AndroidHealthClinic

Fleur Agema lijdt aan MS

Ken haar niet, maar lijkt me echt een k*tziekte..

Ze heeft ook t woordvoerderschap over de zorg. Geeft toch een extra persoonlijk tintje vanaf nu aan haar werk. Altijd erg wanneer iemand die ziekte krijgt

Volgens Agema heeft de ziekte geen invloed op haar functioneren als politicus.

Nu nog niet, maar in latere stadia treedt er ook cognitieve achteruitgang op naast de motorische stoornissen. Het is dan nog maar de vraag of iemand met deze functie wel objectief blijft als woordvoerster. Hoop alleszins van harte dat ze nog lang gezond blijft.

Nu nog niet, maar in latere stadia treedt er ook cognitieve achteruitgang op naast de motorische stoornissen. Het is dan nog maar de vraag of iemand met deze functie wel objectief blijft als woordvoerster. Hoop alleszins van harte dat ze nog lang gezond blijft.

MS treedt vaak op tussen 30-40 en cognitief blijf je best lang in orde, bovendien heeft ze de nodige cognitieve reserves als je haar vergelijkt met haar fractiegenoten ;) En objectieve woordvoerster...ik heb liever een verschillige...iemand die aan den lijve ondervind hoe het is om chronisch progressief ziek te zijn kan een heel goede volksvertegenwoordiger zijn vooral op haar terrein.

Ik zal nooit PVV stemmen maar ik herinner me haar vooral van het felle debat over stamcelonderzoek over de universiteit van Maastricht. Heel bevlogen vrouw was ze daarin. Jammer dat ze samen met zulke eikels in een fractie zit!

Dat is vervelend nieuws voor haar.

hou je sterk Fleur.

Het is een aardig fel vrouwtje idd. Die lul je niet zo makkelijk onder de tafel.

Jammer was altijd wel leuke chick om te zien

• Topic Starter Topic Starter
Waar blijft Ericr? Die post toch in elke topic in deze sectie?

MS treedt vaak op tussen 30-40 en cognitief blijf je best lang in orde, bovendien heeft ze de nodige cognitieve reserves als je haar vergelijkt met haar fractiegenoten ;) En objectieve woordvoerster...ik heb liever een verschillige...iemand die aan den lijve ondervind hoe het is om chronisch progressief ziek te zijn kan een heel goede volksvertegenwoordiger zijn vooral op haar terrein.

Ik zal nooit PVV stemmen maar ik herinner me haar vooral van het felle debat over stamcelonderzoek over de universiteit van Maastricht. Heel bevlogen vrouw was ze daarin. Jammer dat ze samen met zulke eikels in een fractie zit!

Dat iemand objectief blijft maakt nog niet dat er sprake is van apathie t.a.v (progressief) chronisch zieken. Waar het mij omgaat wanneer ik spreek over objectiviteit is bijvoorbeeld cannabis gebruik bij ms patiënten met pijn klachten. Vele kunnen hierdoor hun leven terug krijgen en relatief functioneren in de maatschappij met dank deze opiaat. Daartegenover staat wel dat cannabis het denkvermogen van ms pantiënten kan aantasten en het vergroot de kans op psychoses. Is zij dan werkelijk de geschikte persoon om zich hier over uit te spreken? In Nederland is weed legaal dus gaat dat argument hier niet echt op, dit fungeert puur als voorbeeld. Er zijn heus wel anderen betwistbare standpunten die je IMHO beter objectief kan laten beoordelen.

Dat cognitieve achteruitgang in latere stadia optreedt en derhalve haar capaciteiten als politica niet zal beïnvloeden voor ze al lang met pensioen is kan ik alleen maar beamen. Wat jij daar zegt over intellectuele reserves wil ik nog wat toelichten; dat ligt iets genuanceerder. cognitieve achteruitgang houdt in dat je zowel op intellectueel(o.a. iq) als emotioneel vlak(labiliteit) achteruit gaat. Niet alleen wordt je dan als het ware 'dommer', je bent op een andere manier minder capabel(dan bv in dit geval haar fractiegenoten). Dus het is niet zo dat ze van tijd langzaam even bekwaam is geworden als haar collega's. Ze kan alsnog intelligenter zijn, alleen niet goed meer debatteren door afasie(spraakproblemen) en makkelijk dingen vergeten ongeacht hoe goed haar geheugen van nature ook mag zijn. Maar vooral de beperkte geestelijke inspanning waartoe men in staat is in deze degressieve mentale toestand doet de das om. Hoe slim je ook mag wezen, met hersenmist en snelle mentale uitputting zal je het niet lang meer uithouding in dat soort functies. Maar dat is niet van belang omdat die hoedanigheid bij ms, gelukkig godzijdank, lang op zich laat wachten.

• Like
Waarderingen: Ymir
Terug
Naar boven