XXL Nutrition

Fitness-leek zoekt hulp?

• Topic Starter Topic Starter
Cardio'en in de sportschool deed ik sowieso al niet meer, zo ver was ik al :) .. Ik heb vooral gemerkt dat ik aangekomen ben, voor mijn gevoel "dikker ben", dat moest ook bijna wel, want ik eet minstens twee keer zoveel als dat ik voorheen deed.

Wat zou ik nog kunnen veranderen/toevoegen aan het bovenstaande schema? Opmerkingen als "het is nog niet perfect" en "je moet meer eten" begrijp ik wel, maar wat kan ik er aan toevoegen? Brood, bijvoorbeeld?

Je kan het beste even de totale voedingswaarden uitrekenen van wat je nu eet op een dag. Dat maakt het makkelijker om dingen aan te passen.

Maar dikker in de zin van meer massa of vetter?
Kan ook dat je je gewoon dikker voelt doordat je de gehele dag meer eten in je lichaam hebt, dat had ik in het begin heel erg.

Ik hoop dat jullie enige op- of aanmerkingen hebben, sta open voor alles!

O.o pas op met dit soort opmerkingen op een forum met testosteron gevulde mannen:rolleyes:

Je voedingsschemaziet er niet verkeerd uit, al zou er in de ochtend nog een boterham bij kunnen en savonds wellicht de welbekende bak kwark. Maar je hoeft niet in 1 keer van je oorspronkelijk " dieet" naar een vreetdieet, het is een geleidelijk proces. Doordat je nu al meer eet zul je vanzelf meer honger krijgen. Je lichaam (en vooral je maag) went eraan.

Heb je je trainingsschema al eens gepost?

Ik zag ook trouwens dat je cruesli neemt? Die zitten vol met suikers (daarom is het ook zo crunchy'' :D) je kan beter muesli nemen

O.o pas op met dit soort opmerkingen op een forum met testosteron gevulde mannen:rolleyes:

Zo ver had ik nog niet doorgedacht ;) .. Ik heb nog geen trainingsschema gepost (want ik schaam me natuurlijk) .. Ik had sowieso altijd al het gevoel dat ik bijzonder slap was, behalve in m'n benen (dat komt waarschijnlijk ook doordat ik jarenlang elke dag op en neer 2 uur heb gefietst naar school, paardrijden ed.) ik hoop dat ik de gewichten zo snel mogelijk een beetje kan opkrikken.

Wat betreft het me dikker voelen, ik ben nou eenmaal gewend aan dun zijn, m'n lichaam heeft de afgelopen jaren nogal een transformatie doorgemaakt. Ik woog, ook omdat dat moest, altijd 53/54 kilo. Ik ben langzaam doorgegroeid naar een kilo of 58, ongeveer een jaar geleden zat ik daaraan. Op het moment weeg ik 'maar liefst' 61 kilo, ben half jaar geleden gestopt met roken en aan krachttraining gaan doen, vandaar ook, denk ik.

Ik ben een tenger meisje, weinig kont, weinig boobies, alles aan me is nogal smal. Hetgeen wat ik het liefst wil is een beetje fatsoenlijke wheels opbouwen en over het geheel genomen wat sterker worden. M'n buik is het enige onderdeel dat redelijk goed ontwikkeld is, de spieren tekenen zich daar duidelijk af, maar m'n beentjes zijn veel te dun, moet echt een heel stuk gespierder. Ik heb tussendoor geloof ik ook niet genoeg gedaan, want ik voel wel dat er spieren zitten (hoewel die nou niet bepaald heel ontwikkeld zijn), maar ik heb het gevoel dat er een laagje slap vet omheen zit.
Het is overigens niet zo dat ik helemaal een soort van weekdier ben, heb in m'n leven wel redelijk wat gesport, maar er is gewoon heel veel werk aan de winkel en alle tips zijn welkom. :D

Waar train je?

Brood kan je vervangen door Basmati rijst.
Kwa vis kan je panga-filet nemen. Die koop ik vaak in de aanbieding.
Toevallig nu bij de AH en de BAS in de aanbieding.

Waarom begin je niet met de Rippetoe-schema. Is voor een "beginner" perfect om de basistechnieken te leren.
Je wordt er sterker en "groter" van.

abbo :P net zolang tot er pics zijn ;) hahaha nee succes, ziet er naar uit dat je er echt vol voor gaat :) respect en zet hem op :D

Thanks voor jullie tips, opmerkingen & complimenten :) !

Ik krijg zo ondertussen steeds beter een beeld van wat ik moet doen en laten om m'n doelen te bereiken, hoewel ik eigenlijk nog niet echt een heel duidelijk doel voor ogen heb. Ik wil in ieder geval eerst eens proberen zoveel mogelijk te eten (cleanbulken) om wat meer massa op te bouwen, om na een tijdje (ligt eraan hoe snel of langzaam het gaat) het overtollige vet er af te trainen en zodoende wat rondere/gespierdere vormen te krijgen.
Het feit dat dit alles veel discipline vergt is meer dan goed voor me, want die discipline is bij mij meestal ver te zoeken en dit werkt vaak tegen me (als het gaat om school/werk ect.).

Maargoed, niet lullen, maar doen, dus ik spring zo maar 's op m'n fietsje en ga de sportschool onveilig maken! :D

PS. @ Ronnym1: Ik zal later vandaag eens bij de Appie kijken & me verdiepen in Rippetoe, thanks!

Ben wel benieuwd naar je huidige trainingsschema...

Ben wel benieuwd naar je huidige trainingsschema...

Da's echt iets om me voor te schamen, geloof ik :( ..

Is het trouwens onverstandig om eerst een half uur in de sportschool oefeningen op apparaten te doen (KT, geen cardio) en vervolgens een half uur à uur later thuis verder te gaan met dumbbells (squatten, lunges, undsoweiter undsoweiter) ?

gewoon een uurtje flink krachttraining doen.

Is het trouwens onverstandig
om eerst een half uur in de sportschool oefeningen op apparaten te doen (KT, geen cardio) en vervolgens een half uur à uur later thuis verder te gaan met dumbbells (squatten, lunges, undsoweiter undsoweiter) ?

Ja.

Echt niet!
Iedereen is ergens begonnen, en jij bent al zó goed bezig met je voeding aan te pakken dat je beter ook lekker je huidige schema onder de loep kunt nemen.
En misschien valt het mee...

Het is dus wél onverstandig? In mijn sportschool zijn er namelijk nauwelijks dumbbells of barbels te vinden en die zijn ook altijd bezet (flutsportschool van de bovenste plank, zit er helaas nog paar maanden aan vast) ..

Het is dus wél onverstandig? In mijn sportschool zijn er namelijk nauwelijks dumbbells of barbels te vinden en die zijn ook altijd bezet (flutsportschool van de bovenste plank, zit er helaas nog paar maanden aan vast) ..

Alleen thuis losse oefeningen doen met dumbbells?

Of alleen met apparaten trainen in je sportschool?

Lijkt mij niet echt fijn om eerst te trainen, en een half uur later weer thuis bijvoorbeeld.

Vragen wanneer jij de DB's of BB's mag vasthouden ;)
En iemand die je goed ziet squatten (of dergelijke) vragen of hij (of zij) je wil helpen met de oefening. Persoonlijk heb ik nog nooit 'nee' te horen gekregen.

Alleen thuis losse oefeningen doen met dumbbells?

Of alleen met apparaten trainen in je sportschool?

Lijkt mij niet echt fijn om eerst te trainen, en een half uur later weer thuis bijvoorbeeld.

Nee, het hoeft ook allemaal niet perse 'fijn' te zijn (ik geniet nog niet optimaal van het afbeulen namelijk), ik dwing mezelf er nu nog een beetje toe.

Ik bedoelde inderdaad @ sportschool op apparaten en vervolgens thuis met losse dumbbells. Idee of no-go? :D

Ik heb het gevoel dat ik niet álles met dumbbells kan doen, namelijk, of is dat ook een vergissing?

Nee, het hoeft ook allemaal niet perse 'fijn' te zijn (ik geniet nog niet optimaal van het afbeulen namelijk), ik dwing mezelf er nu nog een beetje toe.

Ik bedoelde inderdaad @ sportschool op apparaten en vervolgens thuis met losse dumbbells. Idee of no-go? :D

Ik heb het gevoel dat ik niet álles met dumbbells kan doen, namelijk, of is dat ook een vergissing?

Je kunt prima alles met dumbbells doen.
Ik zelf gebruik nooit een apparaat.

Squatten vind ik véél fijner met een barbbell - kan met dumbbells maar moeilijk evenwicht houden.

Terug
Naar boven