Fitness Seller

Fitness en Muay Thai

Sieb

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo,

Na een Max-OT schema gevolgt te hebben ben ik van plan om het helemaal over een andere boeg te gooien. In plaats van puur bodybuilden wil ik me toch meer gaan richten op kracht en conditie.

Ik doe al een tijdje Muay Thai en dit spreekt me toch meer aan dan bodybuilding, daarom wil ik me trainingen gaan richten op het Thai boksen.

Maar ik heb dus totaal geen ervaring wat betreft zon schema en daarvoor zou ik graag jullie hulp hebben. Hoe kan ik nu het beste gaan trainen?

Ik doe 1 keer in de week Muay Thai en 3 dagen in de week fitness.
Oefeningen e.d. kan ik zelf wel bedenken alleen wat zijn nou de 'basisprincipes' voor zon soort schema?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

ps. sorry als het hier verkeerd staat...

IK denk voor jou veel compound, weinig reps, zwaar gewicht, spieren voldoende rust, minimaal 48 uur bij fullbody, bij split 72 uur of meer rust per getrainde spiergroep.

Kijk bij trainingschema's voor voorbeelden van de opzet.

Wat ook belangrijk is, niet teveel oefeningen. Bij fullbody denk aan 1 oefeing kleine spiergroepen en grote spiergroepen 2. Splitschema 2-3 voor de kleine en 3-4 voor de grote. Maar zoals voor de voorarmen hoef je eigenlijk niet te doen omdat ze al meetrainen met veel andere oefeningen. Als je ze toch wilt. Doe bij die dan bijvoorbeeld 2 oefeningen, in een splitschema.

Let wel op als je splitschema maakt welke spiergroepen je samen op 1 dag traint. Doe niet bijvoorbeeld rug en benen. Maar bijvoorbeeld Rug, Biceps

Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.

IK denk voor jou veel compound, weinig reps, zwaar gewicht, spieren voldoende rust, minimaal 48 uur bij fullbody, bij split 72 uur of meer rust per getrainde spiergroep.

Kijk bij trainingschema's voor voorbeelden van de opzet.