Fitness Seller

fitness en afvallen

ik heb zeker al kracht(kan echt hard slagen bij de volleyabltrainingen + bij de wedstrijd
maar het rare is, dat lukt enkel wanneer ik soms echt kwaad wordt omdat ik soms niet goed geslagen heb ofzo(ik bedoeld dus de bal niet goed geraakt of in het net of buiten geslagen)

ik wil wel armspieren hebben en liefst ook wel mijn buik minder hebben(omtrek is 120 cm :eek: :()

mss ga ik dan nog wel verder voor stevigere kuiten maar dat kan ik doen met fietsen

ik ga gaan voor armspieren(die zichtbaar zijn) en voor een smallere buik

Doelen heb je. Nu nog doen wat ik zei en je kan eraan beginnen.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Doelen heb je. Nu nog doen wat ik zei en je kan eraan beginnen.

Succes!
maar eerlijk gezegt
ik kan dit dus niet alleen.
ik doe altijd alles zelfstandig en er word mij veel verteld om eens dingen met 2 of meer te doen.
en het afvallen kan ik niet alleen.
een voedingsschema maken, daar ben ik nu mee bezig al weet ik iet wat ik zowat moet eten op een dag ???

ik eet de hele dag door koeken enzo(soms 1 stuk fruit/dag)
en ik drink niets van water
altijd cola zero en iced-tea light

eigelijk is dit begonnen door verdriet denk ik
sinds mijn allerbeste vriend weg ging, had/heb ik steeds verdriet
ik mis hem nog steeds
en om mijn verdriet te vergeten, eet ik dus

eten is niet erg, als je maar de juiste dingen eet. Vergeet niet om gewoon te beginnen met sporten. Iets doen is beter dan niets doen. Ik zou als ik jou was gewoon cardio en kracht training doen (eerst kracht en daarna cardio). Hoe meer spier massa je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt. Ook verbrand je veel calorieën tijdens kracht training.
http://www.ergogenics.org/gezondheid132.html#1
Hierdoor hoef je, je "iets" minder zorgen te maken over jouw dieet.

Hahaha. Gelijk heb je! :)
Je moet het voor jezelf doen dikzakje, niet voor ons :)
Wij willen helpen, maar enkel als je zelf eerst moeite doet.

OT:
Maar om je even in de goede richting te duwen, wat zijn je doelen?

Wil je enkel afvallen, zonder spieren bij te krijgen of sterker te worden?
Ga dan cardio doen; fietsen, lopen, roeien, steppen ...

Wil je afvallen en spieren erbij krijgen en sterker worden?
Ga dan krachttraining doen en eindig je training met cardio. Waarom eindigen met cardio? Omdat je lichaam alle energie eerst nodig heeft voor de krachttraining, bij de cardio zal het dan je vetten verbranden.

Kies je voor optie 2, dus zowel spieren als afvallen, lees dan de voedingsstickies voor een voedingsschema op te stellen en stel een trainingsschema op. Van zodra je die twee dingen hebt, kan je nog eens terugkomen en zal iedereen blij zijn om je te helpen en je schema's aan te passen indien nodig.

Afvallen en spieren kweken gaat niet echt samen... Voor afvallen moet je namelijk cutten. Voor spieropbouw moet je bulken. Appels en peren dus. Verder heb je wel gelijk

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

eten is niet erg, als je maar de juiste dingen eet. Vergeet niet om gewoon te beginnen met sporten. Iets doen is beter dan niets doen. Ik zou als ik jou was gewoon cardio en kracht training doen (eerst kracht en daarna cardio). Hoe meer spier massa je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt. Ook verbrand je veel calorieën tijdens kracht training.
http://www.ergogenics.org/gezondheid132.html#1
Hierdoor hoef je, je "iets" minder zorgen te maken over jouw dieet.

?? :roflol:

Afvallen en spieren kweken gaat niet echt samen... Voor afvallen moet je namelijk cutten. Voor spieropbouw moet je bulken. Appels en peren dus. Verder heb je wel gelijk

Heb ik dan nog iets anders gezegd? :p

Kan je niet vetten verbranden en spieren krijgen tegelijkertijd?

Het zogezegde "vetten omzetten in spieren" :p

Heb ik dan nog iets anders gezegd? :p

Kan je niet vetten verbranden en spieren krijgen tegelijkertijd?

Het zogezegde "vetten omzetten in spieren" :p

Over het cardio gedeelte heb je gelijk.

Nee je kan geen vetten verbranden en spieren krijgen tegelijk. Om spieren te krijgen; moet je boven onderhoud eten, bulken. Wil je vetverbranden, kan je niet bulken. Je moet dan cutten. Onder onderhoud eten.

Bulken + krachttraining = spieren krijgen.
Cutten + cardio = vetverbranding/afvallen.

Vetten kan je dus niet 'omzetten' in spieren.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

???

Stoppen met bier drinken, chips eten, patat en andere burgers.

Schrijf je in bij de Gym, zoek daar raad ga een beetje Krachtoefeningen doen en 4 keer per week 1 uur Cardio!

BMR en onderhoud uitrekenen, eten op onderhoud en 3x in de week krachttraining doen gevolgd door een half uurtje cardio (intensiteit niet heel belangrijk). Eten: zorgen dat 30% van je kcal uit eiwitten komen.
Standaard trainingsschema voor beginners moet je maar uit de stickies halen (zoekfunctie gebruiken).

Op deze manier ben ik van maat 44 naar 38 gegaan - zonder hongergevoel, zonder al te veel moeite (maar WEL met hard trainen: alles geven wat je hebt in die 1,5 uur sportschool per keer).

BMR en onderhoud uitrekenen, eten op onderhoud en 3x in de week krachttraining doen gevolgd door een half uurtje cardio (intensiteit niet heel belangrijk). Eten: zorgen dat 30% van je kcal uit eiwitten komen.
Standaard trainingsschema voor beginners moet je maar uit de stickies halen (zoekfunctie gebruiken).

Op deze manier ben ik van maat 44 naar 38 gegaan - zonder hongergevoel, zonder al te veel moeite (maar WEL met hard trainen: alles geven wat je hebt in die 1,5 uur sportschool per keer).

Jij denkt dat dit gaat helpen met zulk overgewicht? Hij moet gewoon snel afvallen. Dat doe je dus niet met op onderhoud eten + een half uurtje cardio waarvan de intensiteit niet zo belangrijk is...

Jij denkt dat dit gaat helpen met zulk overgewicht? Hij moet gewoon snel afvallen. Dat doe je dus niet met op onderhoud eten + een half uurtje cardio waarvan de intensiteit niet zo belangrijk is...
het is al zeker de bedoeling dat ik tegen juli al zo'n 10 kg kwijt ben

het is al zeker de bedoeling dat ik tegen juli al zo'n 10 kg kwijt ben

Dan ga je jezelf maandag inschrijven bij een sportschool. Je vertelt je verhaal. Je gaat dan cardio doen. Ook is het dus belangrijk om wat aan je voeding te doen. Lees de stickies bij voeding. Ik weet niet wat je op een dag eet. Reken in iedergeval je voedingsbehoefte uit. Hier ga je dan ongeveer 500 kcal onderzitten. Cutten noemen ze dat. Hierdoor ga je dus afvallen. Maak een beginfoto. Over een maand of 3 nog een foto. Dan zie jij duidelijk verschil.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

?? :roflol:

"Je totale lichaamsgewicht is van invloed op je caloriebehoefte, maar wanneer je dat gewicht opdeelt in de slanke en vette onderdelen kan je de caloriebehoefte nog nauwkeuriger berekenen. Hoe meer slank lichaamsgewicht (LBM) je hebt, hoe hoger je BMR."

"Je totale lichaamsgewicht is van invloed op je caloriebehoefte, maar wanneer je dat gewicht opdeelt in de slanke en vette onderdelen kan je de caloriebehoefte nog nauwkeuriger berekenen. Hoe meer slank lichaamsgewicht (LBM) je hebt, hoe hoger je BMR."
die LBM en BMR snap ik dus niet he
hoe bereken je die en wat is dat?

Wat je allemaal zegt begrijp ik niks van. Alleen een hoeveelheid spiermassa heeft niks te maken met hoeveel calorieen je verbrand...

ik heb zeker al kracht(kan echt hard slagen bij de volleyabltrainingen + bij de wedstrijd
maar het rare is, dat lukt enkel wanneer ik soms echt kwaad wordt omdat ik soms niet goed geslagen heb ofzo(ik bedoeld dus de bal niet goed geraakt of in het net of buiten geslagen)

ik wil wel armspieren hebben en liefst ook wel mijn buik minder hebben(omtrek is 120 cm :eek: :()

mss ga ik dan nog wel verder voor stevigere kuiten maar dat kan ik doen met fietsen

ik ga gaan voor armspieren(die zichtbaar zijn) en voor een smallere buik
Je buikomtrek is niet gezond meer, waardoor je grote risico's kunt oplopen vriend. Houd hem lager dan 92-94 cm.

Dus je hebt veel te doen! :D

Terug
Naar boven