Fitness Seller

Fitness en Muay Thai

Sieb

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo,

Na een Max-OT schema gevolgt te hebben ben ik van plan om het helemaal over een andere boeg te gooien. In plaats van puur bodybuilden wil ik me toch meer gaan richten op kracht en conditie.

Ik doe al een tijdje Muay Thai en dit spreekt me toch meer aan dan bodybuilding, daarom wil ik me trainingen gaan richten op het Thai boksen.

Maar ik heb dus totaal geen ervaring wat betreft zon schema en daarvoor zou ik graag jullie hulp hebben. Hoe kan ik nu het beste gaan trainen?

Ik doe 1 keer in de week Muay Thai en 3 dagen in de week fitness.
Oefeningen e.d. kan ik zelf wel bedenken alleen wat zijn nou de 'basisprincipes' voor zon soort schema?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

ps. sorry als het hier verkeerd staat...

IK denk voor jou veel compound, weinig reps, zwaar gewicht, spieren voldoende rust, minimaal 48 uur bij fullbody, bij split 72 uur of meer rust per getrainde spiergroep.

Kijk bij trainingschema's voor voorbeelden van de opzet.

Wat ook belangrijk is, niet teveel oefeningen. Bij fullbody denk aan 1 oefeing kleine spiergroepen en grote spiergroepen 2. Splitschema 2-3 voor de kleine en 3-4 voor de grote. Maar zoals voor de voorarmen hoef je eigenlijk niet te doen omdat ze al meetrainen met veel andere oefeningen. Als je ze toch wilt. Doe bij die dan bijvoorbeeld 2 oefeningen, in een splitschema.

Let wel op als je splitschema maakt welke spiergroepen je samen op 1 dag traint. Doe niet bijvoorbeeld rug en benen. Maar bijvoorbeeld Rug, Biceps

Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.

IK denk voor jou veel compound, weinig reps, zwaar gewicht, spieren voldoende rust, minimaal 48 uur bij fullbody, bij split 72 uur of meer rust per getrainde spiergroep.

Kijk bij trainingschema's voor voorbeelden van de opzet.

Wat ook belangrijk is, niet teveel oefeningen. Bij fullbody denk aan 1 oefeing kleine spiergroepen en grote spiergroepen 2. Splitschema 2-3 voor de kleine en 3-4 voor de grote. Maar zoals voor de voorarmen hoef je eigenlijk niet te doen omdat ze al meetrainen met veel andere oefeningen. Als je ze toch wilt. Doe bij die dan bijvoorbeeld 2 oefeningen, in een splitschema.

Let wel op als je splitschema maakt welke spiergroepen je samen op 1 dag traint. Doe niet bijvoorbeeld rug en benen. Maar bijvoorbeeld Rug, Biceps

Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.

Zal je niet juist wat explosiever willen trainen ipv weinig reps zwaar gewicht?
Beetje jammer als je hard kan slaan maar erg traag wordt. ???

veel oefeningen met je eigen gewicht

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe op maandag Muay Thai dan heb ik nog 3 dagen over dat ik kan fitnessen.

Wat zal dan beter zijn?
- Veel reps met niet teveel gewicht?
- Weinig reps met veel gewicht?
- 1 dag cardio of elke training?
- Split schema, full body of upper/lower?
- Hoeveel sets?

Ik wil me dus echt gaan richten op Muay Thai, ik wil dus snelheid kracht en conditie. Het gaat me niet meer om massa.

Als je jezelf zo op Muay Thai wil richten waarom doe je het dan 1 x per week tov 3 x fitness?

ik zou me meer op conditie gaan richten als je toch helemaal voor Muay thai wilt gaan

Zou ik eerst kijken of het nog ergens anders Muay Thai gegeven word bij jou in de buurt. 1 keer Muay Thai als je dat leuk vindt en daar ook helemaal voor wil gaan is het wel weinig.

Zou ik eerst kijken of het nog ergens anders Muay Thai gegeven word bij jou in de buurt. 1 keer Muay Thai als je dat leuk vindt en daar ook helemaal voor wil gaan is het wel weinig.

Dat ben ik ook met je eens. Maar ik zit ook met school en werk en waar ik nu zit is gewoon het dichtste bij en dat scheelt me dus veel tijd.

Maar aangezien ik binnenkort toch op kamers ga in Arnhem kan ik dan wel vaker in de week gaan thai boksen omdat dat daar wel kan.

Maar nu moet ik dus roeien met de riemen die ik heb. Dus 1 keer in de week Muay Thai en 3 keer fitness.

Sieb,

In mijn sportschool zitten ook een paar gasten die freefight doen. Zal even zeggen wat ze doen;

Ze komen binnen en beginnen hun oefeningen, reps van tussen de 12-20 geloof ik. Ze doen ook vaak dips en chin-ups en verder veel basic oefeningen. Ook doen ze wat speciale oefeningen, toegelicht op hun sport. Deze voeren ze heel snel uit om te gaan tot ze echt niet meer kunnen. Ze blijven meestal maar een halfuurtje in de fitness, maar trainen wel nog met spiergroepen onderverdeeld.

Voor Muay Thai is het belangrijk dat je een niet al te hoog gewicht maar ook geen belachelijk laag gewicht pakt. Probeer een gewicht te pakken waarbij je na 15x toch uitgeput bent. Zorg dat je ook elke oefening een aantal sets kan doen. Voor elke spiergroep slechts 2-3 oefeningen doen per keer en 2-3x trainen per week.

Dat is mijn advies.

Sieb,

In mijn sportschool zitten ook een paar gasten die freefight doen. Zal even zeggen wat ze doen;

Ze komen binnen en beginnen hun oefeningen, reps van tussen de 12-20 geloof ik. Ze doen ook vaak dips en chin-ups en verder veel basic oefeningen. Ook doen ze wat speciale oefeningen, toegelicht op hun sport. Deze voeren ze heel snel uit om te gaan tot ze echt niet meer kunnen. Ze blijven meestal maar een halfuurtje in de fitness, maar trainen wel nog met spiergroepen onderverdeeld.

Voor Muay Thai is het belangrijk dat je een niet al te hoog gewicht maar ook geen belachelijk laag gewicht pakt. Probeer een gewicht te pakken waarbij je na 15x toch uitgeput bent. Zorg dat je ook elke oefening een aantal sets kan doen. Voor elke spiergroep slechts 2-3 oefeningen doen per keer en 2-3x trainen per week.

Dat is mijn advies.

Thx daar heb ik wat aan :cool:

YungOne

geeft het juiste antwoord in mijn ogen.

Als je voor kracht en conditie gaat zou ik je schema vullen met basis oefeningen en herhalingen varieren van 1-20. Speed training is ook niet gek.

Op t-nation raadden ze veel core-gericht lifts aan.
Veel deadlifts, goodmornings, back extensions en abs.

doe idd ook veel buikspier oefeningen, ook voor je schuine buikspieren!

1x Muay thai is véél te weinig man.... ik zelf doe minimaal 3x in de week en meestal 4x.
Verder voor de training of erna krachtraining.

Veel reps, explosief en veel trainen op eigen gewicht. Je wilt niet teveel aankomen, lichte gewichtsklasse is altijd beter :D

Afijn zie Yungone....

voor je begint met Muay-Thai doe je toch altijd 1 uurtje opwarmen en conditie-training ?
ik heb een paar jaar 3 keer in de week thaiboksen gedaan .
je hebt echt geen fitness nodig dan hoor .
je zou hardlopen kunnen doen tussendoor en thuis een bokszak ophangen om dagelijks te zakken.
door het stoten/trappen op de zak word je ontzettend taai en sterk , alleen je krijgt geen dikke armen/benen .
al die massa zit alleen maar in de weg.
het is een snelheids en conditie-sport.
kracht komt vanzelf .
succes.

1x Muay thai is véél te weinig man.... ik zelf doe minimaal 3x in de week en meestal 4x.
Verder voor de training of erna krachtraining.

Veel reps, explosief en veel trainen op eigen gewicht. Je wilt niet teveel aankomen, lichte gewichtsklasse is altijd beter :D

Afijn zie Yungone....

ja ik weet het, ik zou het ook graag meer doen maar heb er nu (nog) niet de mogelijkheid voor.

iig bedankt voor je advies

Terug
Naar boven