnessen ik weer aankom.

Is dit normaal of doe ik iets fout?

Ik ken het Sonja bakker dieet niet echt, maar hier al kritiek over gehoord dat het een 'eerst lachen dan wenen' dieet is.

• Topic Starter Topic Starter
Het dieet is een eerste stap naar een beter eetpatroon. Dit gaat goed en werkt stimulerend.
De vraag is echter niet of het een goed dieet is maar of het gewoon is dat je de eerste tijd gewicht aankomt als je begint met fitness (Cardio en kracht)

maak je niet druk om een dag!! je spieren krijgen een opdonder en daar reageert je lichaam op. kijk over een maand eens hoe je staat (en dan niet alleen naar kg kijken) spiermassa weegt meer dan vet. Maar weeg jezelf nu, meet je omvang en laat je vet% meten en kijk over een maand naar het resultaat. Dan gaan we verder kijken.. :)

Succes

wil je gespier worden of egt ALLEEN afvallen?

in beide gevallen

sonja bakker = jojo effect en een boel geld kwijt aan info die je ook gratis kunt krijgen hier

sonja bakker is gewichtverlies (vet en spier)

bodybuilding is vet verlies + toename fitheid/gezondheid en als je er op traint spiermassa

sonja bakker weet nisk van dieeten ze is alleen goed in marketing ;)

wil je gespier worden of egt ALLEEN afvallen?

in beide gevallen

sonja bakker = jojo effect en een boel geld kwijt aan info die je ook gratis kunt krijgen hier

sonja bakker is gewichtverlies (vet en spier)

bodybuilding is vet verlies + toename fitheid/gezondheid en als je er op traint spiermassa

sonja bakker weet nisk van dieeten ze is alleen goed in marketing ;)

:D :D :D :D dank voor je toelichting.

Ben wel van mening dat het een goed begin kan zijn om af te vallen en een gezonder eetpatroon te krijgen, maar niet om een mooier en strakker lichaam ervan te krijgen.

Je zegt dat je na 1 dag fitnessen al aangekomen bent? Hoe heb je dat gemeten/gewogen? Wat zegt de spiegel/hoe zit je kleding?
Het kan zijn dat je gewoon vocht vasthoudt. Het kan zijn dat je lichaam in spaarstand zit (en je iets meer gegeten hebt de afgelopen dagen, wat als vet is opgeslagen). Kan liggen aan de weeg-momenten ('s ochtends ben je lichter dan 's avonds). Kan echt van alles zijn.
Je bent nog maar enkele dagen bezig (korter dan een week?), dus ik zou het nog even aankijken. Blijf goed drinken (water) en goed eten, vooral als je die dag gaat sporten. Ik weet niet of sonja ook in haar boekje heeft geschreven dat (en hoeveel) je meer moet eten als je er ook nog bij sport?

sonja bakker... Tsja. Voor een sporter (ik weet niet hoe vaak per week je sport en hoe lang per keer), lijkt het mij het niet een echt goed dieet. Want er staat wel in dat als je erbij sport, je eerder resultaat krijgt, maar volgens een collega (zij heeft het een paar mnd gevolgd, maar het verloren gewicht zat er in 4 weken weer keurig netjes aan...) stond er niet in dát en hoevéél je meer moet eten als je gaat sporten.

Ik wens je iig veel succes en plezier bij het bereiken van je doel.

:D :D :D :D dank voor je toelichting.

Ben wel van mening dat het een goed begin kan zijn om af te vallen en een gezonder eetpatroon te krijgen, maar niet om een mooier en strakker lichaam ervan te krijgen.

nee het leert je helemaal niks

zelf een voedingsschema maken en volgen is veel moelijker dan sonja's handje te pakken en te volgen.

je zult het echt zelf moeten doen en begrijpen waarom volkoren in meeste gevallen beter is dan wit en je moet leren wat het verschil tussen complexe en simpele koolhydraten zijn en leren kcal tellen etc en as je er aan toe bent letten op de electrolyten etc

Je zegt dat je na 1 dag fitnessen al aangekomen bent? Hoe heb je dat gemeten/gewogen? Wat zegt de spiegel/hoe zit je kleding?
Het kan zijn dat je gewoon vocht vasthoudt. Het kan zijn dat je lichaam in spaarstand zit (en je iets meer gegeten hebt de afgelopen dagen, wat als vet is opgeslagen). Kan liggen aan de weeg-momenten ('s ochtends ben je lichter dan 's avonds). Kan echt van alles zijn.
Je bent nog maar enkele dagen bezig (korter dan een week?), dus ik zou het nog even aankijken. Blijf goed drinken (water) en goed eten, vooral als je die dag gaat sporten. Ik weet niet of sonja ook in haar boekje heeft geschreven dat (en hoeveel) je meer moet eten als je er ook nog bij sport?

sonja bakker... Tsja. Voor een sporter (ik weet niet hoe vaak per week je sport en hoe lang per keer), lijkt het mij het niet een echt goed dieet. Want er staat wel in dat als je erbij sport, je eerder resultaat krijgt, maar volgens een collega (zij heeft het een paar mnd gevolgd, maar het verloren gewicht zat er in 4 weken weer keurig netjes aan...) stond er niet in dát en hoevéél je meer moet eten als je gaat sporten.

Ik wens je iig veel succes en plezier bij het bereiken van je doel.

ze heeft zeker het vervolg boeke niet gekocht :roflol:

@rnbflavour, je hebt naar mijn inziens gelijk, maar met zo'n felle reactie en discussie en anti campagne even niet.
Er is ook een topic over Sonja Bakker in de voedingssector, die loopt weer, daar kan gebashed worden. En ik heb dat, welliswaar met een poging tot onderbouwing, zeker ook gedaan.

Deze dame (meisje/vrouw) komt hier met een vraag en komt om advies vragen. Wat ik uit haar twee posts begrijp is dat zij momenteel wel enthousiast is over dat dieet. Maar wil weten of je van fitness en krachttraining in gewicht aankomt.

Wat zij nog niet weet is dat hier heel veel mensen rond lopen met kennis van voedsel en kennis van trainen, maar zo komt ze dat ook niet te weten. ;)

@rnbflavour, je hebt naar mijn inziens gelijk, maar met zo'n felle reactie en discussie en anti campagne even niet.
Er is ook een topic over Sonja Bakker in de voedingssector, die loopt weer, daar kan gebashed worden. En ik heb dat, welliswaar met een poging tot onderbouwing, zeker ook gedaan.

Deze dame (meisje/vrouw) komt hier met een vraag en komt om advies vragen. Wat ik uit haar twee posts begrijp is dat zij momenteel wel enthousiast is over dat dieet. Maar wil weten of je van fitness en krachttraining in gewicht aankomt.

Wat zij nog niet weet is dat hier heel veel mensen rond lopen met kennis van voedsel en kennis van trainen, maar zo komt ze dat ook niet te weten. ;)

Even correctie, volgens de stats is het een man :D

Och jeez.. wat doet ie dan hier? ;)
Zo zie je maar, het risico van te snelle aannames zonder toetsing.

Neh hoor, bedoelde mijn commentaar zeker niet onvriendelijk, daar past ook wel karma bij ;)
Maar man of vrouw, maakt verder niet uit in dit geval, vond het gewoon niet netjes en hulpvol, ben dat niet zo gewend van je.

daar heb je wel gelijk in, maar ik wacht eerst op een reactie terug...ik begon namelijk met de vraag of puur massa verlies gewenst (dus vocht/spier/vet) zolang de kilo's maar omlaag gaan.

of dat dezegene het liefst alleen zen vet kwijt raakt en er spieren bij gaat krijgen.

heb ik daar antwoord op kan ik zinnige tips geven :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de info.
Voor alle duidelijkheid het volgende: mijn man heeft zich aangemeld op het forum en ik (zijn vrouw) plaatste dit bericht.
Het gaat hier dus wel om een vrouw.

Met sonja bakker heb ik goede ervaring wat betreft het afvallen wat weinig moeite kost daar je genoeg eet gedurende de hele dag.
Daarnaast heb je dagen die je verwennen en waar ik ook naar uitkijk.

Ik (wij) ben gaan fitnessen om te voorkomen dat het afvallen er voor zorgt dat er overal vellen gaan hangen en hoop dat fitnessen een strakker en mooier lichaam gaat geven.
Het gaat nu om het wegwerken van kilos en het strakker maken van het afgevallen lichaam.

Ik heb erg veel aan de info die ik op dit forum krijg/vind en hoop dat het een en ander nu een stukje duidelijker is.

vooral je man zal veel meer eiwitten nodig hebben dan dat sonja bakker u geeft dus,,,,,,,probeer uw eigen schema te maken :)

Terug
Naar boven