AndroidHealthClinic

fitness en afvallen

stickiez!

:roflol:

Wil je afvallen en spieren erbij krijgen en sterker worden?
Ga dan krachttraining doen en eindig je training met cardio. Waarom eindigen met cardio? Omdat je lichaam alle energie eerst nodig heeft voor de krachttraining, bij de cardio zal het dan je vetten verbranden.

Nou, half. Na je krachttraining heb je een lagere glycogeenspiegel. Dus spreek je sneller je vetten aan ipv de energie voor de cardio meteen uit de koolhydraten uit je voedsel te halen. Zelfde is waar voor cardio voor je ontbijt.

Met andere woorden: Stickies lezen!

Cardio is slechts een hulp middel,
Het ligt allemaal in je voeding, de juiste verhouding van khoolydraten/vetten/eiwitten en vitamines/mineralen.
Daarvoor zul je in de voedingssectie moeten kijken.
Ooit wel eens oude vrouwtjes gezien die alleen maar cardio doen om af te vallen?
Daar hangen de spieren vast aan't lichaam als losse stukjes vlees.
Goede voeding combineren met krachttraining ( lage intensiteit + hoog volume ) en cardio.
Zul je het over algemeen meer mee verbranden en je versterkt je spieren er mee.

dan moet je gewoon cardio doen en af toe een paar halters erbij pakken

Het ligt allemaal in je voeding, de juiste verhouding van khoolydraten/vetten/eiwitten en vitamines/mineralen.
Daarvoor zul je in de voedingssectie moeten kijken.
Ooit wel eens oude vrouwtjes gezien die alleen maar cardio doen om af te vallen?
Daar hangen de spieren vast aan't lichaam als losse stukjes vlees.
Goede voeding combineren met krachttraining ( lage intensiteit + hoog volume ) en cardio.

Als je nou alle vorige post ook in dit topic had gelezen van mij. Dan zie je daar een stuk of 3x voeding in terug komen... Met andere woorden; het is allemaal al gezegd. Dus die geintjes over die extra post over de cardio zijn ook allemaal overbodig

BMR en onderhoud uitrekenen, eten op onderhoud en 3x in de week krachttraining doen gevolgd door een half uurtje cardio (intensiteit niet heel belangrijk). Eten: zorgen dat 30% van je kcal uit eiwitten komen.
Standaard trainingsschema voor beginners moet je maar uit de stickies halen (zoekfunctie gebruiken).

Op deze manier ben ik van maat 44 naar 38 gegaan - zonder hongergevoel, zonder al te veel moeite (maar WEL met hard trainen: alles geven wat je hebt in die 1,5 uur sportschool per keer).

Deze reply klopt helemaal.
Je moet liefst weten hoeveel je nodig hebt voor onderhoud, maar dan zal je gemeten moeten worden.
Begin maar eerst met iets minder te eten, en sla vetten en suikers zoveel mogelijk over.
Probeer meer eiwitten binnen te krijgen.

Je bent 16, begin anders eens met 2000 calorien, dat zou zat moeten zijn om te beginnen. Als je merkt dat je daarmee niet erg snel vet verliest dan kan je ietsje zakken, naar de 1750 cal. Ga je veel te hard dan ga je een stukje omhoog in cal naar bijv 2250cal.
Dus even zoeken naar de juiste balans, let wel op dat gaat per ca 4 weken en niet per dag of per week.

Beste manier om goed af te vallen is krachttraining, combineren met cardio.
Eerst een 45 minuten krachttraining en aansluitend een minuut of 20 matig-tot- intensief cardio.
Op die manier geven de spieren een groeiimpuls en zal je tegelijk vetverbrenden.
De groeiende en herstellende spieren vragen ook al aardig veel energie en grotere spieren gebruiken ook meer energie dan kleine ongetrainde spiertjes.

Als je op deze manier afvalt zal je ook weinig tot geen last hebben van jo-jo effect, dat optreedt als je alleen maar cardio doet in combi met te weinig eten.
Je zal sneller lichter worden, maar dat komt door spiermassa verlies.
Dus krachttraining is de oplossing, dan wordt je fitter, sterker en vet verbrand
op een natuurlijke manier.
Met meer spermassa duurt het ook veel langer voor je weer te dik wordt.

Stap de sportschool binnen en schrijf je in voor 3x per week.
Vraag om krachttraining en aansluitend cardio schema, je moet zelf op dit moment kiezen of je fullbody workout wil doen om te beginnen of een 3 daagssplit.
Ik denk dat een 3 daagssplit het beste is voor jongere beginners.

In zo'n split train je alle spieren 1 x per week en dat is in principe voldoende en geeft voldoende tijd voor herstel en groei.
Trainingen op oneven of op even dagen (ma-wo-vrij of di-do-za)dan heb je telkens bijna 48 uur rust tussen trainingen en weekend 72uur(in die 72uur mag je eventueel 1x extra cardio doen).

Het is beter om niet te drinken, zodra je ook maar 1 biertje drinkt heb je een stuk jo-jo effect te pakken. Je breekt dan spiercellen af ipv dat je ze opbouwt.

Denk dat je hier wel wat mee kan.

succes.

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

klopt.

Onder eten dus;) Echter heb ik dat in dit topic ook al 3x gezegd;) Dus voortaan even "goed" lezen. Voordat je zegt dat iets niet klopt van iemand.

kan ook boven zolang het vetpercentage van het gewicht dat je bijkomt lager ligt dan hetgeen dat je hebt verlies je %

kan ook boven zolang het vetpercentage van het gewicht dat je bijkomt lager ligt dan hetgeen dat je hebt verlies je %

Echter weegt ts 110 kilo of meer. Nou wat zal je doen? In plaats van bijdehand te doen over hoe je, je vetpercentage moet verlagen. Geef dan is advies aan die jongen.

Mijn advies heb ik al 3x gegeven. Dat is onder onderhoud eten + cardio.

Nu de jouwe? Kan de ts beslissen wat die gaat doen of wilt gaan doen.

Waar de **** heb je het over? Enige manier om vet te verliezen terwijl je boven je onderhoud eet is door je reet dr af te cardioen. Maar de TS maakt betere kans door ook onder onderhoud te eten, 110kg is veel voor iemand zonder veel VVM.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Waar de **** heb je het over? Enige manier om vet te verliezen terwijl je boven je onderhoud eet is door je reet dr af te cardioen. Maar de TS maakt betere kans door ook onder onderhoud te eten, 110kg is veel voor iemand zonder veel VVM.
wat is VVM?
sorry maar al die afkortingen begeijp ik dus echt niet he

Vet vrije massa ;) Waarschijnlijk denk je nog een beetje krom. Je wil geen gewicht verliezen maar vet. Als je alleen vet af wil vallen is het niet verstandig om meer dan 20% onder je onderhoud te gaan eten. Anders gaat je lichaam in "starvation mode". Oftewel: Je lichaam denkt dat je geen eten kan vinden en gaat minder kcal verbranden om te overleven. Als je op onderhoud eet hou je je metabolisme (verbranding) hoog, en met cardio zorg je dat je meer verbrand dan je binnenkrijgt waardoor je vet verliest. Omdat je misschien wat veel vet aan je lijf hebt zou ik wat onder onderhoud gaan zitten (vergeet niet dat onderhoud veranderd met je gewicht) maar nooit meer dan 20%, anders gaan je spieren en weet ik veel allemaal dr ook vanaf en dat wil je niet. een halve tot een hele kilo vet verliezen in de maand met behoud van VVM is te realiseren met 100% toewijding.

wat is VVM?
sorry maar al die afkortingen begeijp ik dus echt niet he

VVM is vetvrije massa, de spieren zonder vet.
Als je dan jouw VVM wil hebben: totaal gewicht min ca.40% is jouw VVM. (schat ik, maar kan iets meer of minder zijn.)

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Vet vrije massa ;) Waarschijnlijk denk je nog een beetje krom. Je wil geen gewicht verliezen maar vet. Als je alleen vet af wil vallen is het niet verstandig om meer dan 20% onder je onderhoud te gaan eten. Anders gaat je lichaam in "starvation mode". Oftewel: Je lichaam denkt dat je geen eten kan vinden en gaat minder kcal verbranden om te overleven. Als je op onderhoud eet hou je je metabolisme (verbranding) hoog, en met cardio zorg je dat je meer verbrand dan je binnenkrijgt waardoor je vet verliest. Omdat je misschien wat veel vet aan je lijf hebt zou ik wat onder onderhoud gaan zitten (vergeet niet dat onderhoud veranderd met je gewicht) maar nooit meer dan 20%, anders gaan je spieren en weet ik veel allemaal dr ook vanaf en dat wil je niet. een halve tot een hele kilo vet verliezen in de maand met behoud van VVM is te realiseren met 100% toewijding.

Ook met 20% onder onderhoud is het bye bye spiermassa.
Hij zal gewoon op onderhoud moeten werken en wat krachttraining moeten combineren met cardio om spiermassa te behouden.
Vergeet niet, spiermassa is makkelijker af te breken door het lichaam dan vet is. Daarom gaat afvallen met te weinig eten altijd zo makkelijk en jo-jo nog makkelijker. En daarom blijven de mensen zoveel van die flutboeken kopen, elk jaar weer, vanwege,....toch weer het jo-jo effect.

Stickies lezen + krachttraining + cardio + goed voedingsschema (-500kcal onderhoud) = afvallen.

Echter weegt ts 110 kilo of meer. Nou wat zal je doen? In plaats van bijdehand te doen over hoe je, je vetpercentage moet verlagen. Geef dan is advies aan die jongen.

Mijn advies heb ik al 3x gegeven. Dat is onder onderhoud eten + cardio.

Nu de jouwe? Kan de ts beslissen wat die gaat doen of wilt gaan doen.

Wel dan moet ts beginne met een dieet en een soort van lichamelijke training. Cardio is mogelijk maar geen vereiste

hij zei % nr benede halen ;)

Terug
Naar boven