Ik train al zo'n 5 jaar in kyokushin (3 a 4x per week) en ben sinds 2 maanden begonnen met fitnessen. Mijn doel is puur om gewichtstraining te gebruiken zodat ik er een sterkere vechter van word. Met andere woorden: Hoeveel massa ik heb maakt me niet zo veel uit. Ik wil dus voornamelijk mijn armen trainen om zo hard mogelijk te kunnen stoten, mijn benen om zo hard mogelijk te trappen, maar ook om meer lowkicks te kunnen vangen (Jaja, I know: beter gewoon blokken
maar dat lukt niet altijd he?
), en verder gewoon mijn lichaam in zijn geheel versterken.
Op dit moment heb ik slechts de mogelijkheid op 1 keer in de week te trainen.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met verschillende oefeningen, maar ik wil alvast weten hoeveel reps jullie aanraden. Ook heb ik gehoord dat ik het beste mijn oefeningen snel uit kan voeren, om explosiviteit te trainen. Denken jullie dat ik voor mijn doel ook moet deadliften enzo? Hebben jullie nog andere tips? Ik sta overal voor open, alvast bedankt voor de reacties!
Edit: Eerlijk gezegd zou ik zelfs het liefst niet te veel in gewicht groeien, aangezien ik onder de 80 kg wil blijven
maar dat lukt niet altijd he?
), en verder gewoon mijn lichaam in zijn geheel versterken.Op dit moment heb ik slechts de mogelijkheid op 1 keer in de week te trainen.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met verschillende oefeningen, maar ik wil alvast weten hoeveel reps jullie aanraden. Ook heb ik gehoord dat ik het beste mijn oefeningen snel uit kan voeren, om explosiviteit te trainen. Denken jullie dat ik voor mijn doel ook moet deadliften enzo? Hebben jullie nog andere tips? Ik sta overal voor open, alvast bedankt voor de reacties!
Edit: Eerlijk gezegd zou ik zelfs het liefst niet te veel in gewicht groeien, aangezien ik onder de 80 kg wil blijven

ik snap best dat dat niet gaat lukken met 1x per week